Miestai, kur prie vairo slenka dienos Pereiti į pagrindinį turinį

Miestai, kur prie vairo slenka dienos

Jeigu kam atrodo, kad Lietuvos miestuose spūstys yra didelės, vertėtų pamatyti, kas piko valandomis vyksta tokiuose pasaulio didmiesčiuose kaip Stambulas ar Maskva.

Miestai, kur prie vairo slenka dienos
Miestai, kur prie vairo slenka dienos / AFP nuotr.

Jeigu kam atrodo, kad Lietuvos miestuose spūstys yra didelės, vertėtų pamatyti, kas piko valandomis vyksta tokiuose pasaulio didmiesčiuose kaip Stambulas ar Maskva. Šių miestų gatvės dūsta nuo automobilių. Ir kasmet šių miestų gyventojai kone po šimtą valandų praleidžia kamšatyse.

Stambulas – rekordininkas

Lietuvos sostinė Vilnius – septintoje vietoje pasaulyje pagal vienam žmogui tenkantį automobilių skaičių. Bet spūstys Vilniuje toli gražu nėra tokios kaip Turkijos didžiausiame mieste Stambule. Šis Europos, o ir Azijos, miestas – lyg viena didelė spūstis.

Kasmet šio didmiesčio, turinčio per 13 mln. gyventojų, vairuotojai grūstyse praleidžia vidutiniškai po 125 val. Šis skaičius nustatytas atlikus gan elementarų bandymą mieste – iš vieno taško, pavadinkime jį A, eismo specialistai pabandė nusigauti iki taško B. Be spūsčių ši kelionė į vieną pusę būtų trukusi maždaug pusvalandį, bet truko gerokai daugiau nei vieną valandą per piką. Kaip ir parsigauti iš taško B į tašką A.

Taigi, susumavus šiuos rezultatus, buvo paskaičiuota, kad per metus susidaro būtent 125 val. laiko, sugaišto spūstyse. Tai absoliutus pasaulio rekordas. Stambului, rodos, neprilygsta net Rusijos sostinė Maskva.

Rusijos piko valandos

Maskva seniai tituluojama vienu sunkiausiai įveikiamų automobiliu miestų.

Juolab kai šio didmiesčio – didžiausio Europoje, turinčio per 12 mln. gyventojų – gatves policijos pareigūnai kartais uždaro, kai jomis netrukdomai turi važiuoti Rusijos aukščiausių pareigūnų kortežai. Nenuostabu, kad Rusijos premjeras Dmitrijus Medvedevas kadaise buvo pranešęs, jog naudosis sraigtasparnio paslaugomis, kad patektų į vyriausybę, mat laukti grūstyse daugelį rusų erzina.

Net keli miesto aplinkkeliai negelbėja situacijos. Juose, pasak eismo specialistų, kiekvienas Maskvos gyventojas, vairuojantis automobilį, per piką sugaišta maždaug po pusvalandį daugiau nei piko metu.

Todėl Rusijos sostinės piko valanda – antroji pagal laiko švaistymą pasaulyje po Stambulo.

Tiesa, kaip pridūrė specialistai, Maskvoje eismo problemų  apstu net ir ne piko valandomis. Todėl jie Rusijos sostinę laiko ketvirtuoju pasaulio miestu pagal eismo chaosą.
Ne ką geresnė situacija Rusijos kultūros sostine vadinamame Sankt Peterburge. Čia piko valandą sugaištas laikas – maždaug 29 min., dviem minutėmis trumpesnis nei sostinėje, bet ne mažiau įspūdingas. Taigi, kasmet buvusios Rusijos imperijos sostinės gyventojai priversti po 110 val. daugiau nei įprastai stoviniuoti spūstyse.

Lotynų Amerikos chaosas

Po Stambulo, Maskvos ir Sankt Peterburgo rikiuojasi Lotynų Amerikos miestai. Pirmojoje šio sąrašo pozicijoje – Meksikos sostinė Meksikas.

Eismo situacija čia, pasak transporto specialistų, yra siaubinga. Turbūt todėl Meksiko valdžia planuoja, kad netrukus mieste bus atidarytas dar vienas aplinkkelis. Mat dabar Meksikas užima antrąją vietą pasaulyje pagal situaciją miesto transporto sektoriuje.

Tiesa, pagal praleistą valandų skaičių per metus kamšatyse per piką Meksikas yra tik ketvirtas. Skaičiuojama, kad statistiniam šios šalies sostinės vairuotojui per dieną piko metu tenka sugaišti spūstyse po 58 minutes daugiau, nei sugaištų, jei grūsčių nebūtų. Taigi, per metus išeina maždaug 100 val.

Brazilijos uostamiestis Resifė – vienas labiausiai perpildytų miestų Žemėje.

Tiesa, mieste gyvena tik šiek tiek daugiau nei 1,5 mln. žmonių, tačiau infrastruktūra net tokiam skaičiui gyventojų netinkama. Taigi, čia kiekvienam miesto gyventojui per piką tenka po 24 min. daugiau nei įprastai laukti galimybės pasiekti į namus, į darbą ar dar kur nors. Na, o per metus susidaro įspūdingos 94 val.

Šiek tiek nuo Resifės atsilieka Rio de Žaneiras – kitas Brazilijos didmiestis. Šiame mieste, būsimojoje olimpinių žaidynių sostinėje, eismo situacija taip pat tragiška.
Tiesa, padėtis kiek pagerėjo prieš 2014 m. pasaulio futbolo čempionatą. 2013 m. Rio puikavosi trečioje šio sąrašo vietoje, o šiuo metu – aštuntoje. Tikimasi, kad miestas investuos dar pinigų prieš olimpines žaidynes

Vis dėlto, pasak eismo specialistų, didelių permainų nereikėtų tikėtis. Kiekvienam brazilui, gyvenančiam Rio, per piką tenka sugaišti spūstyse po 24 min. ilgiau nei tokiu atveju, jei jų nebūtų.

Bukareštas prieš Los Andželą

Rumunijos sostinė Bukareštas – taip pat šiame sąraše. Galbūt kai kam gali atrodyti keista, tačiau Bukarešte vairuotojai per metus sugaišta tiek pat laiko spūstyse kaip ir Brazilijos Resifės uostamiestyje – 94 val.

Bukareštas lenkia net tokius kamšačių karalius kaip JAV didmiestis Los Andželas.

Čia vairuotojams per metus tenka sugaišti spūstyse po 92 val., o per dieną – papildomai po 24 min. Tiesa, bent jau Jungtinėse Valstijose Los Andželas – nepralenkiamas lyderis. Jis gerokai lenkia kitus JAV didmiesčius: Sietlą, Hjustoną, San Fransiską ir net didžiausią šalies miestą Niujorką.

Antai Didžiajame obuolyje per metus spūstyse vairuotojai praleidžia 62 val.

Situacija Lietuvoje

Palyginimui: Vilniuje atstumą, kuriam įveikti be grūsčių reikėtų maždaug 15 min., piko metu galima nuvažiuoti mažiausiai per 40 min. Vadinasi, vilniečiai taip pat praleidžia spūstyse mažiausiai po 30 min. daugiau, nei važiuodami tada, kai grūsčių nėra.

Klaipėdoje ar Kaune šis skaičius gerokai mažesnis. Pagal skaičiavimus, važiuodami į ir iš darbo, kamšatyse laikinosios sostinės ir uostamiesčio gyventojai vidutiniškai praleidžia apie 20 min.

Tiesa, galima pasiguosti, kad kaimyninės Lenkijos sostinėje Varšuvoje piko valandomis kelionė iš nuošalesnių rajonų iki oro uosto užtrunka apie 4 val. ir beveik tiek pat tenka kamuotis spūstyse grįžtant.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra