Dar viena pergalė
Konkursas „Lietuvos metų automobilis 2018“ prasidėjo lapkričio 6-ąją. Dešimties žurnalistų komisija tądien pradėjo visų 34-ių dalyvių bandymus ir lapkričio 27-ąją paskelbė septynis automobilius, kurie pateko į finalą bei po tris modelius, nominuotus kitiems apdovanojimams. Gruodžio 2-ąją finalinio vakaro metu kiekvienas komisijos narys tiems septyniems modeliams turėjo išskirstyti 25-is taškus, tačiau vienam automobiliui skirti ne daugiau 10-ies.
Įspūdingai atrodantis krosoveris, buvęs tarp kandidatų gauti ir specialų prizą „Už dizainą“, kaip geriausias buvo įvardytas trijų komisijos narių – žurnalo „Auto Bild Lietuva“ redaktorius Vitoldas Milius, Delfi.lt autorius Jurgis Paplaitis ir LRT laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ vedėjas Valdas Juozas Vilūnas manė, jog „Mazda CX-5“ labiausiai nusipelnė būti apdovanotas. Daugelio kitų žurnalistų skalėse japoniškas krosoveris užėmė antrą-trečią vietas, tad viso surinktų 49 taškų pakako užtikrintai pergalei.
Antrą vietą su 40 taškų užėmė „BMW 5“, trečią su 38 – „Hyundai i30“. Ketvirtą ir penktą vietas pasidalijo „Audi Q5“ bei „Volkswagen Polo“, surinkę po 34 taškus, „KIA Stinger“ gavo 29, o „Peugeot 5008“ – 26.
Tai jau trečias kartas per pastaruosius ketverius rinkimus, kai nugali didesnio pravažumo automobilis. „Lietuvos metų automobiliu 2015“ tapo „Nissan Qashqai“, 2017-ųjų geriausiuoju tapo „SEAT Ateca“, o 2018-ųjų – „Mazda CX-5“. Per 21-erius metus vykstančio konkurso istoriją tai – vieninteliai nugalėję SUV modeliai ir jie puikiai atspindi automobilių rinkos tendencijas bei didesnio pravažumo modelių populiarėjimą.
Rekordinis nominacijų skaičius
„Lietuvos metų automobilio 2018“ rinkimuose viso buvo 11 nominacijų – tiek nėra buvę per visą konkurso istoriją.
Siekiant kuo objektyviau išaiškinti įvairių nominacijų nugalėtojus, konkurso komisija šiemet atliko nemažai papildomų testų. Pavyzdžiui, visi keturiais ratais varomi automobiliai buvo bandomi „Peak Point“ platformoje, kur atskleidžiamos visos stipriausios ir silpniausios visureigių vietos, bei kilo į sniego kalną Druskininkų „Snow arenoje“. Komisijai automobilių inžinerijoje padėjo susigaudyti pakabų specialistas Domas Zinkevičius, dizaino vingrybėse – buvusi „Lamborghini“ dizainerė Lina Ginkutė, technologijose – jų specialistas Arnoldas Lukošius, o kai kuriuos bandymus atlikti pagelbėjo Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) mokslininkai bei jų turima moderni įranga.
Antra svarbiausia po pagrindinės tradiciškai yra laikoma „Tautos automobilio“ nominacija. Jos laimėtoją nusprendžia konkurso informacinio partnerio 15min skaitytojai – daugiau nei 18 tūkst. jų pareiškė savo nuomonę balsuodami nuo konkurso pradžios iki vidurnakčio prieš gruodžio 2-osios finalą.
Dėl „Tautos automobilio 2018“ titulo vyko atkakli kova – vos vieno procento persvara nugalėjo „Volkswagen Arteon“, surinkęs 19 proc. skaitytojų balsų. Antroje vietoje likęs „Alfa Romeo Stelvio“ surinko 18 proc., trečią užėmė „BMW 5“ su 9 proc.
15min išrinko ir dar vienos nominacijos nugalėtoją – tiesa, šįkart komisijos nariais buvo jau žurnalistai. Verslo klasės automobiliu, 15min verslo skyriaus žurnalistų nuomone, labiausiai vertas būti „BMW 5“.
Nugalėtojai – skirtingi
Metų visureigio nominacijoje kasmet dalyvauja vis daugiau automobilių – pastaraisiais metais kone pusė konkurso dalyvių gali vadintis didesnio pravažumo modeliais. Todėl šiai nominacijai skiriamas didelis dėmesys ir įvairūs testai.
Po visų bandymų ir ekspertų vertinimų metų visureigiu pripažintas „Land Rover Discovery“. Šis modelis pasižymi ne tik įspūdingu pravažumu, bet ir aukšto lygio komforto savybėmis bei erdve – jo salone puikiai telpa 7 žmonės.
Sportiškiausiu automobiliu pripažintas „KIA Stinger“. „Gran turismo“ tipo automobilis tapo staigmena viso pasaulio automobilių ekspertams – mažai kas tikėjosi, kad korėjiečiai gali pagaminti tokį kokybišką ir taip gerai valdomą modelį.
Šeimos automobilį rinko ne tik Lietuvos žurnalistų autoklubo deleguota komisija, bet ir žinomų šeimų atstovai bei „Lietuvos metų automobilio“ „Facebook“ paskyros gerbėjai. Susumavus visų balsus, labiausiai tinkamu automobiliu šeimai pripažintas „Peugeot 5008“ – aukštą prošvaisą ir priekinius varančius ratus turintis krosoveris pasižymi ne tik kompaktiškumu, tačiau ir erdvumu, galimybe turėti septynias sėdimas vietas bei nedidele kaina.
Saugiausio automobilio nominaciją tradiciškai steigia legendinis lenktynininkas Stasys Brundza. Jis, remdamasis nepriklausomos asociacijos „Euro NCAP“ tyrimų duomenimis, saugiausiu modeliu išrinko „Volkswagen Arteon“.
Nominacijoje „Už dizainą“ šiemet virė itin atkakli kova – išskirtiniais sprendimais pasižyminčių modelių yra ne vienas. Apdovanojimą gavo „Range Rover Velar“ – modelis, pasižymintis ne tik įspūdinga išore, bet ir novatorišku interjeru.
Konkurse skiriamas dėmesys ir automobilių sportui. Kasmet čia apdovanojamas labiausiai Lietuvą užsienio šalyse garsinęs sportininkas – šiemet „Metų vairo“ nominaciją gavo 2017-ųjų Dakaro ralyje 21-ą vietą užėmęs Antanas Juknevičius. Tai – geriausias Baltijos šalių atstovų pasiekimas per visą ralio istoriją.
Bandymai realiomis sąlygomis
Konkurso partneriai „Neste“ įsteigė „Saugiausio stabdžio“ nominaciją. Čia, kartu su VGTU mokslininkais, buvo matuojamas automobilių sustojimo atstumas nuo 90 km/val. iki nulio. Geriausiai pasirodė „Mercedes-Benz GLA“ – stabdydamas jis pasiekė 9,37 m/s2 lėtėjimo pagreitį ir sugebėjo sustoti per 37,12 m.
Įdomu, kad daugiau nei pusei automobilių, norint visiškai sustoti važiuojant 90 km/val. greičiu, prireikė daugiau nei 40-ies metrų. Palyginimui, krepšinio aikštelės žaidybinio ploto ilgis – 28 metrai.
„Šiaulių banko“ įsteigta nominacija „Automobilis startuolis“ yra iš esmės priešinga – čia apdovanojimą gavo automobilis, greičiausiai įsibėgėjantis iki 100 km/val. Nors tokie duomenys pateikiami pačių gamintojų, jie gali skirtis su žieminėmis padangomis, ant drėgno asfalto bei prie poros laipsnių temperatūros.
Kartu su VGTU specialistais išmatavus realų įsibėgėjimą, hipotezė pasitvirtino – daugelio automobilių įsibėgėjimas buvo kitoks nei nurodo gamintojas. Tiesa, net trijų iš devynių greičiausių modelių įsibėgėjimas realybėje „lietuviškomis“ sąlygomis – geresnis nei nurodo gamintojas. Čia virė itin atkakli kova, nes pirmą vietą nuo trečios skyrė vos 0,04 sek., o pačiu greičiausiu tapo „Alfa Romeo Stelvio“, 100 km/val. pasiekiantis per 5,66 sek.
Tiek „Saugiausio stabdžio“, tiek „Automobilio startuolio“ nominacijose buvo siekiama kiek įmanoma suvienodinti sąlygas skirtingiems modeliams, tad jie visi buvo bandomi tuo pačiu metu, naudojant tą pačią įrangą, o juos vairavo tas pats žmogus – „Lietuvos metų automobilio 2018“ komisijos narys Renaldas Gabartas. Be to, ant visų automobilių buvo užmontuotos žieminės „Continental“ padangos, o į bakus pilami kokybiški „Neste“ degalai.
Naujausi komentarai