Pereiti į pagrindinį turinį

Kaunas iš paukščio skrydžio, arba kaip hobis virto fotoalbumu

2012-12-12 19:14
Kaunas iš paukščio skrydžio, arba kaip hobis virto fotoalbumu
Kaunas iš paukščio skrydžio, arba kaip hobis virto fotoalbumu / Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.

Naujai išleistame unikaliame fotoalbume apie Kauną visos nuotraukos – tik iš paukščio skrydžio, darytos radijo bangomis valdomų modelių.

72 puslapių albumas su tekstais lietuvių, anglų ir rusų kalbomis ir technika, kuria buvo atliktos unikalios nuotraukos, trečiadienio vakarą pristatytas P.Stulgos lietuvių tautinės muzikos instrumentų muziejuje.

„Vaizdus iš paukščio skrydžio pradėjome fiksuoti prieš ketverius metus, – apie kūrybos procesą pasakoja albumo “Mūsų Kaunas„ autoriai Goda ir Kęstutis Urbonai, – iš pradžių tai buvo tik hobis – aviamodelių skraidinimas. Vėliau, atsiradus naujoms technologijoms, prie radijo bangomis valdomo modelio pritaisę fotokamerą pradėjome fotografuoti vaizdus iš dangaus.“

Per kelerius metus kauniečiai sukaupė gausią nuotraukų kolekciją. „Fotografavome gamtą, miestus, renginius, statybas. Retkarčiais parodydavome nuotraukas draugams, žmonės ypač žavisi tokiais vaizdais“, – apie idėją išleisti albumą pasakojo jo autoriai.

Sudėtingais technologiniais įrengimais aprūpintas radijo bangomis valdomas modelis turi vaizdo siųstuvą: taip fotografai mato, kur nukreipta kamera. Į žemę perduodama visa skrydžio informacija: kiek baterijoje liko energijos, kurioje vietoje, kokiame aukštyje yra lėktuvėlis, kokiu greičiu ir kryptimi jis skrenda, vieta, iš kurios pakilo. Lėktuvėlyje yra autopilotas, kuris, esant reikalui, nukreipia jį pakilimo vietos link – į vadinamąją namų poziciją ir skraidina jį tol, kol valdymą perima pilotas.

Vaizdas iš lėktuvėlio siunčiamas į automobilyje įrengtą televizorių. Išvydus ekrane tinkamą kadrą, į lėktuvėlį siunčiamas signalas nuspausti fotoaparato užrakto paleidimo mygtuką. Fotografavimo veiksmai kartojami kelis kartus, taip didinant tikimybę, kad tarp užfiksuotų kadrų bus tinkamų naudoti. „Per vieną fotosesiją fiksuojame iki 500 kadrų, tačiau net ir to kartais nepakanka, norint išsirinkti mums patinkančią nuotrauką“, – pasakojo unikalių nuotraukų autoriai.

Sudėtingiausia – sėkmingai nutupdyti lėktuvėlį: fotoaparatas prikabintas orlaivio priekyje, todėl netikslus nusileidimas dažnai baigiasi kameros dūžiu. „Jų sudaužėme ne vieną... – prisipažįsta Urbonai. – Norėdami apsaugoti kamerą, modeliuką nuleidžiame į rankas, o tai reikalauja specialaus pasiruošimo ir įgūdžių.“

Naujausias unikalių nuotraukų autorių darbo įrankis – heksakopteris. Tai skraidantis modelis, panašus į sraigtasparnį, tik su šešiais varikliais. Heksakopteris gali kabėti ore, gali skristi pirmyn ar atgal, todėl su juo patogu fotografuoti mažose teritorijose, tarp namų ar medžių. Ši skraidanti platforma dažniau naudojama filmuojant vaizdus unikaliais rakursais. Heksakopteris aprūpintas šviečiančiais diodais, kurie suteikia galimybę jį skraidinti ir naktį.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų