Pereiti į pagrindinį turinį

Indijoje avarijos kaltininką sumuša

2012-05-03 20:00
Indijoje  avarijos  kaltininką sumuša
Indijoje avarijos kaltininką sumuša / Evaldo Butkevičiaus nuotr.

Panorėjęs pabūti vienas ir paklajoti po pasaulį verslininkas bei keliautojas Tomas Palšis Indijoje netikėtai atrado legendinį britų-indų motociklą „Royal Enfield“. Su juo nukeliavo tūkstančius kilometrų ir ketina surengti išvyką Himalajuose į daugiau kaip penkių kilometrų aukštį ir egzotišką valstybę – Butaną.

Paslaptinga ir nesuvokiama

Jis nenorėjo būti panašus į Holivudo aktorių Bradą Pittą, NBA krepšininką Karlą Malonę, muzikantą Billy Joelą ar dainininką Julio Iglesias, kurie taip pat pamėgo indišką motociklą „Royal Enfield“.

„Apie tai tik labai neseniai sužinojau“, – šypsosi Tomas, kuris pirmasis ir bene vienintelis Lietuvoje turi išsiskiriantį senoviška išvaizda motociklą, kurį pirko praėjusių metų balandį.

„Ateina laikas, kai norisi pabūti vienam, atsiriboti nuo mus veikiančių stereotipų, paklajoti, pamąstyti. Pavyzdžiui, apie Pontijų Pilotą“, – apibendrina daug po pasaulį keliaujantis Tomas.

Atėjus tokiam laikui jis nusipirko pasitaikiusius pigius bilietus ir beveik dviem mėnesiams išvyko į jo kone svajonių šalį – Indiją.

„Tai šalis, kurioje vyksta nesuvokiami ir paslaptingi dalykai, – pripažino T.Palšis. – Kartais net nežinai, kas tave pastūmėjo nuvykti į vieną ar kitą vietą, kaip neapvogė ten, kur apvagia, kodėl pasitiki tavimi ar kaip dirba 20 mln. gyventojų turinčio Mumbajaus (buvęs Bombėjus) miesto maisto išvežiotojai, akimirksniu randantys tikslų adresą ir nepaklystantys Indijos chaose.“

Apie dešimt motociklų išbandęs ir šešis motociklus šiuo metu turintis keliautojas jau nesistebėjo, kai prie jo priėjo ūsuotas indas ir įprastai jiems vos linguodamas galva angliškai paklausė: „Ar jums reikia motociklo?“

Užtenka pasakyti numerį

Tomas už 20 litų parai išsinuomojo egzotišką, nuo praėjusio amžiaus šeštojo dešimtmečio išvaizdos nekeitusį motociklą „Royal Enfield“.

Nereikėjo nei asmens dokumento, nei užstato. Tik vietinio mobiliojo ryšio operatoriaus kortelės, kurią, žinoma, galima išmesti ir motociklą pavogti.

„Bet tai – dar viena iš nesuprantamų ir žavinčių Indijos realybių“, – pripažino T.Palšis.

Tiesa, išsinuomotas ne pasaulinės versijos „Royal Enfield“ Tomą nustebino, nors indas perspėdamas klausė, ar jam teko kada nors važinėti su „Royal Enfield“?

Indiškame motocikle bėgiai buvo kairėje, o stabdžiai – dešinėje pusėje. Įprastai motocikluose pirmas bėgis spaudžiamas žemyn, kiti į viršų, o indiškame „Royal Enfield“ viskas buvo atvirkščiai: pirmas – aukštyn, kiti – žemyn.

„Įvertinus, kad reikia važiuoti kairiąja eismo juosta, gatvėse vaikštinėja drambliai, karvės, šunys, žmonės ir transporto eismas vyksta chaotiškai, važinėjau trumpai, juolab norėdamas spausti stabdžio pedalą, spausdavau priešingai...“ – juokėsi T.Palšis.

Avarijos kaltininkus sumuša

Labai greitai Tomas sėdo ant europietiškos, dar Antrajame pasauliniame kare tokio dizaino naudotos „Royal Enfield“ versijos motociklo.

„Važiuoti neįtikimai smagu ir patogu, – nuoširdžiai kalbėjo T.Palšis, – jei vairuotojui nerūpi pasigirti kubatūra, išskirtiniais duomenimis. Jei jis nori vien tik mėgautis važiavimu, yra charizmatiškas, meniškos sielos, nori džiazuoti, nebijoti būti kitoks.“

Tiesa, Indijoje kauniečiui dar teko įprasti prie nerašytų taisyklių. Tik po dviejų savaičių jis jau žinojo, kad norint kažką perspėti reikia papypsėti vieną, lenkti – du kartus. O trys garso signalai ar ištisas perspėja: skubu, traukitės iš kelio!

Matydamas kitą transporto priemonę, kuri ruošiasi išvažiuoti iš šalutinės gatvelės, privalai kartą papypsėti.

Tomas dabar juokiasi prisiminęs situaciją, kai kartą aplenkė indą, taip pat važiuojantį „Royal Enfield“, o šis supykęs pradėjo šaukti ir mosikuoti rankomis. Tik vėliau Tomas suprato, kad lenkdamas jis nepanaudojo garsinio signalo.

Kaunietis įsitikino, kad tai – labai svarbu, nes būdamas kaltas, gali patekti į situaciją, apie kokias savo bestseleryje „Šantaramas“ rašė Gregory Davidas Robertsas.

„Mačiau du kartus, kai avarijos kaltininką apspinta keliolika ar keliasdešimt žmonių ir puola mušti kumščiais, spardo kojomis“, – apie matytus ir jam patikusioje knygoje aprašytus šokiruojančius liaudies teismus pasakojo verslininkas.

Į kaimo diskoteką

Indijoje Tomas įprato prie vaizdų, kai ant vienviečio „Roayl Enfield“ susiropštę penki ar net septyni žmonės, negana to, apsikrovę kalnu prekių, neįtikėimais viražais laviruodavo gatvėse tarp dramblių ir karvių.

Smalsumo vedamas Tomas Čanai mieste (buvęs Madrasas) apsilankė motociklų fabrike ir šypsojosi stebėdamas, kaip indas rankomis idealiai piešė geometrines figūras ant motociklo.

 

„Royal Enfield“ kasdien pagamina po 700, tačiau jau statomas kitas fabrikas, kuriame bus gaminama po 2 000 stilingų motociklų per dieną.

Kokiu greičiu teko važiuoti egzotišku motociklu?

„Mieste, kuriame tvyro chaosas, o gatvėse daug gyvulių, kartais 30 kilometrų gali įveikti tik per kelias valandas, – pripažino Tomas. – Vis dėlto neužmiršiu, kai per kitą kelionę su draugu Glenu naktį į diskoteką kaime skuodėme 90 kilometrų per valandą greičiu.“

Pirko iš Lenkijos indo

Vos grįžęs namo keliautojas iškart pradėjo ieškoti, kur nusipirkti „Royal Enfield“. Netrukus pas jį iš Lenkijos mikroautobusu atvažiavo 20 metų toje šalyje gyvenantis indas.

„Jis atvežė ne tik naują Europai skirtą motociklą man, bet atsivežė ir savo, – malonią pažintį su indu pamena T.Palšis. – Dar buvo sniego, tad ilgai negalėjome važinėtis. Išgėrėme vyno, pabendravome, o kolega pripažino, kad per “Royal Enfield„ rado daug draugų visame pasaulyje.“

Ant žalios spalvos Tomo „Royal Enfield“ nekaba, kaip įprasta Indijoje, šventųjų paveikslėliai, talismanai ar dievybių figūrėlės. Vis dėlto 2011 m. vasarą motociklu nuvažiavęs daugiau kilometrų nei automobiliu, verslininkas neslepia, kad prie sankryžų neatsigina milžiniško susidomėjimo.

„Žmonėms įdomu, koks čia motociklas, – apie 3 l benzino 100 km suvartojantį savo “Royal Enfield„ nesipuikuodamas pasakoja T.Palšis. – Tiesa, merginų pavėžėti negaliu, nes tik viena sėdynė. Nebent reikėtų specialiai užsisakyti.“

Tomas džiaugiasi, kad parvirtusį ant šono motociklą gali pakelti vienas, ko negalėtų padaryti su 250 kg sveriančiu jo „Yamaha“.

Dabar su „Royal Enfield“ klubo nariais T.Palšis ketina surengti išvyką Himalajuose į daugiau kaip penkių kilometrų aukštį, egzotišką valstybę – Butaną.

Kodėl jį sužavėjo motociklai? Keliautojas tik gūžtelėja pečiais ir pakartoja garsų posakį: „Automobilis veža kūną, o motociklas – sielą.“


Gaminamas ilgiausiai pasaulyje

„Royal-Enfield“ – tai tūkstančius gerbėjų visame pasaulyje turintis legendinis motociklas.

Jo istorija prasidėjo Didžiojoje Britanijoje dar 1890 m. „Royal Enfield“ tituluojamas seniausiu motociklų gamintoju, kuris savo istorija pralenkia legendas „Harley Davidson“ ir „Triumph“. Pirmasis „Royal Enfield“ motociklas su ant priekinio rato esančiu varikliu į gatvę išvažiavo 1901 m.

„Royal Enfield“ motociklai įrodė savo galimybę net tik gatvėse, bet ir mūšio lauke, tarnaudami kareiviams net ir atšiauriomis dykumų sąlygomis.

Populiariausias „Royal Enfield“ modelis „Bullet 500“ iki šių dienų išlaikė autentišką 1950 m. dizainą ir yra vienas iš nedaugelio motociklų, kurių visą korpusą sudaro tik metalinės detalės. „Bullet 500“ yra ilgiausiai gaminamas motociklo modelis.

„Royal Enfield“ motociklai parduodami daugiau nei 30 pasaulio šalių. Kasmet jų parduodama apie 70 tūkst.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų