Pereiti į pagrindinį turinį

M.Schumacherio sportinė karjera

2009-08-01 23:59
M.Schumacherio sportinė karjera
M.Schumacherio sportinė karjera / Scanpix

Tituluočiausias visų laikų "Formulės 1" (F-1) lenktynininkas buvo laikomas labiausiai užsispyrusiu, darbščiausiu ir lojaliausiu savo komandai sportininku

Kartingo trasų vaikas

Michaelis Schumacheris gimė 1969 m. sausio 3 d. Rolfo ir Elisabethos šeimoje, Hiurto miesto rajone Hermiulheime. Kiek vėliau šeima persikraustė į Kerpeną. Schumacherių šeima buvo susijusi su gokartais. Pirmą sykį būsimasis čempionas į gokartą įsėdo būdamas vos ketverių – jį Michaeliui, panaudojęs senos žoliapjovės variklį, sukonstravo tėvas.

Kartingas tapo ne tik Schumacherių gyvenimo šaltiniu, bet ir Michaelio aistra. Jo tėvas remontavo lenktynių gokartus, o su juo visada būdavo ir sūnus. Paskatintas tėvo Michaelis pradėjo lenktyniauti ir 1984 m. tapo jaunių Vokietijos čempionu. Iki 1987-ųjų jis buvo Vokietijos ir Europos kartų čempionas.

Kitas sportinės karjeros etapas – "Formulė Ford". Jau per pirmą savo sezoną Michaelis laimėjo devynis iš dešimties etapų ir atkreipė į save automobilių sporto skautų dėmesį. Pastebėjęs talentą jo būsimasis vadovas Willis Weberis davė vieną savo "Formulės-3" bolidų, ir Schumis – taip jį vadino draugai – aštuonis ratus apvažiavo 1–1,5 sekundės greičiau nei tikrasis šio bolido vairuotojas...

Antrą savo sezoną M.Schumacheris laimėjo viską. 1990-ųjų pabaigoje su savo "Formulės-3" varžovais Heinzu Haraldu Frentzenu ir Karlu Wendlingeriu jis prisijungė prie "Mercedes junior" lenktynių programos pasaulio sporto prototipų čempionate. Tai buvo neįprasta, nes paprastai dauguma jaunuolių rinkdavosi "Formulės 3000" lenktynių seriją.

Sėkmės istorija

Karjerą F-1 M.Schumacheris pradėjo 1991-ųjų sezono pabaigoje, kai Belgijos etape pakeitė komandos "Jordan" lenktynininką Bertrand'ą Gachotą. "Spa-Francorchamps" trasoje važiuodamas palyginti silpnu bolidu vokietis kurį laiką sugebėjo laikytis septintas, tačiau lenktynių nebaigė dėl bolido gedimo.

Jau kitoje, Italijos GP, trasoje Michaelis atstovavo "Benetton" ekipai. Čia iškart iškovojo pirmus taškus, o sezoną pabaigė dar kelissyk finišuodamas vadinamojoje taškų zonoje. F-1 debiutantui tai buvo tikrai neprastas laimėjimas.

1992 m. sezonas buvo daug sėkmingesnis. M.Schumacheris netruko palypėti ant podiumo – antrame sezono etape Meksikoje jis finišavo trečias, o iš viso tarp geriausių buvo aštuonis kartus. Praėjus metams po debiuto F-1, Belgijoje iškovojo pirmą pergalę. Lenktynininkas pirmą sezoną baigė surinkęs 53 taškus ir užėmė trečią vietą.

1993-aisiais, "Williams" ekipos dominavimo metais, sezonas Michaeliui susiklostė kaip ir ankstesnis. Vėl viena pergalė, 52 taškai ir ketvirta čempionato įskaitos vieta.

1994 m. sezoną Schumis pradėjo įspūdingai – keturiomis pergalėmis iš eilės ir pirmą kartą laimėjęs pirmą poziciją. Buvo aišku, kad jis kovos dėl čempiono titulo. Trečiame etape, vykusiame Imolos trasoje, tragiškai žuvo Ayrtonas Senna. Vokiečio konkurentu dėl titulo tapo šio komandos draugas Damonas Hillas. Čempionato likimas buvo sprendžiamas per paskutinį etapą Australijoje. Konkurentai susidūrė ir abu nebaigė lenktynių, tačiau M.Schumacheris laimėjo titulą vieno taško persvara.

Po metų, 1995-aisiais, Michaelis titulą apgynė. Pagrindinis jo konkurentas vėl buvo britas D.Hillas, tačiau šįkart viskas paaiškėjo kiek anksčiau. Ramiojo vandenyno etape M.Schumacheris užsitikrino titulą, iki sezono pabaigos likus dar dvejoms lenktynėms.

"Ferrari" era

Tapęs jauniausiu dukart čempionu, M.Schumacheris perėjo į italų "Ferrari" ekipą. Jo komandos draugu tapo airis Eddie Irvine'as. 1996-ųjų "Ferrari" bolidas neprilygo tais metais abu čempionų titulus pelniusiam "Williams" bolidui, tačiau Schumis laimėjo tris pergales ir čempionatą baigė būdamas trečias asmeninėje įskaitoje.

1997 m. "Ferrari" bolidas buvo konkurencingesnis, ir vokietis dėl nugalėtojo vardo kovojo su "Williams" lenktynininku Jacques'u Villeneuve'u. Vėl viskas buvo sprendžiama per paskutinį etapą, ir vėl viską lėmė avarija. Michaelis, lenkiamas kanadiečio, nepasidavė, ir juodu susidūrė. Vokiečiui lenktynės baigėsi iškart, o J.Villeneuve'as finišavo trečias ir tapo čempionu. M.Schumacheris buvo pripažintas kaltu dėl incidento, iš jo atimtas vicečempiono titulas.

1998 m. M.Schumacherio konkurentu tapo suomis Mika Häkkinenas iš "McLaren" ekipos. Šis puikiai pradėjo sezoną, tačiau galop Schumis sumažino persvarą, ir paskutinis etapas Japonijoje turėjo išaiškinti nugalėtoją. Vokiečio viltis sužlugdė pirmiausia nesėkmingas startas ir vėliau sprogusi bolido padanga. Čempionu tapo M.Häkkinenas, o jųdviejų kova tęsėsi ir kitąmet.

Sezonas vėl sėkmingiau prasidėjo suomiui, tačiau sezono vidury vokietis atsilikimą sumažino iki minimumo. Deja, 1999-ųjų čempionatas jam baigėsi per Didžiosios Britanijos GP – Michaelis pateko į avariją, susilaužė koją ir atsisveikino su ambicijomis kovoti dėl nugalėtojo laurų.

M. Häkkinenui Schumis su kaupu atsirevanšavo 2000-aisiais, kai iškovojo net devynias pergales. Tai buvo pirmas M.Schumacherio titulas lenktyniaujant italų komandoje.

2001 ir 2002 m. Michaelis nugalėjo palyginti nesunkiai, čempionato titulus užsitikrino likus atitinkamai keturioms ir šešioms lenktynėms iki sezono pabaigos.

2003-iaisiais iki paskutinio etapo teko kovoti su "McLaren" ekipoje Miką pakeitusiu Kimiu Raikkonenu. Schumis nugalėjo vos dviejų taškų persvara.

2004 m. sezoną "Ferrari" dominavo. Michaelis pergales skynė vieną po kitos: iš trylikos etapų jis nugalėjo dvylika ir tik kartą, Monake, nefinišavo. Per sezoną surinko rekordinius 148 taškus ir iškovojo paskutinį, septintą, savo titulą.

Startuojant 2005-ųjų "Ferrari" bolidas pasirodė esąs nekonkurencingas, o Schumis vienintelę pergalę pelnė per JAV GP, kur dėl padangų skandalo startavo vos šeši bolidai.

2006-aisiais "Ferrari" vėl grįžo į lyderių gretas ir nuo sezono pradžios vokietis kovojo su čempiono titulą ginančiu ispanu Fernando Alonso. Sėkmingiau vokiečiui susiklostė antra sezono pusė, kai ekipa išsprendė patikimumo problemas. Po Italijos GP, kurį laimėjo, M.Schumacheris paskelbė, kad po šio sezono baigia lenktynininko karjerą. Priešpaskutinio etapo Suzukoje, kai Schumis užtikrintai pirmavo, finišo nepasiekė dėl variklio gedimo. Tai palaidojo viltis kovoti dėl titulo.

Rekordų kalvis

M.Schumacheris per savo karjerą F-1 sugebėjo pasiekti daugybę rekordų. Jis iškovojo net 91 pergalę ir daugiausia laurų nuskynė lenktyniaudamas vienoje komandoje – 72 pergalės atstovaujant "Ferrari". Michaelis daugiausia kartų –154 – yra lipęs ant nugalėtojų pakylos.

Schumis yra daugiausia antrų vietų laimėjęs lenktynininkas, tai jis padarė net 43 kartus. Beje, vokietis net 68 kartus startavo iš pirmos pozicijos.

M.Schumacheris yra 76 kartus greičiausiai įveikęs trasos ratus ir surinkęs didžiulį 1369 taškų kraitį. Vienas įspūdingiausių vokiečio rekordų pasiektas 2004-ųjų sezoną – iš 18-os etapų po 17-os jis lipo ant prizininkų pakylos.

F-1 teisių savininkas Bernie Ecclestone'as, kalbėdamas apie M.Schumacherį, prognozavo, kad jo rekordų niekas nepagerins.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų