Pereiti į pagrindinį turinį

Mirė legendinio mėsainio „Big Mac“ išradėjas

2016-12-01 07:21
BNS inf.

Mirė populiariausio amerikietiško greitojo maisto – mėsainio „Big Mac“ išradėjas, kuris visai netyčia paskatino išplėsti greitojo maisto restoranų meniu.

Michaelas Jamesas Delligatti
Michaelas Jamesas Delligatti / fortune.com nuotr.

Michaelas Jamesas Delligatti (Maiklas Deligatis), daugelio vadintas Jimu (Džimu), mirė pirmadienį apsuptas savo šeimos narių savo namuose viename Pitsburgo priemiestyje, pranešė jo šeima. Vyrui buvo 98-eri metai.

M. Delligatti sukūrė vieną populiariausių amerikiečių virtuvės pažibų nuo pjaustytos duonos išradimo laikų: dvigubą mėsainį su dviem jautienos paplotėliais, salotų lapais, sūriu, marinuotais agurkėliais, svogūnais bei specialiu padažu.

Prieš beveik penkiasdešimt metų vyrui priklausė vienas „McDonald‘s“ tinklo restoranas vakarų Pensilvanijoje. M. Delligatti įtikino kompaniją surizikuoti ir išplėsti savo trumpą meniu, susidedantį iš paprastų mėsainių, gruzdintų bulvyčių ir gėrimų, nurodoma 1993 metų „The Los Angeles Times“ skelbtame „Big Mac“ aprašyme.

Jam buvo leista išbandyti naują mėsainį 1967 metais, o pardavimai išaugo 12 proc., nurodė „The Los Angeles Times“. Per keletą metų „McDonald's“ pradėjo reklamuoti naująjį mėsainį jau visoje šalyje.

„Tai nebuvo lemputės išradimas, – sakė vyras. – Lemputė jau buvo. Aš tik įsukau ją į lizdą.“

Jis sakė, kad idėja sukurti mėsainį kilo septintojo dešimtmečio viduryje dėl konkuruojančių mėsainių restoranų.

Išradus „Big Mac“, kompanija dar labiau išplėtė savo meniu ir sukūrė daugiau naujienų, tokių kaip pusryčių sumuštinis „Egg McMuffin“ ir žuvainis „Filet-o-Fish“.

Tačiau kultūros ikona tapo tik „Big Mac“.

Savo pranešime „McDonald‘s“ sakė, kad M. Delligatti buvo „legendinis frančizės gavėjas“, palikęs bendrovėje „ilgalaikį pėdsaką“.

„Prisiminsime Jimą kaip įžvalgų frančizės gavėją, nusimanantį verslininką“, – sakė kompanija.

„McDonald‘s“ nurodo, kad visame pasaulyje parduoda šimtus milijonų šių didelių mėsainių, nors pastaraisiais metais prekyba šiek tiek sulėtėjo. Kaip teigia žiniasklaida, naujoji karta ne itin smarkiai domisi didžiulėmis greito maisto porcijomis.

Šie mėsainiai netgi pateko į ekonomikos teorijos vadovėlius: žurnalas „The Economist“ 1986 metais sugalvojo „Big Mac“ indeksą, skirtą palyginti skirtingų valiutų realiai perkamajai galiai.

Anot M. Delligatti šeimos, vyras vadovavo 48 restoranams „McDonald’s“.

Jį pergyveno jo žmona Ellie (Elė), du vaikai, keletas anūkų ir proanūkių.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų