Pereiti į pagrindinį turinį

Metų mokytoja: dirbti mokykloje be pašaukimo būtų sunku

2015-03-31 11:44
DMN inf.
Šakių „Varpo“ mokyklos lietuvių kalbos mokytoja V. Meškaitienė
Šakių „Varpo“ mokyklos lietuvių kalbos mokytoja V. Meškaitienė / LEU nuotr.

Mokiniams, svarstantiems apie pedagogo kelią, šiemet Metų mokytojo premiją gavusi Šakių „Varpo“ mokyklos lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Vilija Meškaitienė patartų pagalvoti apie tai, kad jie renkasi vieną iš atsakingiausių darbų. Šis apdovanojimas mokytojai – svarbiausias jos darbo įvertinimas. „Gavusi šį apdovanojimą pagalvoju, kad ėjau teisingu keliu“, – tvirtina Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) absolventė V. Meškaitienė. Beveik 30 metų dirbanti pedagogė įsitikinusi, kad, norint išlikti įdomiam, reikia daug domėtis, ypač naujais dalykais, ir suprasti vaiko raidos procesą, nes tik tada jis galės tobulinti savo talentus.

Svajojo nuo vaikystės

„Tikriausiai jau nuo pirmos klasės žinojau, kad noriu būti mokytoja. Tam įtakos turėjo mano pirmoji mokytoja E. Šimkūnienė, lietuvių kalbos mokytojos G. Alinskienė, N. Masteikaitė. Dar svajojau stoti į aktorinį, lankiau dramos būrelį, bet neišdrįsau. Ši veikla man paliko didžiulį pėdsaką. Mano gyvenime atsirado teatras“, – prisimena V. Meškaitienė, kuri ne tik moko lietuvių kalbos, bet yra ir teatro mokytoja ekspertė, mokyklos vaikų ir jaunimo dramos studijos vadovė ir režisierė.

V. Meškaitienė 1984 m. baigė Lietuvos edukologijos universitetą (anksčiau VVPI) ir pradėjo dirbti lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja. Pedagogė 25 metus vadovauja dramos studijai. „Mokykla prieš 15 metų pasirinko kryptingo meninio ugdymo programą, tai dirbu ir teatro mokytoja“, – pasakoja V. Meškaitienė.

Metų mokytoja tvirtina, kad nė dienos nepasigailėjo pasirinkusi šias studijas. „Tai pašaukimas. Dirbti mokykloje be pašaukimo būtų sunku“, – sako LEU absolventė.

„Pedagoginis institutas (dabar LEU – aut. past.) buvo erdvė, kurioje man buvo gera. Čia įgavau ne tik žinių, bet ir sutikau daug įdomių dėstytojų, kurie sugebėjo ne tik perteikti savo dėstomą dalyką, bet ir mokė nepalūžti, atkakliai siekti tikslo, domėtis menu. Negaliu nepaminėti dėstytojos Irenos Veisaitės. Jos paskaitos ir teatro seminarai buvo atgaiva jaunam žmogui, jos elegancija, erudicija  man paliko pačius šilčiausius prisiminimus. Jai turiu padėkoti ir už bendravimą po studijų. Manau, kad būtent ši dėstytoja  mane užkrėtė geruoju teatro virusu“, – prisiminimais dalijasi V. Meškaitienė.

Mokosi ir pati

V. Meškaitienė sako, kad mokydama mokosi ir pati: „Mano mokiniai yra ir pirmokai, ir antrokai, ir ketvirtokai, ir šeštokai, ir aštuntokai, ir vienuoliktokai, ir dvyliktokai. Dramos studijoje dalyvauja mokiniai nuo 8 iki 12 klasių, todėl susitinku su įvairaus amžiaus žmonėmis. Pamokos irgi skirtingos. Pradinukai žavi savo nuoširdumu ir žaismingumu. Jie duoda geros energijos pliūpsnį. Iš vyresniųjų klasių mokinių įgaunu jaunatviškumo. Būtent jie man neleidžia sustoti, kai kažkas nesiseka“.

Metų mokytoja V. Meškaitienė, paprašyta palyginti save su šiuolaikiniais mokiniais, sakė, kad šiandien mūsų visuomenė ir mokykla labai keičiasi. „Šiandieniniai mokiniai daug imlesni, išmano naująsias technologijas, juos sunkiau sudominti. Manau, kad mano kartos mokiniai labiau skaitė knygas. Mokytojas buvo žinių šaltinis, o dabar jis – vienas iš šaltinių“, – tvirtina ji.

Reikia domėtis

„Pedagogo darbe svarbu parodyti žmogiškumą, mokėti susitarti su mokiniu, stengtis jį suprasti, mokėti išklausyti, turėti kantrybės, kartais negirdėti to, ką girdi. Mokiniams, svarstantiems apie pedagogo kelią, patarčiau pagalvoti apie tai, kad jie renkasi vieną iš atsakingiausių darbų, kad jie visą gyvenimą turės studijuoti dėstomą dalyką ir dalinti save mokiniams“, – sako ji.

Pasak Metų mokytojos premiją gavusios LEU absolventės V. Meškaitienės, šiuolaikinėje visuomenėje reikia ugdyti šiuolaikišką mokinį: „Kai aš mokiausi mokykloje, mokytojo žodis buvo paskutinis ir neginčijamas. Dabar mokytojas ir mokinys yra partneriai. Jei nori išlikti įdomus kaip mokytojas, kaip asmenybė, turi labai daug domėtis, ypač naujais dalykais. Reikia suprasti vaiko raidos procesą, nes tik tada jis galės tobulinti savo talentus, išmoks gerbti kitus žmones, taps žmogumi, kuris atsakingai priims sprendimus, darysiančius įtaką jo ir šalia esančių žmonių ateičiai“.

Paklausta, kokia bus ateities mokykla, Metų mokytoja atsakė, kad ateities mokykloje dirbs laisvas nuo standartų, bet labai atsakingas mokytojas. Jis sugebės sparčiau ugdyti mokinių gebėjimus, reikalingus ateities pasauliui.

Svarbiausias įvertinimas

„Tai svarbiausias mano darbo įvertinimas“, – sako šių metų kovo mėnesį Vyriausybėje kartu su dar keturiais pedagogais geriausio Metų mokytojo premiją gavusi Šakių „Varpo“ mokyklos lietuvių kalbos mokytoja metodininkė, teatro mokytoja ekspertė, mokyklos vaikų ir jaunimo dramos studijos vadovė ir režisierė ir LEU absolventė V. Meškaitienė. Tačiau priduria, kad labai brangina ir Šakių rajono savivaldybės apdovanojimus „Aitvaras“: už kultūrinę veiklą 1997 ir 2006 m. Šakių „Varpo“ vidurinės mokyklos dramos studija apdovanota „Metų kolektyvo“ nominacija, 2011 m. dramos studija, kaip geriausias metų kolektyvas, gavo Lietuvos liaudies kultūros centro ir Pasaulio lietuvių dainų šventės fondo įsteigtą apdovanojimą „Aukso paukštė“. Tai aukščiausias mėgėjų meno kolektyvo apdovanojimas Lietuvoje.

Naujausi komentarai

Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų