Pereiti į pagrindinį turinį

Pirkėjas šokiruotas: vietoj riešutų – kirmėlės

2015-11-19 03:00

Graikinių riešutų prekybos centre nusipirkęs klaipėdietis nė neįtarė, kokių dar "skanėstų" įsigijo kartu su šiuo baltymų šaltiniu. Namuose praplėšus pakuotę paaiškėjo, kad ji pilna ne tik riešutų, bet ir baltų, judančių kirmėlaičių. Versijų, kaip šios "gyventojos" atsirado pakuotėje, apstu, tačiau kuri tikra, pečiais šiandien gūžčioja ir pardavėjai, ir tiekėjai.

Graikinius riešutus kaip baltymų šaltinį pirkęs klaipėdietis kartu įsigijo ir gausybę kirmėlių. Graikinius riešutus kaip baltymų šaltinį pirkęs klaipėdietis kartu įsigijo ir gausybę kirmėlių. Graikinius riešutus kaip baltymų šaltinį pirkęs klaipėdietis kartu įsigijo ir gausybę kirmėlių. Graikinius riešutus kaip baltymų šaltinį pirkęs klaipėdietis kartu įsigijo ir gausybę kirmėlių.

Graikinių riešutų prekybos centre nusipirkęs klaipėdietis nė neįtarė, kokių dar "skanėstų" įsigijo kartu su šiuo baltymų šaltiniu. Namuose praplėšus pakuotę paaiškėjo, kad ji pilna ne tik riešutų, bet ir baltų, judančių kirmėlaičių. Versijų, kaip šios "gyventojos" atsirado pakuotėje, apstu, tačiau kuri tikra, pečiais šiandien gūžčioja ir pardavėjai, ir tiekėjai.

Pirko sportuojančiam sūnui

Klaipėdietis Mindaugas (pavardė redakcijai žinoma) į viename didžiųjų uostamiesčio prekybos ir pramogų centrų esančią parduotuvę "Maxima" nukulniavo lapkričio 13-osios vidurdienį.

Tądien jis pirko įprastas, kasdien naudojamas prekes, maisto produktų. Apie tai liudija ir klaipėdiečio turimas kasos čekis.

Apžiūrinėdamas prekes bei vis pildydamas jomis pirkinių krepšį uostamiesčio gyventojas stabtelėjo ir prie lentynų, kur išrikiuoti įvairiausių rūšių riešutai bei džiovinti vaisiai pakuotėse.

Įvertinęs asortimentą Mindaugas išsirinko 100 gramų gliaudytų graikinių riešutų pakuotę. Ant jos nurodyta, kad riešutai geriausi iki kitų metų rugpjūčio 30 dienos.

Šis skanėstas turėjo būti skirtas sportuojančiam klaipėdiečio sūnui.

"Buvau skaitęs, kad graikiniuose riešutuose yra daug baltymų. Pamaniau, jog sportuojančiam sūnui būtų naudinga, jam ir pirkau", – dėstė pašnekovas.

Vis dėlto klaipėdiečio sūnui šiais riešutais taip ir neteko pasimėgauti. Vos tik pirkinius parsivežęs namo ir ištraukęs juos iš krepšio, Mindaugas apstulbo pamatęs, kad sūnui skirtoje pakuotėje – ne vien riešutai.

Akyliau į riešutus joje įsižiūrėjęs gyventojas išvydo, kad ten knibždėta knibžda kirmėlių. Pakuotėje jau šliaužiojo keliolika baltų kirmėlaičių, o patys riešutai buvo tarsi įsukti į voratinklį.

Pašnekovas pripažino nesikreipęs nei į prekybos centro atstovus, nei į riešutų tiekėjus.

Dėl incidento apgailestauja

Kaip kirmėlės galėjo atsirasti riešutų pakuotėje ir kodėl apie tai nieko nežinojo pardavėjai – klausimas, į kurį atsakymas glūdi kažkur "anapus".

Prekybos centras ir riešutų pakuotojai negalėjo tiksliai pasakyti nei kada riešutuose atsirado minėtų "gyventojų" kolonija, nei kaip tokia prekė galėjo atsirasti prekybos centro lentynoje.

Neaišku ir tai, kiek pirkėjų galėjo įsigyti tokių pakuočių.

Bendrovės "Maxima LT" Komunikacijos skyriaus vadovės Renatos Saulytės teigimu, sunku įvardyti ir tai, kuriame riešutų kelio etape buvo užkrėstos šios prekės.

Kenkėjai graikiniuose riešutuose, anot jos, galėjo atsirasti prekei patekus į kenkėjams daugintis palankias sąlygas, kai vyrauja teigiama temperatūra ar yra daugiau drėgmės. Taigi, nepageidaujami gyviai įsiveisti galėjo bet kuriame prekės gaminimo, laikymo ar transportavimo etape.

"Apgailestaujame dėl šios nemalonios situacijos. Stengiamės užtikrinti, kad "Maxima" parduotuvėje būtų parduodamos tik kokybiškos prekės", – pažadėjo R.Saulytė.

Tikrino visas parduotuves

Pašnekovės teigimu, apie šį nemalonų incidentą "Maxima" sužinojo tik iš dienraščio.

Prekybos centro informacinėje linijoje nebūta nė vieno pranešimo apie kirmėles riešutuose.

Skundų nesulaukė ir Taikos pr. esančiame prekybos ir pramogų centre "Akropolis" įsikūrusios parduotuvės atstovai.

Vos tik gavus šią žinią, imtasi prevencinių patikros veiksmų ne tik toje parduotuvėje, kurioje Mindaugas įsigijo riešutų su kenkėjais, bet ir kitose to paties tinklo parduotuvėse.

"Patikrinome visą partiją tiek toje parduotuvėje, tiek ir perspėjome kitas parduotuves, kad šie riešutai būtų patikrinti kitur. Nieko panašaus neradome, taip pat daugiau jokių skundų dėl šios rūšies galbūt nekokybiškų riešutų nesame gavę", – po atliktų tikrinimų teigė R.Saulytė.

Pašnekovė priminė, kad įsigijęs nekokybišką prekę klientas ją visada gali grąžinti ir jam bus sugrąžinti sumokėti pinigai. Svarbu tik turėti pirkimo kvitą.

Visko pasitaiko

Prekybos tinklo atstovė patikino, kad tokie atvejai nėra dažni, tačiau pavienių vis dėlto pasitaiko.

"Dirbame laikydamiesi visų higienos normų ir taisyklių", – teigė R.Saulytė.

Gyviai į maisto produktus, anot pašnekovės, gali patekti laikant produktus netinkamai arba neužkrėstus produktus laikant greta produktų, kurie jau turi užkratą. Vyraujant palankioms sąlygoms, šie gyviai dauginasi ir užkrečia kitus maisto produktus.

"Mes savo ruožtu nuolatos valome ir dezinfekuojame patalpas, o pasitaikius panašiems atvejams informuojame visas savo parduotuves bei tiekėjus, kad ši problema kaip įmanoma greičiau būtų išspręsta", – dėstė "Maximos" atstovė.

Prekė iki atsiduria ant pirkėjo stalo patenka ne į vienas rankas. Anot R.Saulytės, jų patikra vykdoma periodiškai "Maxima" sandėliuose ir parduotuvių lentynose.

Patikros esą vykdomos ir kraunant, papildant prekes, valant lentynas bei vykdant kitus prevencinius veiksmus.

"Mūsų įmonėje sudaryta kenkėjų priežiūros programa, pagal kurią nuolatos atliekama patikra, o kontrolę ir naikinimą padeda vykdyti įmonė, su kuria esame sudarę sutartį", – apie kovą su šliaužiojančiais gyviais pasakojo pašnekovė.

Skundų bendrovei nebuvo

Ant riešutų pakuotės nurodyta, kad juos pakuoja bendrovė "Baltic Supply", įsikūrusi Vilniaus rajone. Ji veiklą vykdo nuo 2007-ųjų ir tiekia džiovintus vaisius, riešutus bei valgomąsias sėklas.

Kaip teigiama oficialiame bendrovės tinklalapyje, šiuo metu įmonė yra viena didžiausių šios kategorijos tiekėjų Lietuvoje.

Produkcija tiekiama mažmeninės prekybos tinklams, konditerijos produkcijos gamintojams ne tik Lietuvoje, bet ir kaimyninėse Baltijos šalyse, Šiaurės, Rytų Europoje.

Bendrovės vadovas Rimantas Kaminskas patikino, jog kirmėlės riešutuose galėjo atsirasti įvairiais būdais.

"Sunku pasakyti, kaip šie gyviai galėjo įsiveisti. Produktas vežtas vasarą, gali būti pažeistos laikymo sąlygos. Galbūt pervežant, galbūt dar kitur. Šis produktas yra jautrus, ir vabzdys, nutūpęs bet kur, gali pernešti tokį užkratą", – paaiškino pašnekovas.

Vis dėlto R.Kaminskas abejojo, kad gyviai riešutuose atsirado jau šiems pasiekus prekybos centrą. Anksčiau panašių skundų bendrovė nėra sulaukusi.

Pašnekovo teigimu, tokių bėdų tikimybė išauga vasarą, mat oro temperatūra tampa palanki organizmams veistis.

"Čia – kaip lietuviškuose obuoliuose", – palygino R.Kaminskas.

Bendrovės direktorius pasakojo, kad prieš supakuojant visi produktai yra specialiai apdorojami. Šios procedūros metu žūsta visi kenkėjai ir užkratai.

Minėtas veiksmas atliekamas prekės kilmės šalyje, todėl pakuotojus produktai pasiekia jau be užkratų ar papildomų "gyventojų".

Gyvių negali būti

Maisto produktus bei jais prekiaujančius verslininkus uostamiestyje kontroliuojančios Klaipėdos valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos viršininko-valstybinio veterinarijos inspektoriaus Antano Baužos teigimu, maisto produktuose aptikus panašius gyvius ar tai, ko neturėtų būti, pirmiausia vertėtų kreiptis į pardavėją bei informuoti minėtą tarnybą.

Tiesa, kreiptis geriau nepažeidus gaminio pakuotės.

Tarnyba įvertina visą prekės, dėl kurios skundžiamasi, partiją ir, jeigu įtarimai pasitvirtina, stabdoma prekyba tuo produktu.

"Nesvarbu, ar tų kirmėliukų ten buvo daug, ar ne. Maisto produktuose ar pašaruose jokių kirmėlyčių negali būti. Prekybos tinklai tai žino, tačiau per maisto grandinę, sandėlius – visko būna", – pastebėjo A.Bauža.

Skundžiasi ir dėl vandens

Pašnekovo teigimu, nuo šių metų pradžios Klaipėdos valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba gavo 272 vartotojų skundus dėl nekokybiškų maisto produktų ar su maistu susijusių paslaugų teikimo.

Iš visų šių skundų 80 atvejų įtarimai pasitvirtino, tai atitinka 29,4 proc.

Klaipėdiečiai skundžiasi dėl įvairių dalykų – kliūva prekybininkai, geriamojo vandens kokybė, maisto produktus pakuojančiųjų darbas.

Tarnybos atstovai nenorėjo atskleisti, kuriais prekybos tinklais skundžiamasi, tačiau pastebėjo, kad kritikos strėlių sulaukia dauguma.

Skelbė netikrą pavojų

Per šiuos metus tarnyba dar nesulaukė nė vieno skundo dėl nekokybiškų riešutų ar pranešimų apie maisto produktuose apsigyvenusius gyvius.

Praėjusiais metais vienas gyventojų skundėsi grikiuose atradęs gausybę kirmėlių, tačiau patikrinus prekybos vietą jo skundas nepasitvirtino.

2013-aisiais skųstasi dėl kruopose šliaužiojusių gyvių, tačiau ši informacija taip pat buvo netikras pavojus, o po kurio laiko besiskundęs gyventojas informavo savo spintelėje radęs panašių gyvių, todėl tikėtina, kad taip jie ir pateko į įsigytas kruopas.

"Kirmėlės nėra dažnas skundas. Klaipėdoje dabar tokios problemos nėra", – patikino A.Bauža.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų