Pereiti į pagrindinį turinį

Pažaislio festivalio staigmena: muzika, mokanti surasti meilę

2012-07-11 15:30
Pažaislio festivalio staigmena: muzika, mokanti surasti meilę
Pažaislio festivalio staigmena: muzika, mokanti surasti meilę / Tomo Raginos nuotr.

XVII Pažaislio muzikos festivalis šios savaitės koncertais turėtų įtikti kiekvieno skoniui. Nuo varinių pučiamųjų atliekamų įvairių epochų muzikos aranžuočių iki pripažinto choro iš Vokietijos atliekamų kūrinių ir sero Paulo McCartney oratorijos.

Pučiamieji be kompromisų

Šeštadienį Skarulių (Jonavos r.) Šv.Onos bažnyčios skliautus sudrebins galingi varinių pučiamųjų garsai. Programą originaliu ir šmaikščiu pavadinimu „Barock'n'Roll“ pristatys ne mažiau originalus kolektyvas „International Brass Quintet“ – tarptautinis varinių pučiamųjų kvintetas.

Neįprastos sudėties ansamblio nariai Willy Huppertzas (trimitas, Nyderlandai), Waldemaras Jankus (trimitas, Lietuva), Wilhelmas Junkeris (valtorna, Vokietija), Thomas Lindtas (trombonas, Vokietija) ir Bernhard'as Petzas (tūba, Austrija) atstovauja net keturioms Europos šalims, nors šiuo metu visi jie gyvena ir dirba Vokietijoje.

Kolektyvo atliekama muzika neturi ribų, nes atlikėjai labai rimtai žvelgia į savo darbą ir tuo pat metu juo džiaugiasi. Tarptautinė kolektyvo sudėtis lemia jo unikalumą, nes skirtingų tautybių ir kultūrų atlikėjai yra radę vieną bendrą kalbą – muziką.

„International Brass Quintet“ nuolat atnaujina savo repertuarą ieškodami kokybiškų kūrinių aranžuočių ar kurdami jas patys. Kvinteto repertuaras aprėpia įvairiausius muzikos stilius nuo baroko iki roko, nuo romantikos iki džiazo, nuo Wolfgango Amadeus Mozarto iki Henry Mancini, o visus kūrinius vienija viena idėja – puikus stiliaus pojūtis ir nepriekaištinga atlikimo kokybė.

Koncertinė kolektyvo geografija itin plati: nuo Austrijos iki Prancūzijos, nuo Lietuvos iki Omano sultanato.

Nemokamame koncerte skambės aranžuota ir originali baroko epochos meistrų Johanno Sebastiano Bacho, Antonio Vivaldi, Georgo Friedricho Händelio, Jeano Josepho Mouret, nepakartojamo operos virtuozo Gioachino Rossini, XX a. prancūzų kompozitoriaus Eugène Bozza ir kitų autorių muzika.

Choro iš Vokietijos koncertas

Tą pačią dieną, liepos 14 d., Kauno šv.Arkangelo Mykolo (Įgulos) bažnyčioje vyks chorinės muzikos vakaras, kurį klausytojams dovanos svečiai iš Vokietijos: Kelno koncertinis choras (vadovas Wolfgangas Siegenbrinkas) ir Niurnbergo filharmonijos choras (vadovas Gerhardas Rillingas).

Kelno choras – vienas didžiausių pusiau profesionalių kolektyvų savo regione. Aktyviai chore dainuoja apie 80 atlikėjų.

Kelno filharmonijoje ir kitose garsiose Europos miestų salėse chorui teko atlikti tokius oratorijos žanro šedevrus kaip Benjamino Britteno „Karo rekviem“, Carlo Orffo „Carmina Burana“, Johaneso Brahmso „Vokiškąjį rekviem“, W.A.Mozarto ir Giuseppe's Verdi „Rekviem“m Ludvigo van Beethoveno IX simfoniją ir kt.

Niurnbergo filharmonijos choro pradžia – 1966 m. to paties miesto operos teatre, kur tuometis meno vadovas Maxas Loy įkūrė koncertinį chorą. Jau 34 metus šiam šimtą dainininkų vienijančiam kolektyvui vadovauja dirigentas G.Rillingas.

Pažaislio muzikos festivalio dovanojamamo koncerto programoje vyraus baroko ir klasicizmo epochų chorinė muzika, taip pat nuskambės keletas didingų romantizmo epochos opusų. Koncerte vargonuos W.Siegenbrinkas, chorams diriguos G.Rillingas.

Sudėtingo likimo oratorija

Šią savaitę vainikuos premjera: sekmadienį Pažaislio vienuolyne pirmą kartą Lietuvoje bus atlikta garsiosios grupės „The Beatles“ nario, sero P.McCartney oratorija „Ecce Cor Meum“.

Kūrinį atliks jungtinės atlikėjų pajėgos: Kauno miesto simfoninis orkestras, Kauno valstybinis choras ir Kauno berniukų choras „Varpelis“, prie jau minėto festivalio svečio – Kelno koncertinio choro prisijungs dar vienas kolektyvas iš Vokietijos – Niurnbergo filharmonijos choras. Programos solistė – Lauryna Bendžiūnaitė (sopranas). Gausiam atlikėjų būriui diriguos svečias iš Rusijos Jurijus Serovas.

„Ecce Cor Meum“ („Štai mano širdis“ – liet.) – tai keturių dalių oratorija orkestrui, berniukų ir mišriems chorams ir sopranui. Nors P.McCartney nėra baigęs kompozicijos studijų, jam pavyko sukurti nuoširdžiai šiltą ir lyrizmo kupiną muziką.

Pasak paties kompozitoriaus, kūrinys jam tapo tarsi dvasine išpažintimi, kurios žodžiai prašo: „Vesk mus į meilę, išmokyk mus ją surasti.“ Kūrinio pavadinimą įkvėpė užrašas virš Niujorke (JAV) šv. Ignaco Lojolos bažnyčioje esančios Jėzaus skulptūros. Užrašas „Ecce Cor Meum“ tapo viso kūrinio moto.

Oratoriją užsakė tuometis Oksfordo Magdalenos koledžo prezidentas Anthony Smithas naujos salės atidarymo proga, tačiau P.McCartney, mirus žmonai, kūrinio nespėjo užbaigti. Visgi oratorijos idėja nemirė ir po daugiau nei aštuonerių metų Oksfordo universiteto muzikos draugijos raginimu ir koledžo darbuotojams atkakliai skatinant kūrinys buvo baigtas.

Kūrinio premjera įvyko 2001 m. Oksforde, o 2006 m. prodiuserio ir orkestruotės autoriaus Johno Fraserio dėka oratoriją įrašė ir išleido prestižinė EMI Classics įrašų kompanija. Tais pačiais metais kūrinys buvo atliktas prestižinėje Niujorko Carnegie Hall salėje, kur sulaukė didžiulio pasisekimo. 2007 m. albumas „Ecce Cor Meum“ pelnė geriausio albumo Didžiosios Britanijos klasikinės muzikos kategorijoje apdovanojimą.

Solo partiją oratorijoje atliksianti L.Bendžiūnaitė yra Lietuvos valstybinio simfoninio orkestro Operos kompanijos „Bohemiečiai“ narė, stažuojasi Kardifo (Anglija) Balso akademijoje pas pasaulinio garso dainininkę damą Kiri Te Kanawą. Dar studijuodama Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje dainininkė pelnė laurus daugelyje respublikinių ir tarptautinių konkursų, o šiuo metu kuria įvairius soprano vaidmenis tiek Lietuvos, tiek užsienio operos teatruose.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų