Pereiti į pagrindinį turinį

R. Masiulis jau pasiūlė, kaip tobulinti mokytojų etatinį apmokėjimą

Laikinai Švietimo ir mokslo ministerijai vadovaujantis susisiekimo ministras Rokas Masiulis ketvirtadienį pranešė pateikęs mokytojų profsąjungoms siūlymus, kaip tobulinti rugsėjį įvestą etatinio apmokėjimo sistemą.

Rokas Masiulis
Rokas Masiulis / Redakcijos montažas

Ministras žurnalistams teigė, kad sistemą siekiama padaryti kuo aiškesnę, taip pat atimti teisę subjektyviai interpretuoti tvarką.

„Tai apims kažkokias formules, kurios supaprastintų visą tą skaičiavimo mechanizmą ir nereikėtų direktoriams subjektyviai spręsti“, – sakė R. Masiulis.

„Buvo pateiktos kelios formulės ir diskutavome, kokius dedamuosius į tas formules įtraukti“, – pridūrė jis.

Nauja algų skaičiavimo sistema tobulinama tęsiantis Andriaus Navicko vadovaujamos profsąjungos inicijuotiems streikams.

Ketvirtadienį taip pat numatoma priimti prezidentės Dalios Grybauskaitės pasiūlytas pataisas dėl etatinio modelio tvarkos tobulinimo.

„Mes jau dirbome taip, lyg pataisos būtų priimtos. Atsižvelgiame į visas pataisas ir dirbame ties tuo, kad toliau tobulintumėme“, – kalbėjo R. Masiulis.

„Manau, tikrai galima pasiekti kompromisą, kur visos pusės bus patenkintos, bent jau šiame etape, tol, kol išaiškės kokie kiti trūkumai, kuriuos mes būsime pasiruošę ir toliau taisyti“, – teigė jis.

Akivaizdu, kad derybos tapo konstruktyvios. Ministras geranoriškai girdi, keičiamės pasiūlymais, keičiamės žmonėmis ir diskutuojame.

Ministras tvirtino, kad dabar lauks profsąjungų atsakymo dėl pasiūlytų pataisų.

R. Masiulis taip pat pranešė, kad per ketvirtadienį profsąjungos parengs prioritetų sąrašą dėl papildomo finansavimo švietimui, nes penktadienį vyks pirmasis Vyriausybėje sudarytos darbo grupės posėdis dėl ilgalaikio viešojo sektoriaus finansavimo.

Be to, jis baigia rengti auditų švietimo sistemoje planą. Per institucijų patikrinimus tikimasi rasti neefektyviai naudojamų lėšų, kurias būtų galima nukreipti A. Navicko ir kitų profsąjungų reikalavimams tenkinti.

Pats A. Navickas džiaugėsi derybų eiga, bet streiko nenutraukia, kol nesusitars tiek dėl papildomo finansavimo, tiek dėl etatinio apmokėjimo sistemos tobulinimo.

„Jeigu reikės, susitiksime ir šiandien po pietų ir dirbsime kasdien“, – kalbėjo Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos lyderis.

Jis patvirtino, kad kreipėsi į prezidentę, jog ši vetuotų antradienį Seimo priimtą valstybės biudžetą, siekiant jame numatyti lėšų tenkinti bent daliai reikalavimų.

Vis dėlto A. Navickas teigė, kad ir nevetavus biudžeto profsąjunga būtų linkusi atsitraukti ir tikėtųsi, jog konkretūs įsipareigojimai švietimo sektoriuje bus numatyti Vyriausybės kuriamame viešojo sektoriaus finansavimo susitarime.

„Akivaizdu, kad derybos tapo konstruktyvios. Ministras geranoriškai girdi, keičiamės pasiūlymais, keičiamės žmonėmis ir diskutuojame“, – sakė profsąjungos pirmininkas.

Dalies pedagogų streikai tęsiasi mėnesį.

Spręsta, kuriuos reikalavimus įgyvendinti visų pirma

Švietimo ir mokslo ministro sudaryta darbo grupė ketvirtadienį tarėsi, kokiais prioritetais ir per kokius laikotarpius įgyvendinti streikuojančių mokytojų reikalavimus.

Kaip po susitikimo paskelbė Švietimo ir mokslo ministerija (ŠMM), tartasi dėl reikalavimų, susijusių su mokytojų darbo užmokesčio didinimu.

Artimiausiu metu profesinės sąjungos pateiks savo siūlymus dėl prioritetų ir jų išdėstymo.

Posėdžio metu kalbėta ir apie vidinius finansinius švietimo sistemos išteklius. Profesinių sąjungų atstovai siūlė pristabdyti valstybės investicijų į švietimo infrastruktūrą lėšas, peržiūrėti ministerijai pavaldžių įstaigų tinklą, galimą funkcijų dubliavimą.

Ketvirtadienį vykusiame antrame etatinio darbo apmokėjimo darbo grupės posėdyje aptarta, kaip aiškiau reglamentuoti etato struktūrą ir mokytojų veiklas joje. Galutiniai sutarimai bus patvirtinti po to, kai specialistai kartu su mokytojų atstovais parengs tikslų etato valandų paskirstymą.

R. Masiulio nuomone, nerealu pasiekti visiškai tobulos sistemos, tačiau labai svarbu nugludinti kampus, kad kuo geriau veiktų mokyklose ir tobulinti tiek, kiek reikės pagal poreikius.

Svarstant darbo krūvio skaičiavimo algoritmą, ministerija pasiūlė galimas alternatyvas. Buvo aptarta palikti kitokį darbo krūvio sudarymo principą pradedančiajam mokytojui, jam suteikiant mažiau pamokų, o daugiau kitų veiklų, skirtų profesiniam augimui.

Svarstyta, kad pamokos sudarytų ne daugiau kaip 888 val. (60 proc.) iš 1512 etato valandų, pradedantiesiems - 756 val. (50 proc.). Darbo grupės narių siūlymu, svarstyta fiksuoti valandų veikloms mokyklos bendruomenei ir tobulėjimui minimalią ribą - 102 val. - visame etate.

Darbo grupė sutarė mokytojo atlygį už darbų taisymą skaičiuoti ne pagal klasių, kuriose dirba, skaičių, o pagal bendrą mokinių, kuriuos moko, skaičių. Tai leistų teisingiau atlyginti už darbų taisymą, nes skiriasi darbo krūvis priklausomai nuo klasės dydžio - ar ją sudaro 12 mokinių ar 30.

Taip pat aptartos darbo krūvį sudarančios veiklos: su pamokomis susiję darbai, veiklos mokyklos bendruomenei. Buvo kalbėta, kad labai svarbu modeliuojant darbo krūvį ir atlygį už jį užtikrinti sąlygas mokytojams ne tik atlikti pareigas, bet ir įgyvendinti savo teises, pavyzdžiui, dalyvauti mokykloje savivaldoje, kurti savo ugdymo programas.

Po susitikimo A. Navickas žurnalistams sakė, kad derybose po žingsnelį judama į priekį.

Paklaustas apie sąlygas streikui nutraukti, A. Navickas akcentavo būtinybę susitarti dėl reikalavimų vykdymo algoritmo ir finansavimo.

„Tikėsimės, kad rytoj iš darbo grupės grįžęs ministras pasakys, kada žadama įgyvendinti mūsų reikalavimus, kuriems iš esmės pritariama. Tik klausimas, kada tai bus įgyvendinta“, - sakė A. Navickas, primindamas ministro žodžius, kad reikalavimams įgyvendinti gali būti pasitelkiamos lėšos iš vidinių rezervų švietimo sistemoje.

„Akivaizdu, kad derybos ŠMM tapo konstruktyvios, bet ministras vienas negali nuspręsti, kiek resursų skirti reikalavimams įgyvendinti, viskas spręsis Vyriausybėje“, - sakė LŠDPS vadovas.

Ketvirtadienį aptarti siūlymai bus įtraukti į kelis teisės aktus: su mokytojų profesiniu tobulėjimu susijusių mokytojų veiklų aprašą, veiklų mokyklos bendruomenei aprašą, darbo krūvio sandarą pagal skirtingus dalykus ir darbo grafiko sudarymo nuostatas.

Šiais dokumentais turės vadovautis visos mokyklos, bus išvengta įgyvendinimo interpretacijų, kai etatinio modelis skirtingai diegiamas skirtingose švietimo įstaigose.

Numatoma, kad šie keturi teisės aktai lydės Seime svarstomas prezidentės pateiktas įstatymo pataisos dėl etatinio mokytojų darbo apmokėjimo modelio tobulinimo, jos nukreiptos į aiškesnį, paprastesnį etatinio reglamentavimą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų