Pereiti į pagrindinį turinį

Ž.Grigaitis: „Jaučiu nostalgiją kelionėms traukiniais“

2009-01-03 09:00
Ž.Grigaitis: „Jaučiu nostalgiją kelionėms traukiniais“
Ž.Grigaitis: „Jaučiu nostalgiją kelionėms traukiniais“ / Asmeninio archyvo nuotr. Prabanga: traukinio viduje juntama autentika: viskas pagaminta iš natūralių medžiagų, tviska raudonmedis.

Keliaudamas išskirtinės prabangos „Rytų ekspreso“ traukiniu nė nepajunti, kaip persikeli į kadais skaitytus Agathos Christie detektyvus. „Tas traukinys pasižymi nepaprasta aura, aukšto lygio aptarnavimu, individualiu valgiaraščiu ir išskirtine prabanga“, – šypsosi ne kartą aukšto lygio kelionę traukiniais išbandęs verslininkas Žilvinas Grigaitis.

Atgijusi legenda

„Rytų ekspresas“ (Oriental-Express) – keleivinis liukso klasės traukinys, priklausantis privačiai kompanijai „Oriental-Express-Hotels“. Prabangios kelionės šiuo traukiniu pradėtos 1864 m. Laikotarpis iki 1930-ųjų vadintas šio traukinio aukso amžiumi. Antram gyvenimui šį traukinį prikėlė verslininkas Jamesas Sherwoodas. Jo dėka 1982-ais m. atgimė „Rytų ekspreso“ legenda, tačiau dabar ji vadinosi „Venice Simplon-Orient-Express“. Šiuo metu „Orient-Express“ kursuoja maršrutu „Londonas-Paryžius-Stambulas“, o tai pačiai kompanijai priklausantis „Eastern&Oriental-Express“ siūlo išmėginti išskirtinę kelionę po Azijos šalis.

Stropiai rašo dienoraštį

Paskutinį kartą Ž.Grigaitis keliavo „Eastern&Oriental-Express“ traukiniu, kursuojančiu po Aziją – per Tailandą, Malaiziją, į Singapūrą. Kelis tūkstančius eurų atsieinantį malonumą pašnekovas įvardijo kaip vieną ekologiškiausių keliavimo būdų.

Žmonės, vykstantys laisvalaikio traukiniu, turi unikalią galimybę susipažinti su tais, apie kuriuos rašoma pasaulinėje spaudoje. Ypatingas keliavimo būdas masina įžymybes.

„Kai esi izoliuotas nuo išorinės aplinkos, pajunti visai kitą bendravimo emociją. Puikiai žinai, kad to žmogaus galbūt daugiau niekada gyvenime nepamatysi, tai leidžia atsipalaiduoti ir mėgautis pašnekesiu. Tokiu būdu kontaktai ir kelioninės pažintys įgauna visai kitokį atspalvį“, – šypsojosi lietuvis verslininkas.

Daugiau nei penkerius metus per kiekvieną kelionę Ž.Grigaitis rašo dienoraštį, pasižymėdamas jame tai, kas patiko, kas ne, kokį maistą valgė. Tačiau didžiausią dėmesį verslininkas skiria pirmam įspūdžiui, kad ir po kelerių metų galėtų vėl išgyventi kelionės įspūdžius skaitydamas savo atsiminimus.

Į ilgas ir egzotiškas išvykas Žilvinas dažniausiai leidžiasi vienas, tačiau su nekantrumu laukia, kada galės keliauti su ūgtelėjusia dukra Anna–Greta.

Restoranas, baras, biblioteka

Traukinių karaliumi tituluojamą „Rytų ekspresą“ pašnekovas apibūdina kaip puikų istorijos vadovėlį. „Turtingos Amerikos šeimos sudaro galimybes savo vaikams juo keliauti ir pažinti pasaulį bei jo istoriją. Važiuodamas iš Paryžiaus į Stambulą gali prisiliesti prie istorijos faktų, kitaip sakant, gali vertinti pasaulį per traukinio langą“, – kalba Ž.Grigaitis.

Žilvinas nepamiršta paminėti, kad keliaudamas prabangiu „Rytų ekspresu“ turi būti įdomus aplinkiniams, o jie – tau. „Rytų ekspresu“ vyksta gražūs žmonės, galintys sau leisti prabangą, todėl privalu griežtai paisyti ir aprangos kodo. Dieną – „Smart Casual“ (elegantiškas, puošnus), vakare – „Blac Tie“ (vyrams – smokingas, moterims – kokteilinė ar vakarinė suknelė). Kaip jau supratote, kelionės metu galima labai įdomiai praleisti laiką“, – reziumuoja Ž.Grigaitis.

„Žinoma, – priduria jis, – viskas priklauso nuo to, ar jūs pats pasirengęs bendrauti. Bet kokiu atveju, nuobodžiauti nėra kada.“

„Rytų eksprese“ galima mėgautis baru, restoranu, biblioteka, kurioje gausu knygų anglų, ispanų, prancūzų ir kitomis kalbomis. Tačiau nė viename vagone nėra televizoriaus. Bet, kaip tikino Ž.Grigaitis, čia jo mažiausiai pasigendi: aplink tiek gerų emocijų, nuotykių, geranoriškai nusiteikusių žmonių. Regis, keliautum ir keliautum, jau nekalbant apie kerinčius reginius, atsiveriančius pro traukinio langus.

Smagiau nei lėktuvu

„Gaila, kad Lietuvoje nesama tokio lygio traukinių“, – pasakodamas apie „Rytų ekspresą“ apgailestavo Ž.Grigaitis. „Jei tik būtų sąlygos, mielai iš Vilniaus į pajūrį vykčiau tokia transporto priemone, pavartyčiau laikraščius, išgerčiau taurę vyno. Jei tik galėčiau per tris valandas ar dar trumpiau nukeliauti, nebūtų jokio poreikio važiuoti automobiliu. Dabar gi tenka kratytis penkias valandas“, – kalbėjo verslininkas.

Išskirtinės kelionės traukiniu pašnekovą žavi savo greičiu ir komfortu. Žilvinas pastebi, kad traukiniuose geresnis aptarnavimas nei lėktuvuose: „Tradicinės aviakompanijos taupo, servisas prastėja, o traukiniai, regis, neišgyvena tokių sunkių momentų“.

Verslininkas neslepia savo simpatijų traukiniui ir dėl vidinės ramybės, priešingai nei skrendant lėktuvu. Taip pat jį žavi išskirtinis dėmesys kiekvienam klientui. „Traukinius vis gaubia paslapties šydas. Jie vis dar sėkmingai konkuruoja su lėktuvais“, – tvirtino Žilvinas.

Atsisakyti kelionių traukiniais verslininkas nežada. Jis prisimena, kad traukiniais keliaudavo ir jo tėvai, o kartą sugalvojęs išsimaudyti Žilvino tėtis vos neliko prie Baikalo ežero. Traukiniui sustojus ilgesniam laikui, vyras nubėgo maudytis ir, dar būdamas vandeny, pamatė, kad traukinys pradeda judėti. Vis dėlto jis spėjo įšokti į traukinį.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų