Lietuva kol kas neturi priemonių užtikrinti, kad bepiločiai orlaiviai neskraidytų virš draudžiamų zonų, sako Civilinės aviacijos administracijos (CAA) direktoriaus pavaduotojas Alvydas Šumskas.
„Ne, į šį klausimą nėra atsakyta, tai yra visiems galvosūkis. Niekas neturi tiek pajėgų. (...) Tarėmės ne vieną kartą su visomis institucijomis, taip pat ir su specialiosiomis tarnybomis. Šis klausimas yra maksimaliai, kiek būtų galima, darbotvarkėje - daugiau (siekiama) ne kontroliuoti, o užblokuoti, padaryti neveiklų tą skraidymo aparatą jį identifikavus. Bet dabar tai yra procese, klausimas yra sprendžiamas, tačiau kaip išspręsti - klausimas retorinis“, - BNS sakė A.Šumskas.
Jis tvirtino, jog šiuo metu šį klausimą kartu su CAA bando spręsti Susisiekimo, Vidaus reikalų ministerijų, taip pat už saugumą atsakingų tarnybų atstovai. Anot jo, kol kas pasitikima, jog apie bepiločius orlaivius praneš visuomenė. A.Šumskas sakė, kad su šia problema susiduria visa Europa - jis priminė atvejį, kai spalio pabaigoje virš Prancūzijos branduolinių objektų net keliolika kartų buvo pastebėti bepiločiai orlaiviai.
Anot A.Šumsko, šiuo metu Vilniuje neskraidymo zonos nustatytos bepiločiams nustatytos virš valdžios institucijų, Valstybės saugumo departamento pastato Vytenio gatvėje, kitų objektų, šiuo metu vyksta derinimo procesai dėl Vilniuje esančių įkalinimo įstaigų. Vilniaus savivaldybės sprendimą nesekti kitų savivaldybių pavyzdžiu ir pačiai nenustatinėti tokių zonų jis vertino kaip logišką žingsnį.
„Vilniaus miestas šiuo atveju yra išskirtinis - kadangi beveik visas miestas įeina į skrydžių valdymo kontroliuojamą zoną, o mūsų taisyklėse iš esmės yra aprašyti reikalavimai tokioje zonoje. Kita vertus, yra nustatyta ir susisiekimo ministro įsakymu atskiros neskraidymo zonos virš Vyriausybės, Seimo, Prezidentūros. Tai Vilniaus miesto savivaldybei gal ir logiškas sprendimas“, - BNS sakė A.Šumskas.
Bepiločiams orlaiviams draudžiamas skraidyti zonas yra nustačiusios Alytaus, Ignalinos, Jonišikio, Kauno, Kėdainių, Kupiškio, Marijampolės, Plungės, Lazdijų, Šakių, Šalčininkų, Švenčionių, Ukmergės, Vilkaviškio rajonų, taip pat Alytaus, Kauno, Druskininkų miestų bei kitos savivaldybės.
CAA šią vasarą patvirtino naujas taisykles bepiločiams orlaiviams, galiojančias sunkesniems nei 300 gramų aparatams, kuriomis virš tankiai apgyvendintų teritorijų leista skraidyti tik sertifikuotiems ūkinę, komercinę ar kitą specialią veiklą vykdantiems orlaiviams, nuotoliniu būdu valdomiems patyrusių pilotų. Lengvesniems orlaiviams taikomi tik tam tikri skrydžio aukščio bei nuotolio apribojimai greta tarptautinių aerodromų.
Naujausi komentarai