Televizijos žiūrovai 2015-aisiais prie ekranų praleido dar mažiau laiko, ypač jaunimas, kuris renkasi kitokias pramogas ir informacijos šaltinius. Tokie duomenys, gauti iš 88 šalių, paskelbti šiuo metu Kanuose, Prancūzijoje vykstančioje MIPTV parodoje.
MIPTV (Marché International des Programmes de Télévision) paroda yra pasaulyje pirmaujanti televizijos ir skaitmeninio turinio rinka, kasmet sulaukianti didžiausių pasaulio TV kompanijų, laidų, serialų ir kitų projektų kūrėjų, aktorių, režisierių bei prodiuserių dėmesio.
Praėjusiais metais pasaulyje televizijos žiūrimumo vidurkis nukrito nuo 3 val. 17 min. iki 3 val. 14 min. per parą. Jaunimas prie televizorių pernai sėdėjo 2 h 4 min., t. y. Net 10 minučių trumpiau nei 2014-aisiais. Televizijos įtakos mažejimas siejamas su interneto konkurencija ir interneto televizijos, interneto kanalų pozicijų stiprinimu.
Visgi Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV) televizija klesti – amerikiečiai vidutiniškai ją žiūri 4 val. 29 min. per parą ir kone dvigubai lenkia Azijos gyventojus, kurie tokiam laisvalaikiui skiria tik 2 val. 32 min. per parą. Europiečiai palaiko aukso viduriuką – 3 val. 55 min. per parą.
Pastebima, kad keičiasi ir TV žiūrovų įpročiai. Pvz., JAV gyventojai tik pusę laiko skiria tiesiogiai transliuojamai televizijoms programai ir tiek pat jo praleidžia žiūrėdami įrašus ar prisėda prie interneto programos. Skirtingos šalys – skirtingi įpročiai: štai apie 60 proc. jaunųjų kanadiečių televiziją žiūri internete, o Prancūzijoje tokį programos žiūrėjimo būdą renkasi vos 6 proc. jaunuolių.
Parodoje taip pat kalbėta apie televizijos žiūrimumo rediklius. Šiuo atveju be konkurencijos pirmauja Kinijos TV kanalas CCTV, kuri per Naujuosius kinų metus surinko net 151 mln. žiūrovų auditoriją. JAV žiūrimiausia programa ir toliau išlieka „Oskarų“ apdovanojimų ceremonija.
Naujausi komentarai