Valstybės valdoma "Lietuvos jūrų laivininkystė" (LJL)trečiadienį turi paskelbti bankrotą ir kreiptis į teismą. Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius teigia, kad tai yra paskutinis terminas Klaipėdos įmonei tai padaryti pačiai, antraip bankrotą inicijuos pagrindinė akcininkė Susisiekimo ministerija.
Trečiadienį po susitikimo su prezidente Dalia Grybauskaitė susisiekimo ministras sakė, kad užsienio jūrų uostuose sulaikytų LJL laivų skoloms padengti reikia apie 5 mln. eurų. Prezidentės atstovė Daiva Ulbinaitė sakė, kad šalies vadovė sunkios LJL būklės slėpimą laiko "nepateisinumu aplaidumu".
"Susisiekimo ministerijų metų metus stebi vis prastėjančią "Lietuvos jūrų laivininkystės" situaciją ir nesiima būtinų ir veiksmingų sprendimų. Laivai areštuoti dar gegužę. Prezidentės teigimu, du mėnesius tylėti ir slėpti situaciją yra nepateisinamas aplaidumas", - teigė D.Ulbinaitė.
Prezidentės nuomone, ministerija turi nustoti maitinti žmones pažadais ir imtis ryžtingų sprendimų.
"Sprendimas iš esmės yra priimtas. Įmonės stebėtojų taryba ir valdyba įpareigojo "Lietuvos jūrų laivininkystę" kreiptis į teismą dėl bankroto bylos iškėlimo. Terminas baigiasi trečiadienį. Jeigu tai nebus padaryta, iš akcininko pusės bus priimti atitinkami sprendimai", - teigė susisiekimo ministras.
Jo teigimu, ne visos SEB banko paskolintos lėšos, iš viso 650 tūkst. JAVdolerių, yra išnaudotos. Jos skirtos į Lietuvą norinčių grįžti jūreivių repatriacijai, degalams, maisto produktams. Pasak R.Sinkevičiaus, įstrigusių penkių įmonės laivų skolos - kur kas didesnės.
"Tikslaus skaičiaus nepasakysiu, bet tai yra apie 5 mln. eurų", - sakė R.Sinkevičius.
Jis neprognozavo, ar tikėtųsi SEB banko, kuriam bendrovė skolinga apie 15 mln. eurų, paramos.
"Susitarti čia nepavyks, viską lemia kreditoriaus ekonominiai paskaičiavimai - kas jam naudingiau?Jei jam pasirodys naudingiau parduoti laivus, o ne metalo laužą, tai jis priims atitinkamus sprendimus", - sakė susisiekimo ministras.
Naujausi komentarai