Pereiti į pagrindinį turinį

Tradiciniame festivalyje – netradicinės staigmenos

2013-07-01 17:23
Tradiciniame festivalyje – netradicinės staigmenos
Tradiciniame festivalyje – netradicinės staigmenos / Artūro Morozovo nuotr.

Dainuojantis baleto artistas, neįprastos sudėties kvintetas, publikos numylėtinis Viktoras Gerulaitis netikėtu amplua ir geriausi Lietuvos muzikos scenos meistrai – toks šiemet bus festivalis „Operetė Kauno pilyje“. Kaip ir kasmet pirmosiomis liepos dienomis vyksiantis festivalis rengiamas jau dvyliktą kartą.

Žiūrovų lūkesčiai įpareigoja

Tradicinis vidurvasario metas, tradicinė vieta – Kauno pilies prieigos po atviru dangumi, tradicinis muzikos žanras ir visiškas atvirumas auditorijai, nevaržant pastarosios bilietais, jų kaina ar konkrečiomis vietomis. Tokiomis sąlygomis rengiamą kasmetį festivalį paruošti nėra paprasta. Viena vertus, rengėjus varžo ištikimų gerbėjų lūkesčiai, kita vertus – logiškas organizatorių noras kaskart pasiūlyti ką nors naujo.

„Kasmet kartelė turi kilti vis aukščiau, tad darome tikrai dideles atrankas. Norime, kad žiūrovai gautų tai, kas geriausia“, – sako renginio organizatoriai, tikinantys: šiemet progų nustebti turės ne vienas nuolatinis festivalio klausytojas.

Ruoštis šiųmetei „Operetei Kauno pilyje“ kūrybinė grupė ėmėsi vos pasibaigus pernykščiam festivaliui.

„Kažkas yra teisingai pasakęs, kad kasdienis darbas ir yra geriausias įkvėpimas. Kasdien skiri daug laiko ir per keletą mėnesių idėjos tampa vientisu naujadaru. Jeigu žmonės įsivaizduoja, kad medituoju gamtoje, plaukioju valtele ar kažkaip kitaip bandau atrasti naujų minčių, tai jie tikrai klysta, – paklaustas apie naujų idėjų paieškas juokėsi renginio režisierius Kęstutis Jakštas. – Visos idėjos kyla bedirbant.“

„Žmonės patys pasirūpina pledais, skėčiais, kėdutėmis. Mums scenoje būti nepasiruošusiems būtų tiesiog nepagarba. Komanda gerai suvokia, kokia jai tenka atsakomybė“, – pastebėjo jis.

Didžiausia problema, anot K.Jakšto, – lietuviška vasara, kuri liepos pradžiai mėgsta padovanoti ir svilinančią kaitrą, ir lietaus. Pastarasis gali sugadinti nuotaiką ne tik skėčių neturintiems žiūrovams. „Juk koncerte dalyvaus beveik 60 žmonių orkestras. Instrumentai dažnai nėra atsparūs drėgmei, todėl turime pasirūpinti specialiomis dangomis, plokštėmis“, – pastebėjo režisierius.

„Vis dėlto pernykštė patirtis įrodė, kad komandos susikalbėjimas ir išankstinis pasiruošimas gali apsaugoti nuo netikėtų situacijų, – prisiminė K.Jakštas. – Per vieną pasirodymą kilo didžiulė audra, o dekoracijos – net 8 m aukščio. Laimė, visa komanda dirbo labai koordinuotai, visi žinojo, kas už ką atsakingas, kas ką turi laikyti, priveržti, pažiūrėti, todėl didelių nesklandumų nekilo.“

Neįprasti svečių pasirodymai

Liepos 6–7 d. vyksiantis festivalis su viso pasaulio muzikos profesionalų ir mylėtojų auditorija minės didžiojo italų operos genijaus Giuseppe Verdi 200-ąsias gimimo metines. Genialusis kompozitorius reikšmingas ir Lietuvai bei Kaunui, nes būtent su jo opera „Traviata“ Kauno Valstybės teatre 1920 m. pradėjo kelią profesionali lietuvių opera.

Kaip pavyksta sudominti išrankų žiūrovą, festivalį aplankantį kiekvienais metais? „Stengiamės įdėti kuo daugiau savęs ir, žinoma, pakviesti prisidėti kuo daugiau talentingų ir žinomų scenos žmonių, – pastebėjo K.Jakštas. – Štai šiais metais prie mūsų prisideda Erikas Fentonas – profesionalus, unikalaus balso amerikietis. Teatrui žinomas žmogus, tikrai puikus artistas, kuriam koncertų aikštelė – ne naujiena.“

Pirmoji staigmena, patenkinsianti įnoringų klausytojų norus, – svečiai iš Baltarusijos – kvintetas PREMiER. Pasaulį netradicine sudėtimi, tačiau puikiu skambesiu stebinantys Sergejus Tumarkinas (obojus), Andželika Chrekova (smuikas), Tatjana Pšon (violončelė), Sergejus Buranovas (marimba) ir Aleksandras Kovganas (kontrabosas) įtiks visko girdėjusiai publikai.

„Pasaulyje tikrai daug bandoma groti netradicinėmis sudėtimis, anaiptol ne visada tai būna sėkminga, tačiau PREMiER – neabejotinas profesionalumo pavyzdys. Atėjęs jų paklausyti visuomet žinai, kad reginys bus kokybiškas“, – sakė režisierius, pastebėjęs, kad į festivalio sceną PREMiER kils su džiazo improvizacijų programa.

Antroji staigmena – dainuojantis ir šokantis baleto artistas Aleksandras Kaminskis.

Maskvos operetės teatro artistas lengvojo sceninio žanro gerbėjus stulbina originaliu kūrybos stiliumi, akrobatiniais triukais, unikaliai ir nepakartojamai atliekamu choreografiniu grand battement, o svarbiausia dainavimo, šokio ir vaidybos derėjimu, tiesiog sceniniu žavesiu.

Scenoje – V.Gerulaitis

Festivalio naujovė – žmogus, gebantis apie klasikinę muziką papasakoti taip, kad ją suprastų ir pamiltų net mažiausiai išprusęs klausytojas, – žinomas muzikos teoretikas, profesoriaus V.Gerulaitis.

„Tai – scenai gerai žinomas, komunikabilus ir publikos mylimas profesionalas. Norime, kad žmonės ne tik ateitų pasiklausyti gerai žinomų kūrinių, bet kartu ir susipažintų su aktoriais, autoriais. Galima tai pavadinti edukacine programa“, – apie festivalio svečią kalbėjo K.Jakštas, nepanoręs iki galo atskleisti V.Gerulaičio vaidmens festivalyje ir prasitaręs, kad jis nepaliks nė vieno abejingo.


Solidi istorija

Nuo pirmojo festivalio „Operetė Kauno pilyje“ (2002) organizatoriai (Gediminas Maciulevičius, Danielius Vėbra, Benjaminas Želvys, Laimutė Kuzmickaitė-Milašienė) pakvietė žiūrovus į daugiau nei 60 koncertinių programų, kuriose dainavo per 200 dainininkų iš Lietuvos ir 20 Europos šalių, jas dirigavo 20 Lietuvos ir užsienio šalių dirigentų.

Programose dalyvavo 16 įvairių sudėčių kolektyvų, atlikta daugiau nei 900 skirtingų pavadinimų kūrinių.


Baleto šokėjas tenoro balsu

39-erių A.Kaminskis scenai yra atidavęs daugiau nei pusę savo gyvenimo, 13 metų – jis Maskvos operetės teatro narys. Artisto, nuo mažumės tikėjusio, kad pašaukimas – baletas, siela po studijų Irkutsko dramos mokykloje šaukėsi tiek šokio, tiek vaidybos dramoje. Kompromisas rastas muzikiniame teatre, dėl kurio A.Kaminskis baigė dar ir muzikinio teatro aktoriaus specialybę.

Atlikėjas neslepia, kad didysis lūžis jo gyvenime įvyko patekus į Maskvos operetės teatrą, kur pamilo operetės žanrą ir suprato, kad tik čia gali save visiškai realizuoti. Galbūt todėl kiekvienas jo vaidmuo kupinas nenusakomo lengvumo, grakštumo ir jį atliekantis aktorius spinduliuoja tiek gyvenimo džiaugsmo bei laimės, kad šių jausmų su kaupu atseikėjama ir vaidinimus stebinčiai publikai.

Spektakliuose demonstruojami fuetė, špagatai ir kankanai palieka tiesiog neišdildomą įspūdį. Apie sudėtingus ir grandiozinius choreografinius grand battement, kuriuos atlieka A.Kaminskis, tarsi vienu įkvėpimu visuu balsu traukdamas dar ir solines partijas, Maskvoje sklando legendos ir nenustoja žavėti tiek Rusijos, tiek ir pasaulio šalių profesionalų.

Pirmą kartą Lietuvoje viešintis artistas Kauno publikai atliks ištraukas iš Imrės Kalmano operetės „Silva“, kitus koncertinius numerius.

Svečias festivalyje „Operetė Kauno pilyje“ pasirodys Bonio iš operetės „Silva“ amplua, būtent šis personažas artisto kūrybinėje biografijoje pažymėtas sėkmės ženklu. Bonį jis vaidino dar būdamas studentu, vėliau Irkutsko muzikiniame teatre. Su žymiaisiais Bonio kupletais pateko į Maskvos operetės teatrą, su didžiausiu pasisekimu apkeliavo garsiausias pasaulio scenas, kur publika kartu ne kartą traukė: „Būtų be moterų sunku labai...“ arba „Meilė – tokia didelė kvailystė.“

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų