Pereiti į pagrindinį turinį

Kostiumuotas vadovas mėgsta palenktyniauti

2009-06-01 14:17
Pasitenkinimas: naujame automobilyje Dariui ypač patinka tai, kad pavaras galima perjunginėti prie vairo.
Pasitenkinimas: naujame automobilyje Dariui ypač patinka tai, kad pavaras galima perjunginėti prie vairo. / Antano Slavinsko nuotr.

Darius Armonas dėl darbo specifikos vairavo daugiau nei 100 automobilių. Tačiau "Kauno Vistos" vadovas stebisi žmonėmis, kurie dažnai be jokios priežasties keičia automobilius.

Techniniai ypatumai

"Inchcape Motors" atstovės – bendrovės "Kauno Vista" vadovas D.Armonas apie tuos, kurie neilgai džiaugiasi įsigytu automobiliu, sako: "Jie nusiperka mašiną, sutvarko, pakeičia ratus, o po kelių mėnesių jau perka kitą. Paklausti, kodėl, purto galvą ir nežino, ką atsakyti."

Šiuo metu Darius važinėja 2009-ųjų laidos juodu visureigiu "Mitsubishi Outlander". Nuo dvidešimties metų vairuojantis vyras mėgaujasi naujo 170 arklio galių turinčio automobilio savybėmis.

"Labai džiaugiuosi sekvencine pavarų dėže – pavaras perjungiu mechaniniu ir automatiniu būdu, – mašinos ypatumus vairuodamas demonstravo D.Armonas. – Ypač smagu, kad pavaras mechaniniu būdu automatinėje transmisijoje galima junginėti prie vairo. Kartais keleiviai net nesusigaudo, kaip aš jas perjungiu."

Paklaustas, kokiu pavarų perjungimo režimu dažniausiai naudojasi, Darius šyptelėjo ir atsakė diplomatiškai. Kai yra galimybė pasidžiaugti vairavimu, jis mieliau renkasi mechaninį, o kai kalbasi mobiliuoju telefonu ar užstringa spūstyje, pirmenybę atiduoda automatiniam režimui. Šiame automobilyje integruota gamyklinė "bluetooth" įranga.

Patyręs vairuotojas ypač vertina išskirtinę automobilio savybę: "Mitsubishi Outlander" gali būti varomas tik priekiniais arba visais keturiais ratais. "Galiu visiškai blokuoti tarpašinį diferencialą. Tada 50 proc. jėgos sukimo momentu perduodama priekinei ašiai, 50 proc. – galinei", – aiškino D.Armonas.

Išvaizda – ne svarbiausia

"Man patinka stilingi, estetiški automobiliai, tačiau nesu iš tų, kuriems pirmoje vietoje – išvaizda, – tikino D.Armonas. – Man svarbu dinamika ir važiavimo kokybė. Taip pat ekonomiškumas."

2,4 litro darbinio tūrio variklį turintis "Mitsubishi Outlander" 100 kilometrų išeikvoja apie 9 litrus benzino.

Juoda spalva, D.Armono pastebėjimu, nėra praktiškiausia: "Tai – išsiskirianti, įpareigojanti ir prabangi spalva. Toks automobilis reikalauja daugiau priežiūros."

D.Armonas nesusilaikė nepasigyręs, kad antrą sėdynių eilę jo automobilyje galima atitraukti arba paslinkti į priekį 20 centimetrų, ji automatiškai užsilenkia, o ant galinio atvarto galima sėdėti: "Arba gamtoje surengus pikniką padėti maistą bei gėrimus."

Kartus prisiminimas

Ne, ne, purto galvą D.Armonas. Taurių jo mašinoje nėra: išgėręs nevairuoja.

Jis sako, kad retas vairuotojas prisipažins įsigijęs netinkamą automobilį: "Tiek 1,5 mln. sumokėjęs už "Bentley", tiek paklojęs 500 litų už vos judantį laužą." Bet speičiamas į kampą prasitarė apie "Outlander" minusą: jam buvo labai sunku priprasti, kad automobilio vairas reguliuojamas tik dviem kryptimis. Esu aukštesnis, argumentavo Darius, todėl tai iš pradžių man kėlė nepatogumų.

Vienintelę avariją jis patyrė, kai prieš dvidešimt metų senu moskvičiumi įsirėžė į kitą tarnybinę mašiną – volgą. Laimė, niekas nenukentėjo, tačiau automobilis su neveikiančiais stabdžiais iškeliavo į sąvartyną.

Panašų adrenalino antplūdį jis patyrė tik besimokydamas vairuoti, kai pirmą kartą gyvenime į gatvę išvažiavo mechanine greičių dėže valdomu didelių gabaritų ZIL.

"Tu važiuoji energingai, tačiau kontroliuoji situaciją, o aš jaučiuosi saugi", – taip apie Dariaus vairavimo stilių kalbėjo jo bendradarbė. D.Armonas šypsosi ir linksi galvą: "Labai mėgstu greitį, landžioju tarp eilių, tačiau nesukuriu avarinių situacijų. Baudos? Retai, didžiausia – 700 litų."

Kartais "Kauno Vistos" vadovas mėgsta palenktyniauti esant sudėtingai situacijai, kai lemia ne automobilio galingumas, o vairavimo technika. D.Armonui patinka jausti mašiną prieš slystant, žinoti, kaip veikia valdymo sistemos, aktyvi stabilumo ir praslydimo kontrolės programa.

69 nieko nereiškia

Netikintis prietarais ir juodai katei perbėgus kelią tris kartus nenusispjaunantis D.Armonas apie vairuojančių vyrų ir moterų skirtumus kalba diplomatiškai: "Pradžioje moterims sudėtingiau su technika, jos neišnaudoja daug automobilio galimybių. Tačiau jos yra atsargesnės ir pareigingesnės. Gal dėl atsargumo sugaišta norėdamos saugiai pastatyti automobilį. Arba delsia užsidegus žaliam šviesoforo signalui."

Tada iš Dariaus automobilio girdisi ne burnojimas, o per devynis "Rockford-Fosgate" garsiakalbius skambančios "U2", Roberto Planto arba "Uriah Heep" dainos.

O juokingos situacijos? Hm, mąsto D.Armonas, o po to šyptelėja prisiminęs vienos simpatiškos moters mašiną, ant kurios užrašyta: "Atsargiai, prie vairo pikta boba."

Beje, o ką turėtų reikšti jo automobilio numeris, kuriame dominuoja skaičiai 69? D.Armonas juokiasi ir moja ranka: "Tai nieko nereiškia, ir netrukus šie laikini numeriai bus pakeisti."

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų