Pereiti į pagrindinį turinį

"Formulės-1" logistikos ypatumai

2009-04-18 09:00
"Formulės-1" logistikos ypatumai
"Formulės-1" logistikos ypatumai / DHL nuotr. Statistika: vidutiniškai vienos F-1 čempionate dalyvaujančios komandos krovinys sveria apie 30 t.

Po pasaulio futbolo čempionato ir olimpinių žaidynių, "Formulė 1" (F-1) yra trečias didžiausias sporto įvykis šioje planetoje. Štai kaip atrodo F-1 užkulisiai.

Esminis įvykis

Kiekvienos didžiojo prizo lenktynės sutraukia apie 350 mln. televizijos žiūrovų 188 šalyse (per metus varžybas pamato pusšešto milijardo žmonių) – kiekvienas F-1 etapas yra įspūdingas reginys ir tikra greičio šventė. Tačiau nė vienos lenktynės negali įvykti be idealiai koordinuojamų logistinių paslaugų, kurias jau dvidešimt metų teikia bendrovė DHL, nuo 2004 m. tapusi ir oficialiu F-1 logistikos partneriu.

Kroviniai į kiekvieno iš aštuoniolikos F-1 etapų varžybas gabenami visais įmanomais būdais: oru, sausuma ir jūra. Atvežama yra absoliučiai viskas – DHL gabena bolidus ir degalus, TV įrangą ir asmeninius kiekvienos komandos narių daiktus. Netgi atsarginius lenktynininkų pasus (paprastai kiekvienas bolido lenktynininkas jų turi net du – jei kurį nors pamirštų...). Sakoma, kad garsiausi bolidų vairuotojai į varžybas išvis vežasi tik vieną asmeninį daiktą – gertuvę, visa kita pristatoma. Vienos komandos krovinys sveria 30 t – ir jį sudaro apie 10 tūkst. daiktų.

Kiekvienos komandos (pavyzdžiui, BMW komandoje logistika rūpinasi šeši specialistai) gabenamas turtas yra surašomas į 80 A4 formato lapų, o daiktai sukraunami maždaug į 20 dėžių – kompiuteriai, šimtas nešiojamųjų radijo stotelių ir ausinių, netgi 200 marškinėlių bei kelnių, skirtų šimtui komandos narių. Atskirai gabenami netgi komandos 3 tūkst. butelių mineralinio vandens (visos komandos per vieną etapą suvartoja iki 37 tūkst. l mineralinio vandens). Ypatingiems svečiams, pakviestiems stebėti lenktynių, imami netgi espreso kavos aparatai ir dulkių siurbliai raudonam svečių ložės kilimui išsiurbti. Pervežama netgi mažiausia smulkmena – sąvaržėlė popieriams.

Kiekvienam lenktynių etapui DHL atgabena 300 t krovinių (tai siekia apie 100 sunkvežimių furgonų talpą): 180 stacionarių kompiuterių, 300 nešiojamų kompiuterių, 9 km kabelių ir laidų, 1100 radijo stotelių ir ausinių – pasibaigus varžyboms viską supakuoti užtrunka dvi dienas.

Atskirai gabenama ir 50 t televizinės įrangos. Kiekviena televizijos stotis atsiunčia bent po du specialistus savo įrangai sumontuoti. Anot DHL specialistų, sunkiausia pervežti palydovines lėkštes. Brangiausia gabenama įranga – skirta garsui sureguliuoti.

Paslapčių problema

F-1 lenktynėse, kuriose kaunamasi dėl tūkstantosios sekundės dalies, įvairios technologijos ir mažiausios detalės ypač svarbios. Kiekviena komanda savo naujoves saugo nuo varžovų kur kas kruopščiau, nei Lietuvos valstybė savo paslaptis, todėl atskirai gabenamus technologinius patobulinimus – įvairias detales – lydi specialios apsaugos komandos.

Slapta kiekvienai komandai yra pristatomi ir degalai, slepiant nuo konkurentų naujoviškus mišinius ar jų sudėtį. Tai sunkus uždavinys, nes, pavyzdžiui, vien komanda "Ferrari" per metus sunaudoja ketvirtį milijono litrų degalų ir 40 t alyvos bei tepalų. Degalus F-1 bolidams DHL gabena tik jūra (15 t kiekvienam etapui) ir tik specialiuose 50 l talpos konteineriuose.

Visi F-1 bolidai naudoja tik oficialaus tiekėjo Japonijos bendrovės "Bridgestone" padangas, kiekvienam etapui DHL atskraidinamas tiesiai iš Tokijo. Kiekvienam etapui komandos gauna 2200 padangų – visas jų krovinys sveria 22 t. Su padangomis į kiekvieną etapą keliauja ir 12 t papildomos padangų montavimo įrangos bei 60 įmonės "Bridgestone" darbuotojų. Pasibaigus etapui visos padangos – sunaudotos ar ne – išgabenamos atgal į Japoniją.

Pedantiškumo pamokos

Didžiausias ir sunkiausias DHL uždavinys – pervežti pačius bolidus, sudarytus iš beveik dešimties tūkstančių įvairiausių detalių, – į kiekvieną etapą komandai gabenami 3 bolidai ir 4 varikliai (iš viso 44). Atsižvelgiant į tai, kad bet koks neatsargus krestelėjimas ar kontaktas su kitu daiktu gali pažeisti mašinos išorę, bolidai yra pakuojami ypatingu būdu – šis procesas trunka dvi dienas. Specialiai pakuojami net pačios mažiausios bolido dalys – vos pusantro milimetro skersmens varžtai. Trapiausia pervežama detalė – skersinė valdymo svirtis. Brangiausia – variklis, kainuojantis keletą šimtų tūkstančių eurų ir sudarytas dar iš 4 tūkst. detalių, kurių kiekvieną įmonei DHL gali tekti atvežti per parą į bet kurį pasaulio tašką, kur vyksta lenktynių etapas.

Bolidai beveik visada gabenami tik oru (Europoje jie pervežami sunkvežimiais). Sakoma, kad per sezoną F-1 bolidai nuvažiuoja 9000 km trekuose ir dešimt kartų ilgesnį atstumą jie sukaria DHL lėktuvuose.

Visi aštuoniolika F-1 etapų koordinuojami iš DHL logistikos centrų Londone ir Milane. Kiekvienam etapui daiktai gabenami aštuoniais "Boeing 747" tipo krovininiais lėktuvais. Į vienintelį Stambulo etapą dauguma įrangos yra plukdoma laivais ir vežama antžeminiu transportu.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų