Pereiti į pagrindinį turinį

Nesumoka už pradangintą siuntą: Lietuvos pašto vieši pažadai neatitinka realybės

2022-01-11 13:00

Dingus iš Lietuvos pašto išsiųstai siuntai, vyrui buvo atlyginta tik maža dalis patirto nuostolio. Jis įsitikinęs – bendrovės vieši pažadai apie nuostolių kompensavimą neatitinka realybės.

Pozicija: Lietuvos pašto atstovai teigia, kad žala už dingusią siuntą atlyginama pagal Pašto įstatymą ir Pasaulinę pašto konvenciją.
Pozicija: Lietuvos pašto atstovai teigia, kad žala už dingusią siuntą atlyginama pagal Pašto įstatymą ir Pasaulinę pašto konvenciją. / Justinos Lasauskaitės nuotr.

Nepasiekė adresato

Matas pasakojo, kad jo klientas iš Lietuvos pašto skyriaus Panevėžyje praėjusių metų balandį išsiuntė prekę į Kinijoje esantį garantinį centrą.

„Siunta buvo užregistruota tinklalapyje www.manosiuntos.post.lt (2021-ųjų pabaigoje, pasak pašnekovo, ši savitarnos svetainė pakeitė savo interneto adresą į www.lpexpress.lt) ir, sugeneravus siuntos lipduką, nunešta į Lietuvos pašto skyrių išsiųsti“, – pridūrė vyras. Tačiau siunta adresato taip ir nepasiekė.

„Aš žmogui tą prekę pakeičiau iš savo asmeninių lėšų ir pagal keitimo aktą pradėjau tarptautinę siuntos paiešką. Tokiems atvejams Lietuvos paštas turi savo tarptautinių siuntų paieškos formą. Ją užpildžiau nurodydamas, kad siuntėjui atlyginau nuostolius, todėl dabar atgauti prarastą siuntą arba kompensaciją už ją įpareigotas esu aš“, – detalizavo Matas.

Maža kompensacija

Pradingusios siuntos paieška buvo pradėta 2021 m. liepos 2-ąją ir truko 90 dienų. Pasibaigus šiam terminui Lietuvos pašto atstovai, sakė vyras, su juo nesusisiekė. Todėl pradėti bendravimą skambučiais ir e.laiškais teko jam pačiam.

Kompensacija už prarastą siuntą buvo patvirtinta e.laišku anksčiau, tačiau išmokėta tik gruodžio 27 d. Tiesa, išmokėta suma – 43,57 euro, gerokai nustebino. Matas tikėjosi, kad bus atlyginta visa prarastos siuntos vertė – 183,99 euro.

Kaip teigė pašnekovas, registruojant siuntą jau minėtoje savitarnos svetainėje, šmėžavo informacija, skelbianti, kad: „Sugadinus ar dingus siuntai, atlyginama siuntėjo nurodyta siuntos vertė ir siuntimo išlaidos. LP Express paslaugoms jau įskaičiuota draudimo vertė iki 500 eurų.“ Būtent pastarasis sakinys ir įnešė sumaišties susiklosčius šiai  situacijai.

Mato fiksuotas vaizdas.

„Lietuvos paštas paskambinus telefonu ar parašius net nenurodo, kaip apskaičiuojamos kompensacijos, jei siunta įvertinta arba ne. Dar antradienį skambinau to paklausti, tačiau konsultantė teigė, kad kiekvienas atvejis individualus. Pasakė, kad 500–1200 eurų kompensacijos taikomos tik siuntoms, perduodamoms kurjeriui arba paliekamoms paštomate. Mano siunta buvo sugeneruota per Lietuvos pašto tinklalapį. Ten aiškiai pateikta informacija, kad bazinis draudimas yra 500 eurų, o sumokėjus papildomai – iki 1 200 eurų. Tokiu atveju teisiškai turėtų būti taikoma būtent tai, ką jie pateikia ekrane“, – pabrėžė Matas.

Vyras pridūrė, kad atnešęs siuntą į Lietuvos pašto skyrių siuntėjas nenurodė siuntos vertės ir papildomai už jos draudimą nemokėjo. Pašnekovas svarstė, ar Lietuvos pašto atstovai nemeluoja teigdami, kad minėtos dviejų rūšių siuntos draudžiamos 500–1 200 eurų suma.

„Gal kaip ir mano registruotos siuntos atveju, – pasimetus tokiai siuntai bus vengiama atsakomybės ir mokama kelis kartus mažesnė kompensacija? Parduodamos draudimo paslaugos slepiant esminę informaciją“, – piktinosi jis.

Tikisi sąžiningumo

Pasak Mato, atrodo, kad Lietuvos pašto darbuotojai apmokomi vadovautis visai kitokiomis taisyklėmis, nei klientams pateikiama informacija registruojant siuntą interneto savitarnos svetainėje.

„Tai klaidinimas ir užsakytos paslaugos nevykdymas. Manau, kad, iškilus tokiai problemai, bendrovė galėtų pakoreguoti informaciją tinklalapyje dėl 500 eurų draudimo ir nustoti pelnytis iš žmonių, kurie papildomai moka 1,45 euro už neegzistuojantį 1,2 tūkst. eurų registruotų siuntų draudimą, bei pasiūlytų visiems mokėjusiems grąžinti šiuos pinigus. Taip pat manyčiau, kad klientams, kurie siuntė siuntas, tikėdamiesi tokio draudimo, tačiau jis jiems nebuvo suteiktas, Lietuvos pašto atstovai galėtų pasakyti, kad visi gali kreiptis ir sulaukti sąžiningos kompensacijos“, – įsitikinęs pašnekovas.

Tai klaidinimas ir užsakytos paslaugos nevykdymas. Manau, kad, iškilus tokiai problemai, bendrovė galėtų pakoreguoti informaciją tinklalapyje dėl 500 eurų draudimo ir nustoti pelnytis iš žmonių.

Pateikė paaiškinimą

„Kauno dienos“ žurnalistams susisiekus su Lietuvos pašto atstovais, šie sakė dėl duomenų apsaugos konkretaus Mato atvejo komentuoti negalintys. Tačiau tikino bandantys susisiekti su klientu ir paaiškinti kompensacijos apmokėjimo tvarką bei atsakyti į kitus jam rūpimus klausimus.

„Visuomet į atvejus, kai siunta dingsta ar yra apgadinama, žiūrime labai atsakingai. Dingus siuntai žalą atlyginame pagal Lietuvos pašto veiklą reglamentuojančius įstatymus. Žalos atlyginimo dydis ir terminas priklauso nuo to, kokiu būdu siunta buvo siųsta. Ar buvo siųsta šalies viduje, ar tai buvo tarptautinė siunta. Minima 500 eurų suma galima tuo atveju, kai siunčiama šalies viduje per LP Express paštomatus ar kurjerius“, – aiškino Lietuvos pašto atstovė Monika Pulokė.

Pasak pašnekovės, svarbu pastebėti, kad tai maksimali kompensacijos suma.  „Klientus, kuriems kyla klausimų, maloniai kviečiame kreiptis į mūsų konsultantus. Tai galima padaryti skambinant bendruoju tel. 1842. Taip pat galima parašyti e.laišką ar žinutę feisbuke“, – vardijo ji.

M.Pulokės teigimu, pasitaiko pavienių atvejų, kai siuntos dingsta ar yra apgadinamos. Remiantis statistika, nuo bendro siuntų skaičiaus tokių pagrįstų atvejų pernai vidutiniškai buvo vos 0,009 proc.

Lietuvos pašto atstovė sakė, kad žala už dingusią siuntą atlyginama pagal Pašto įstatymą, Pasaulinę pašto konvenciją, Pašto korespondencijos ir Pašto siuntinių reglamentų nuostatas. Taip pat remiantis tarptautinėmis sutartimis ir sutartimis su naudotojais. Siuntėjas turi teisę per šešis mėnesius nuo siuntos išsiuntimo dienos pateikti pretenziją Lietuvos paštui, kad siunta yra dingusi. Pateikus pretenziją, ji yra nagrinėjama ir, jeigu pripažįstama, kad klientas patyrė žalą, nustatomas jos dydis ir ji kompensuojama. Siunčiant Lietuvoje – per 30 dienų nuo pretenzijos pateikimo, siunčiant užsienyje – per 90 dienų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų