„Susisiekimo ministras Marius Skuodis apsimelavo. Iš pradžių vaidino nustebusį ir melavo, kad nieko nežinojo apie „Lietuvos geležinkelių“ sprendimus. Po to pripažino, kad jau lapkričio mėnesį žinojo, jog baltarusiškos trąšos važiuos toliau“, – rašė S. Skvernelis.
S. Skvernelio teigimu, ministro melas motyvuotas ne tik noru nusimesti atsakomybę nuo savo pečių, tačiau ir atsikratyti atitinkamų įmonių vadovais.
Dabar bando savo apsimelavusią personą ištraukti iš vertybinių trąšų liūno atsakomybę permesdamas „Lietuvos geležinkelių“ ir Klaipėdos jūrų uosto vadovams.
„Dabar bando savo apsimelavusią personą ištraukti iš vertybinių trąšų liūno atsakomybę permesdamas „Lietuvos geležinkelių“ ir Klaipėdos jūrų uosto vadovams, kuriems pats yra suformavęs užduotis, kad įmonės dirbtų pelningai ir duotų kuo didesnį indėlį į Lietuvos biudžetą.
Puiki proga gelbėti savo padėtį, kuri taip lanksčiai keičiasi nuo politinės situacijos, ir atsikratyti įmonių vadovų, taip pat gal net įdarbinti į jų vietas savo žmones“, – pridūrė Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ seniūnas.
ELTA primena, kad trečiadienį įsigaliojo JAV sankcijos baltarusiškoms trąšoms. Tačiau kol kas dėl teisinių niuansų trąšų tranzitas per Lietuvą toliau tęsiamas.
Šių metų rugpjūtį paskelbtos JAV sankcijos numato, kad iki šių metų gruodžio 8 d. visi JAV fiziniai ir juridiniai asmenys privalo užbaigti sandorius su Baltarusijos kalio trąšų gamintoja „Belaruskalij“. Po minėtos datos Lietuvoje veikiantys bankai linkę nebeaptarnauti „Belaruskalij“ atliekamų mokėjimo pavedimų.
Tuo metu „Lietuvos geležinkelių“ grupei priklausanti krovinių geležinkeliu vežimo bendrovė „LTG Cargo“ skelbia, kad gruodį teiks trąšų gabenimo paslaugas „Belaruskalij“. Pagal galiojančią sutartį Baltarusijos bendrovė už jas atsiskaitė iš anksto.
Dėl susidariusios situacijos „Lietuvos geležinkeliai“ konsultuojasi su Lietuvos, ES ir JAV institucijomis, tarp kurių – JAV iždo departamento Užsienio aktyvų kontrolės biuras (OFAC).
Skaičiuojama, kad iki šiol „LTG Cargo“ per metus vidutiniškai gabeno per 10 mln. tonų „Belaruskalij“ krovinių už maždaug 60 mln. eurų.
Naujausi komentarai