Pereiti į pagrindinį turinį

Apie naujas taisykles paspirtukininkams: tegul kraujas liejasi laisvai

2023-06-09 09:42
DMN inf.

Seimas ėmėsi iniciatyvos sureguliuoti dabartinę esamą tvarką dėl važiavimo elektriniais paspirtukais. Priimti sprendimai dėl paspirtukų galingumo, paspirtukininkų amžiaus, greičio ribojimo. Taip pat numatyti sprendimai dėl važiavimo elektriniais paspirtukais tam tikruose kelio ruožuose. Sprendimą uždrausti važiuoti šaligatviais priims pačios savivaldybės. Apie tai daugiau – LNK reportaže.

Ž. Gedvilos / BNS nuotr.

„Nežinau, man, atvirai, tie paspirtukai – negeras daiktas sugalvotas“, – teigė kalbintas vyras.

„Reikia surasti žmogiškumą“, – sakė kitas kalbintas vyras.

„Aš esu prieš paspirtukininkus, nes ne vieną kartą teko pačiai vairuojant automobilį susidurti su neatsakingais paspirtukininkais“, – sakė kalbinta moteris.

„Kai kurie Europos miestai išvis uždraudė paspirtukus. Palangos centre uždraudė, tai, manau, labai gerai padarė“, – teigė kitas kalbintas praeivis.

Seime atsirado iniciatyva elektrinius paspirtukus nuo šaligatvių patraukti ir iškeldinti į važiuojamąją dalį.

„Vasarą važiuoja ir dviračiai. Dar išvažiuoja ir motociklininkai, o vairuotojams reikia būti budriems. O vasarą vairuotojų smegenys atsipalaiduoja, galvoja ne apie budrumą, o kaip greičiau „pabėgti“ iš darbo“, – teigė vairavimo instruktorė Olga Židovlenkova.

„Žingsnis nuo traumos prie tragedijos“, – sakė Seimo narys Julius Sabatauskas.

Seimo salėje palaikymo toks siūlymas nesulaukė.

„Mokykitės skraidyti – paspirtukai jus toliau daužys“, – pasipiktinęs nuomonę pareiškė J. Sabatauskas.

„Jie galės ir toliau važiuoti šaligatviais, jeigu nėra išvystyta dviračių infrastruktūra“, – teigė Seimo narys Andrius Bagdonas.

„Jeigu buvo kalba apie paspirtukų patraukimą į gatvę, dabar išvarom pėsčiuosius nuo šaligatvio“, – piktinosi J. Sabatauskas. 

Seimas po pusantrų metų diskusijų pagaliau oficialiai įteisino elektrinį paspirtuką kaip mikrojudumo priemonę.

Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:

 

 

„Mes jau pavėlavome keturis metus“, – teigė J. Sabatauskas.

Seimas oficialiai apibrėžė, kas galima paspirtukininkams, o kas ne. Taigi, paspirtukams, kurių galingumas mažesnis nei 1 KW, bus privaloma važiuoti dviračių taku, kuo arčiau dešiniojo tako. Gatve ar pėsčiųjų takais važiuoti nebus galima. Greitis apribojamas iki dvidešimties kilometrų per valandą. Kur draudžiama važiuoti šaligatviais spręs pati savivaldybė.

„Vilnius yra puikiausias pavyzdys. Jame jau yra keturios gatvės, kuriose yra uždrausta važiuoti visais paspirtukais. Tą matydama iš paskos seka ir Palanga – J. Basanavičiaus gatvėje uždraudė eismą paspirtukams. Neringoje taip pat yra uždrausta važiuoti paspirtukams, palei krantinę“, – akcentavo A. Bagdonas.

„Tegul kraujas liejasi laisvai visuose likusiuose šaligatviuose“, – su ironija sakė J. Sabatauskas.

Tegul kraujas liejasi laisvai visuose likusiuose šaligatviuose.

„Galbūt paspirtukai galėtų važiuoti ir tuo pačiu keliu, jeigu mes būtume kultūringesni vieni kitiems“, – pasakojo O. Židovlenkova.

Pagal naują sprendimą, jeigu nėra dviračių tako ir ženklas nedraudžia paspirtukams važiuoti šaligatviu, pėsčiuosius paspirtukininkai privalės lenkti ne didesniu nei septynių kilometrų per valandą greičiu.

„Keista, kai kelis metus prieš tai Lietuva siūlė milijonus eurų už atiduotą seną automobilį ir vietoje jo pasiimti paspirtuką arba kitą transporto priemonę, o dabar apribojame juos tiek, kad žmonės nesupras, kas čia įvyko“, – akcentavo Seimo narys Kęstutis Mažeika.

Galingesniems paspirtukams bus būtinas civilinės atsakomybės draudimas, techninė apžiūra ir registracija. Tokie paspirtukai galės važiuos tik važiuojamąja dalimi. Jiems galios tos pačios taisyklės kaip mopedams. Važiuojant gatve bus būtina dėvėti šalmą.

Paspirtukininkams įvedamas ir amžiaus cenzas. Negalingą paspirtuką bus galima vairuoti tik nuo šešiolikos metų. Paaugliams nuo keturiolikos iki šešiolikos metų reikės išklausyti specialius mokymus ir gauti pažymėjimą. O vaikai iki dešimties metų, elektriniu paspirtuku galės važiuoti tik su suaugusiojo priežiūra ir neišvažiuodami iš gyvenamosios zonos.

„Kas užtikrins kontrolę, ar tas paspirtukas važiuoja galingas ar negalingas. Vieniems šalmo nereikia, kitiems reikia“, – piktinosi K. Mažeika.

„Ar visus paspirtukų vairuotojus mes galėsime sukontroliuoti su policija, aš manau, kad ne“, – savo nuomonę išreiškė A. Bagdonas.

Paspirtukų nuomos platformos tikina, kad Seime patvirtinti draudimai nieko naujo neįneš. Mat, šiuo metu skirtingose zonose ir taip taikomi greičio ribojimai apie kuriuos paspirtukininkams praneša dirbtinis intelektas.

„Mes nupiešiame tam tikrą zoną, kur paspirtukas yra sulėtinamas. Mūsų klientas važiuodamas paspirtuku gauna garsinį pranešimą, kad įvažiavote į riboto greičio zoną ir automatiškai greitis yra palaipsniui sumažinamas iki dvylikos–penkiolikos  kilometrų per valandą“, – sakė „Bolt“ dalinimosi paslaugų operacijų vadovas Benas Jurlovas.

„Man baisu žiūrėti į tuos tėvus, kurie yra patys besmegeniai, ir vežasi savo vaiką“, – piktinosi J. Sabatauskas.

Neblaiviems paspirtukininkams arba tiems, kurie vienu metu paspirtuku važiuoja keliese, „Bolt“ gali suspenduoti paskyrą keliems mėnesiams arba visam laikui. Seimas dar nusprendė, kad už taisyklių nesilaikymą paspirtukininkams grės ir piniginės baudos. Už važiavimą paspirtuku išgėrus baudos grės nuo 80-200 eurų. Už kitų taisyklių nesilaikymą, bauda sieks 40 eurų. Nauja tvarka įsigalioja kitų metų pradžioje.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų