Pereiti į pagrindinį turinį

Incidentas traukinyje: agresyvus keleivis susimušė su apsaugininku, palydovė „gavo“ dujų

2024-08-06 02:00
LNK inf.

Natalija Usatiuk traukinio palydove dirba jau penkerius metus. Ji sako, jog tarp keleivių pasitaiko ir itin audringų, gerokai prišventusių, agresyvių. Taip buvo ir reise Kaunas–Vilnius, praneša LNK.

Asociatyvi K. Vanago/BNS nuotr.

„Pradėjo muštis su apsaugos darbuotoju ir apsaugos darbuotojas panaudojo dujų balionėlį. Kadangi aš stovėjau už nugaros keleiviui, tai keleivis pasilenkė truputį ir tą dujų srautą visą gavau aš“, – pasakojo N. Usatiuk.

Anot darbuotojos, keleivis bilieto neturėjo. Norėjau pasiekti Pravieniškes, bet ten traukinys nestoja.

„Tie keleiviai, pavyzdžiui, jeigu mato, kad traukinys nestoja, jie bando tada rauti tą rankinį stabdį“, – sakė N. Usatiuk.

Tai reiškia bandymą traukinį sustabdyti pačiam.

Anot Natalijos, prieš grumtynes įvyko ir gaudynės. Keleivis blaškėsi iš vieno vagono į kitą, galiausiai užsibarikadavo tualete. Apsaugą teko išsikviesti, traukiny jos nebuvo.

„Apsauga niekada nevažiuoja, ją reikia kviesti. Tai kol policija kitoj stotelėj įlips, gali ir pusę vagono išžudyti kažkas“, – sakė Geležinkelių profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininkas Stanislavas Fedaravičius.

Darbuotoja po įvykio kreipėsi į medikus, kadangi dujų gavo tiesiai į veidą. Įvykis paveikė ir psichologiškai. Bet, sako, tokios būsenos teoriškai darbą tęsė, reisu grįžo į Vilnių.

„Aš praradau kvapą ir negalėjau netgi kvėpuoti. Nežinau kaip, bet aš pati atidariau duris pas mašinistą. Jis bandė klausti, gal reikia iškviesti greitąją, bet aš negalėjau atsakyti, o traukinys vis judėjo“, – kalbėjo N. Usatiuk.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

Dirbti palydove toliau Natalija nebenori, tačiau ir paprastai iš darbo išeiti neketina – reikalauja keturių išeitinių ir kompensuoti reabilitaciją.

Darbo inspekcija sako, kad išeitinės mokamos, kai darbuotojas atleidžiamas ir be kaltės.

„Reikalauti ne. Čia yra šalių susitarimo dalykas. Ir išeitinių išmokų dydžių šiuo atveju šitas straipsnis tikrai neriboja, šalys laisvos tartis“, – aiškino Valstybinės darbo inspekcijos (VDI) Darbo teisės skyriaus patarėja Vaida Arlauskaitė.

Geležinkeliai ir kiti palydovai tikina, jog dėl saugumo problemų nėra. Veikimas su policija yra apsauga sustyguotas. O šiuo konkrečiu atveju apie įvykį policija nebuvo informuota.

„Nuo 2019 metų nėra užfiksuota nė vieno atvejo, kad mūsų darbuotojas būtų nukentėjęs nuo keleivio“, – tikino „LTG grupės“ atstovė Sandra Trinkūnaitė-Rimkenė.

Tam tikrais reisais apsauga rieda kartu.

„Kur traukiniai važiuoja vėlesniu laiku arba važiuoja į koncertus ar iš koncertų, tai apsaugos darbuotojai tokiais atvejais važiuoja jau kartu traukinyje“, – teigė S. Trinkūnaitė-Rimkenė.

Tai kol policija kitoj stotelėj įlips, gali ir pusę vagono išžudyti kažkas.

„Nebūna taip, kad mes jaučiamės labai nesaugūs arba keleiviai aplinkui sėdintys jaučia kažkokį nerimą. Labai daug mokymų turim ir kartojam mokymus dažnai. Netgi praktinius mokymus turim, nes vaidinam kartais situacijas visokiausias, esam pilnai paruošti priimti nestandartinę situaciją ir ją valdyti“ – pasakojo kelionių palydovė Ivona Sudenienė.

Per metus traukiniais keliauja apie 5 mln. keleivių. Palydovai sako, jog nestandartinės situacijos itin retos, gerokai dažnesni – malonūs keleiviai, o kai kurie net su dovanomis.

„Būna, ir saldainių padeda ant sėdynės, sako, čia jums. Būna, ir piešinukų nupiešia maži vaikai“, – teigiama patirtimi dalijosi kelionių palydovė Aira Matulytė.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų