Kaišiadoriškis Kazimieras Vasiliauskas, šią savaitę atšventęs 19-ąjį gimtadienį, paskelbė ambicingus savo sportinės karjeros planus. Vienas geriausių šalies kartingo meistrų, šiemet debiutavęs "Formulės-2" čempionate, jau kitais metais siekia užsidirbti kelialapį į "Formulę-1".
Karjeros šuoliai
Sulaukęs septynerių, automobilių sporto pradžiamokslį Aukštadvario kartodrome pradėjęs krimsti K.Vasiliauskas per dešimt metų sugebėjo iškovoti beveik visus svarbiausius titulus, kurie tik įmanomi lenktyniaujant mūsų šalyje. Tris kartus tapo Lietuvos kartingo čempionu, kartą – Baltijos čempionu. Išvažiavęs sportuoti ir gyventi į Italiją, vaikinukas sėkmingai rungėsi Europos ir Italijos nacionaliniuose kartingo čempionatuose bei pasaulio kartingo lenktynių serijos (WSK International Series CIK-FIA) varžybose. 2007-aisiais Europos čempiono titulas jam išsprūdo iš rankų tik dėl apmaudžios klaidelės pilant degalus: po finišo pasvėrus sportininką ir jo gokartą pasirodė, kad iki minimalaus reikalaujamo svorio trūksta 100 g...
Praėjusiais metais K.Vasiliauskas ryžosi išbandyti jėgas "Formulės Renault" Europos taurės varžybose ir Italijos čempionate, tačiau čia jo laukė pirma didesnė nesėkmė – Vengrijos "Hungaroring" trasoje vaikinas patyrė sunkią nugaros traumą ir beveik pusei metų buvo priverstas pamiršti lenktynes. Tačiau sugrįžimas į sportą man buvo malonus – sezonas vainikuotas pergale Imolos trasoje.
"Formulės-2" tramplinas
2009-ųjų sezoną Kazimieras sutiko dalyvauti dar ambicingesniame projekte – startuoti po 25 metų atgaivintame "Formulės-2" čempionate. Lietuvis pateko tarp 24 sportininkų (į "Formulę 2" pretendavo 140 lenktynininkų), kurie šiemet sės prie tikruosius F-1 bolidus primenančių formulių vairo. Beje, oficialiame "Formulės-2" interneto puslapyje lietuvis pristatomas Kazimo vardu, nes užsieniečiai tikrojo jo vardo neištaria.
Šiuos automobilius sukūrė F-1 "Williams" komandos konstruktoriai. Visose mašinose įmontuoti "Audi" 1,8 l darbinio tūrio 400 AG varikliai su turbininiais kompresoriais. Per lenktynes sportininkai aštuonis kartus gali pasinaudoti papildomomis 70 AG, tačiau toks jėgos "priepuolis" trunka viso labo 5–6 sekundes, todėl yra taupomas lemiamiems lenkimo manevrams.
Organizatoriai pasirūpino, kad visi šioje serijoje startuojantys turėtų absoliučiai vienodas sąlygas, todėl griežtai apribojo netgi laiką, kurį galima praleisti prie "Formulės-2" vairo. Prieš kiekvieną etapą bus surengtos valandos trukmės treniruotės ir tokios pat trukmės kvalifikacinės varžybos. Papildomos treniruotės apribotos – kiekvienas sportininkas galės turėti 1 tūkst. km treniruotę specialioje Anglijos trasoje.
Dėl šios priežasties, siekdamas įgyti daugiau patirties, Kazimieras šiemet dalyvauja ir "Palmer-Audi" formulės lenktynėse, rengiamose Didžiojoje Britanijoje. Varžovai čia važiuoja techniškai vienodais automobiliais, kuriuose taip pat įmontuoti panašaus pajėgumo "Audi" varikliai. 2009-ųjų programoje numatyta surengti 10 "Palmer-Audi" varžybų etapų, kurias K.Vasiliauskas vadina labai gera treniruote siekiant rezultatų F-2 serijoje. Beje, šioje serijoje lietuvis užima antrą vietą.
Dalyvauti "Formulės-2" serijoje kainuoja 250 tūkst. eurų. Pasak K.Vasiliausko, tai beveik šešis kartus pigiau nei minimalus GP2 lenktynių, laikomų paskutine pakopa prieš F-1 čempionatą, biudžetas. Tačiau patekti į automobilių sporto Olimpą galima ir iš "Formulės-2" – tereikia šį čempionatą laimėti. Nugalėtojas kviečiamas tapti "Williams" komandos testuotoju, o pirmas tris vietas serijoje užėmę sportininkai gauna vadinamąsias superlicencijas, leidžiančias startuoti F-1 lenktynėse.
Pusiaukelėje – optimizmas
Šiųmetis "Formulės-2" sezonas jau įpusėjo (serijoje numatyti aštuoni etapai, per kiekvieną rengiamos dvejos lenktynės) ir nors K.Vasiliauskas kol kas užima tik devintą vietą, rezultatą laiko geru.
"Nemaža dalis varžovų turi kur kas didesnę panašių lenktynių patirtį, kai kurie yra kelerius metus važiavę GP2 lenktynėse. Čia esu vienas jauniausių, todėl tikrai turiu iš ko pasimokyti ir suvokti, kur ir kaip reikia tobulėti", – dėstė K.Vasiliauskas.
Kita vertus, jau dabar beveik visuose etapuose lietuvis kovoja dėl prizinių vietų ir patenka į lenktynes transliuojančio "Eurosport" kanalo komentatorių akiratį kaip vienas drąsiausių ir aštriausių sportininkų visoje "Formulėje-2".
"Drąsiai galiu patvirtinti, kad Kazimieras – toliausiai žiedinėse lenktynėse nužengęs Lietuvos sportininkas. Šį sezoną "Formulės-2" klasėje jis nuolat renka taškus, demonstruoja stabilius rezultatus. Ypač svarbu tai, kad jo pergalės – ne atsitiktinės, kai lyderiai nepasiekia finišo dėl gedimų ar avarijų. Jis pats yra vienas lyderių, kuriam gana gerai sekasi. Todėl klausiama, ar Kazimieras turi galimybių patekti į "Formulę-1", drąsiai galiu sakyti "taip", – dėstė buvęs K.Vasiliausko treneris Darius Jonušis.
Dar vienas svarbus dalykas, pradžiuginęs tiek K.Vasiliauską, tiek visus automobilių sporto gerbėjus, – ketvirtadienį šio lenktynininko pasirašyta sutartis su lietuviška aviacijos bendrove "Star1 Airlines". Jos vadovas Martynas Laivys įsipareigojo remti visą sportininko karjerą nuo debiuto "Formulėje-2" iki, kaip jis palinkėjo, dalyvavimo "Formulės-1" lenktynėse.
Naujausi komentarai