Nesutarimai dėl to lėmė ankstesnio švietimo, mokslo ir sporto ministro Gintauto Jakšto atsistatydinimą.
„Niekas nenori priimti tokių sprendimų, kurie būtų nenaudingi vaikams. Yra problema, kad esti vaikų, kurie surinko aukščiausius balus, ir dėl to galbūt turi neteisingumo jausmą savyje, – antradienį LRT radijui sakė ministrė. – Bet tas paieškos momentas, kad ieškome atsakymų, ar galėtume juos surasti, koks tai galėtų būti sprendimas, gal jo ir nėra, bet visgi (...) tikrai gali visos šalys susėdusios už stalo pasikalbėti.“
„Aš neužkertu kelio jokioms diskusijoms, kurios gali būti kaip sprendiniai kylantiems klausimams. Būtent taip ir matau savo vaidmenį“, – pridūrė ji.
G. Jakštas apie atsistatydinimą anksčiau balandį paskelbė, motyvuodamas tai premjerės Ingridos Šimonytės komandos nurodymu užtikrinti, kad tie, kas per tarpinį patikrinimą yra surinkę daugiau taškų, gautų daugiau nei maksimalų balų skaičių.
Pati ministrė pirmininkė teigė, kad tai, jog prasčiau užduotis išsprendusiems moksleiviams nutarta skirti daugiau balų, nei planuota iš pradžių, sukėlė neteisingumo jausmą atžvilgiu tų, kurie pasirodė gerai.
M. Navickienė sakė, kad „dvylikos balų tikrai niekas negalės gauti“, bet apie tai reikia kalbėti.
„Įsivardinimui sau, kokia galėtų būti ateičiai pamoka, ir ar galima kažką padaryti dar šiemet, diskusijoms jokioms aš nesakau ne“, – kalbėjo ministrė.
Ji teigė surengsianti susitikimą su švietimo bendruomene ir už švietimą atsakinga premjerės komandos dalimi.
„Visa Vyriausybės komanda – ir ministerija, ir premjerės kanceliarija – tikrai mato tą patį tikslą: kaip įmanoma sklandesnis tarpinių patikrinimų užbaigimas ir tolesnis keliavimas į kitus tikslus, kuriuos esame sau išsikėlę švietimo sistemoje“, – sakė M. Navickienė.
Ji taip pat nurodė, kad tarpinių vienuoliktokų patikrinimų užduotys nuo šiol bus labiau recenzuojamos.
„Visi likę tarpiniai patikrinimai sulauks trečio recenzavimo, tai yra bus papildomi ekspertai, kurie turės dar kartą peržiūrėti, ar yra rizikų, kad užduotys neatitiks programos, tai yra to, ką mokėsi vienuoliktokai“, – kalbėjo ministrė.
Pasak jos, iki šiol užduotys tikrintos per mažai.
M. Navickienės teigimu, tarpinius patikrinimus taip pat sunkino užduočių rengimo problemos, susijusios su tuo, kad rengimo paslaugos įsigyjamos per viešuosius pirkimus, patrauklumas teikti tokią paslaugą yra nedidelis, o atsakomybė už užduočių kokybę – milžiniška.
Laikinoji švietimo ministrė taip pat sakė, kad pasikeitusios ugdymo programos apsunkino užduočių rengėjų galimybes į jas „pataikyti“.
Ji taip pat nurodė besitikinti didesnio Nacionalinės švietimo agentūros aktyvumo teikiant pagalbą mokytojams ir mokykloms organizuojant tarpinius patikrinimus.
Šiemet pirmą kartą pradėjus taikyti privalomą vienuoliktokų žinių patikrinimą, kurio vertinimai bus sudėtinė brandos egzaminų rezultatų dalis, viešumoje kilo pasipiktinimas dėl per klampių ir sudėtingų fizikos bei matematikos B lygio užduočių. Vėliau skųstasi ir kitais patikrinimais.
Pedagogai teigė, kad nespėjo pasiruošti pačiam procesui.
Naujausi komentarai