Septynvietis "Hyundai" iššūkis Pereiti į pagrindinį turinį

Septynvietis "Hyundai" iššūkis

2009-05-24 09:00
Septynvietis "Hyundai" iššūkis
Septynvietis "Hyundai" iššūkis / Hyundai nuotr.

2006-ųjų spalį Seule didžiausia Pietų Korėjos automobilių gamintoja pristatė sportišką miesto visureigį "Veracruz", kuris tų pačių metų gruodį pradėtas gaminti Amerikoje. Perkrikštytas "ix55" vardu šis automobilis pernai rudenį debiutavo Paryžiaus parodoje "Mondial de l'Automobile", o Lietuvą pasiekė vos prieš keletą savaičių. Tačiau ne veltui sakoma "geriau vėliau, negu niekada".

Korėjietiška strategija

"Hyundai" atstovai, komentuodami būtent tokį naujo automobilio pristatymo skirtingose rinkose scenarijų, tikino, kad "Veracruz" versija, turinti 3,8 l darbinio tūrio jėgos agregatą, Amerikoje turėjo tapti stipriu bendrovės koziriu prieš japoniškus modelius. Naujasis "Hyundai" kūrinys ilgesnis ir erdvesnis už anksčiau pasirodžiusį "brolį" "Santa Fe", jame kur kas ilgesnis modernių technologijų sąrašas. Bazinėje "Veracruz" versijoje montuojamos septynios sėdynės, o sulanksčius dvi galines sėdimų vietų eiles suformuojama bagažo erdvė, didesnė nei šios klasės automobilių etalonu vadinamo "Mercedes GL".

Aukščiausio rango "Hyundai Motor" vadovai pristatydami šį modelį vadino jį nauju bendrovės sėkmės simboliu ir žadėjo persivilioti dalį klientų iš "Lexus RX 350", "Hondos Pilot", "Nissan Murano", "Subaru Tribecos" gerbėjų būrio.

Lietuvoje dirbantys korėjiečių bendrovės atstovai demonstruoja dar drąsesnes ambicijas – "Hyundai Motor" jie lygina su "Audi Q7" ir, reikia pripažinti, labai nedaug prasilenkia su tiesa.

Europos rinkai pritaikytas "ix55" iš tiesų džiugina tiek dinaminėmis, tiek pavyzdingomis valdymo savybėmis. Atnaujinta pakaba, kurioje įdiegta automatinio galinės pakabos aukščio reguliavimo sistema, yra ir gana komfortiška, ir nekelianti rūpesčių dėl stabilumo posūkiuose. Šio ratuočio išvaizda gana elegantiška ir stilinga, interjere visi dažniausiai liečiami paviršiai ir detalės pagaminti iš kokybiškų apdailos medžiagų, standartinės įrangos lygis pavydėtinai solidus.

Duoklė europiečių skoniui

"Hyundai ix55" seka naujųjų "i10", "i20" ir "i30" modelių drąsaus dizaino pėdomis. Priekiniai žibintai su ksenono lempomis išraiškingi, radiatoriaus grotelės ir priekiniai sparnai, 18 colių lengvojo lydinio ratlankiai, integruoti išmetamųjų dujų vamzdžiai kuria "atletiško" automobilio įspūdį. "ix55" puošyba elegantiška, o kėbulo proporcijos – klasikinės.

Automobilio interjeras įrengtas pagal naujausias prabangos tendencijas. "Hyundai" dizaineriai, naudodami aukštos kokybės medžiagas ir odą, sukūrė erdvų ir praktišką saloną. Standartinė įranga atitinka geriausius šios klasės automobilių standartus. Elektra valdoma ir reguliuojama vairuotojo sėdynė su atminties sistema, RDS radijas ir aukšto techninio lygio "Infinity" garso sistema su MP3 grotuvu, daugiafunkcis kelionės kompiuteris, tamsinti galiniai langai, mėlynai apšviestas prietaisų skydelis, dviejų zonų klimato kontrolė priekyje ir atskiras kondicionierius gale sėdintiems keleiviams, oda aptrauktas elektra reguliuojamas daugiafunkcis vairas su atminties sistema, pastovaus greičio palaikymo sistema.

Kuriant naująjį "ix55" iš pat pradžių buvo galvojama apie automobilio pritaikomumą visai šeimai. Svarbiausias šios koncepcijos elementas – septynių sėdynių funkcionalumas. Nenaudojamas užpakalines sėdynes galima nulenkti iki bagažo skyriaus dugno ir suformuoti 598 l tūrio vietą bagažui. Jei prireikia papildomos sėdimos vietos, galines sėdynes su trijuose taškuose tvirtinamais saugos diržais galima greitai ir lengvai atlenkti. "Hyundai" inžinieriai pasistengė, kad būtų lengva prieiti prie galinių sėdynių iš abiejų šonų. Be abejo, kiekvieną antros ir trečios eilės sėdynę galima nulenkti atskirai, kad "ix55" keleiviai galėtų lengvai naudotis keleiviams ir bagažui skirta 1746 l erdve. Visureigio salone daugybė kišenių ir dėtuvių, veidrodėliai valdomi elektra, norimą sėdynių ir vairo padėtį galima įvesti į mašinos kompiuterio atmintį. Be to yra šaldoma daiktadėžė, beraktė užrakto sistema, lietaus jutiklis ir automobilio pastatymo pagalbos sistema.

Išbandymas duobėmis

Jei Amerikos rinkai skirti automobiliai paprastai išsiskiria itin minkšta, nuo kiekvieno kupsto liūliuoti pradedančia pakaba, tai "ix55" šiuo atžvilgiu yra tikras europietis.

Senojo žemyno rinkai skirtas modelis turi tampresnes spyruokles ir kiek standesnius amortizatorius, kurie sujungti su priekinės pakabos statramsčiais. Visa tai ir daugiasvirtė galinė pakaba daro važiavimą ir automobilio valdymą sportišką, leidžia vairuotojui jaustis tvirtai net gana greitai judant prastu keliu. Smulkios duobės "praryjamos" nesukeliant viduje esantiems žmonėms jokio diskomforto.

Gamintojų atstovai tikina, kad automobilis puikiai laikosi važiavimo krypties net tada, kai tempia tokius sunkius krovinius kaip priekaba su jachta. Tradicinės kliūtys – gilios purvo vonios ar provėžuoti miško keliai – įveikiamos be sunkumų.

Taupus dyzelis

Su "ix55" pristatytas ir visiškai naujas, švarus ir galingas 3 l darbinio tūrio V6 tipo "CRDi" turbodyzelinis variklis. Ši kompaktiškas ir lengvas "Euro IV" emisijos standartą atitinkantis agregatas su aliuminio galvute, iš stipriojo grafitinio ketaus (CGI) pagamintu cilindrų bloku ir tuščiaviduriais skirstomaisiais velenais buvo sukurtas specialiai Europos rinkai. 1600 barų aukšto slėgio "common-rail" tipo įpurškimo sistema su moderniais purkštukais su pjezoelementais pasiekia 240 AG variklio galią prie 3800 sūkių per minutę ir įspūdingą 451Nm sukimo momentą prie 1750/3500 sūkių per minutę.

Jėgainės greito paleidimo sistema ISS užtikrina, kad "CRDi" kaitinimo žvakės greitai įkaitina degalų ir oro mišinį tiek, kad jis iš karto užsidegtų. Moderni recirkuliuojančių išmetamųjų dujų EGR (exhaust gas recirculation) aušinimo sistema atvėsina išmetamąsias dujas ir padidina jų šiluminį efektyvumą.

"ix55" sukimo momento paskirstymo pagal poreikį tarp priekinio ir galinio tilto sistema, visų varančiųjų ratų važiuoklė ir "Hyundai" pirmoji minkštai persijungiančių šešių pavarų automatinė pavarų dėžė su pasirenkama "Shiftronic" mechanine pavarų dėže – tai išskirtinis automobilio eksploatacinių savybių ir ekonomijos derinys. Automobilis iki 100 km/val. įsibėgėja per 10,4 sekundės ir pasiekia elektronikos ribojamą didžiausią 200 km/val. greitį, sunaudodamas 9,4 l degalų 100 km per mišraus važiavimo ciklą ir išmesdamas kilometrui 249 g CO2.

Saugumo priemonės

Gamintojai giriasi, kad "ix55" įtvirtino pirmaujančias "Hyundai" pozicijas šios klasės automobilių saugos srityje. Pasitelkus kompiuterį optimizuotas "ix55" salono saugumas, užtikrinta visų keturių ratų pavara, galingi stabdžiai ir puikus matomumas garantuoja aukščiausio lygio saugą visiems automobilio keleiviams. Pagrindinius saugos elementus papildo ilgas standartinių pasyvios saugos elementų sąrašas: šešios saugos oro pagalvės su oro pagalvėmis-užuolaidomis visose trijose keleivių sėdynių eilėse, taip pat naujausia elektroninė stabilumo sistema ESP, sukibimo kontrolės sistema TCS ir ABS su elektronine stabdymo galios paskirstymo sistema EBD. Be to, "ix55" automobilyje dar yra aktyvūs priekinių sėdynių galvos atlošai, trijuose taškuose tvirtinami saugos diržai visiems keleiviams su diržo tempikliais ir apkrovos ribotuvais, priminimas apie neužsegtus vairuotojo ir keleivio saugos diržus.

Automobiliai gaminami Pietų Korėjoje. "ix55" suteikiama penkerių metų garantija be ridos ribojimo ir 10 metų garantija nuo kiauryminės korozijos. Lietuvos rinkoje šis ratuotis kainuoja apie 148 tūkst. litų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų