Vidaus reikalų ministerija (VRM) siūlo stiprinti Valstybės sienos apsaugos tarnybos Aviacijos rinktinės pajėgumus bei nustatyti nuolatinį budėjimą pamainomis, kad pareigūnai prireikus galėtų pakilti orlaiviu per 15 minučių.
Ministerijos parengtame nutarimo projekte, dėl kurio Vyriausybė turės apsispręsti trečiadienį, nurodoma, kad šiuo metu Aviacijos rinktinėje dirbančių 12 asmenų nepakanka, jog būtų galima budėti visą parą pačioje aviacijos bazėje, tad pareigūnai po darbo valandų, švenčių dienomis ir savaitgaliais budi namuose.
„Tai nėra efektyvu, nes Aviacijos rinktinė įsikūrusi Paluknyje, Trakų rajone, 33 km nuo Vilniaus, todėl budinčio personalo atvykimas į Aviacijos rinktinę, orlaivio parengimas skrydžiui užima nemažai laiko“, - nurodo VRM.
Ministerijos skaičiavimais, norint užtikrinti 24 valandų budėjimą pačioje rinktinėje reikėtų priimti dešimt specialistų, t. y. būtų kuriamos papildomos orlaivio vado, vyriausiojo lakūno, vyresniojo lakūno, lakūno ir vyriausiojo specialisto pareigybės. Nurodoma, kad jos bus kuriamos perskirstant jau turimus VSAT pajėgumus.
2014-aisiais VSAT Aviacijos rinktinė iš viso atliko 112 skrydžių, iš jų - 79 skrydžius po darbo valandų.
Lietuvos gelbėjimo tarnybos kritikuotos, kad gegužės viduryje Baltijos jūroje nukritus lėktuvui „An-2“ su dviem patyrusiais pilotais, VSAT sraigtasparniai gelbėjimo misijai iš pradžių nebuvo pasitelkti - pasieniečių pagalbos žvalgant teritoriją paprašyta tik po trijų dienų.
Šiuo metu vienintelis toli į jūrą galintis skristi sraigtasparnis „Eurocopter 145“ dalyvauja misijoje Viduržemio jūros regione.
Naujausi komentarai