„Profesionalumas – klaida provincijoje, kur siautėja saviveikla" – taip Kauno menininkų namuose pristatomą savo projektą pavadino grafikė Rima Mačiulytė, gyvenanti Goniūnų kaime (Jurbarko r.).
Kūrėjas provincijoje
Parodą sudaro trys ciklai: du iš jų talpina 48 netiražuojamos grafikos kūrinius, trečiajame – tapybos (akrilas ant kartono) darbai.
„Grafikos kūrinių cikle “Menas – mano pančiai„ menine kalba noriu papasakoti, kaip merdinčioje provincijoje jaučiasi kūrėjas, turintis didesnių ambicijų, nei bulvių ir kiaulių auginimas“, – dalijasi gyvenimiškąja ir kūrybine patirtimi R.Mačiulytė.
Anot kūrėjos, menas supančioja, tačiau kartu ir atpalaiduoja žmogų, išlaisvina jį iš bet kokio nevalyvumo, neleidžia formuotis provincialioms klubinės saviveiklos normoms. „Juoda, balta – minimaliai dozuota aukso ir purpuro: toks yra šio ciklo spalvinis “kodas", – brėžia paraleles R.Mačiulytė.
Palietusi skaudžią profesionalaus menininko provincijoje temą, dailininkė vis dėlto ties ja nesustoja, o deda akcentus ties kūrybiniais aspektais, susitelkusi į jų galimybes, atradimus ir meno teikiamą nusiraminimą, dovanojamą prisilietimą prie harmonijos.
Menas dailininkę supančioja tiek, jog be jo R.Mačiulytė savęs neįsivaizduoja, menas jai reikalingas, būtų galima sakyti kaip oras, bet galgi – kaip saulė, šildanti, guodžianti žmogų ir jo sielą.
Darbuose – tikros varlės
„Palikai mane vandeny“ – tai 24 netiražuojamos grafikos darbų ciklas, sukurtas taikant koliažo techniką. Pastarasis skirtas vyro – fotomenininko Alfonso Budvyčio atminimui.
„Šiuo ciklu noriu ne tik priminti visuomenei A.Budvytį – fotomenininką, tarptautinės meninės fotografijos fotografą, 2002-ųjų Vyriausybės meno premijos laureatą – jo dešimtųjų mirties metinių proga, – pritilusi ir susikaupusi kalba menininkė, – bet ir išsakyti gėlą, kurią išgyvenu vienatvėje. A.Budvyčio profesionalumas, kaip, beje, ir manasis, taip pat buvo klaida provincijoje, o tiksliau Goniūnuose, į kuriuos persikėlėme gyventi 1995-aisiais, po to, kai mirė mano tėvai.“
Kūrinyje „Palikai mane vandeny“ panaudota A.Budvyčio fotografija ir tikros, kelyje žuvusios ir ant to paties kelio sudžiūvusios varlės, kurias menininkė perkėlė ant sidabriškais dažais padengtų nedidelių kartono gabalėlių tarsi antkapio, o gal šaligatvio plokštelių, o gal...? „Nežinau, – juokiasi R.Mačiulytė, – jums spręsti, kai kuriu, susitelkiu į pačią kūrybą, spalvas, dėmes, grafinius elementus, ir tik paskui mėginu apibendrinti.“
Įkvėpimas poezijoje
„Goniūnai: Rytas atsimena vakarą“ – 12 tapybos darbų ciklas, įkūnijantis gyvosios gamtos pajautas aštriausiomis paros virsmų akimirkomis: bilsmas į langą – pabudimas; kranklys danguje; laukinis aguonų žydėjimas; paukštis, kurio nepažįstu; volungė?; medžių šlamėjimas; ryto gaidys; toli, toli – svetimas šuo; ir vėl tas kranklys; mo...to...cik...las; atsibudo ir musė; bet medžiai nugalėjo", – poetiškai savo kūrinius pristato R.Mačiulytė.
Daugelyje menininkės darbų užfiksuotos Omaro Chajamo, Stasio Santvaro kūrybos eilutės, kurios tapybos darbuose ar grafikos lakštuose išnyra neprimygtinai verčiančios jas perskaityti: kartais išaiškėja tik frazė, kai kada – tik keli žodžiai, susiliejantys, ištirpstantys su žemės spalvų paletėje išgaunama nuotaika, stabtelėjusia, netikėtai nušvitusia akimirka ar garsiau suskambusiu prisiminimu.
Kas: tekstilės dailininkių grupės „Esame“ kūrinių paroda „Pražydo, pasklido...“.
Kur: Kauno pilies parodų erdvėje.
Kada: iki rugsėjo 30 d.
Naujausi komentarai