Pasak direkcijos, jau yra paruošti ir eksploatuojami visi Lietuvos vandens keliai, jų šį sezoną bus 17 kilometrų daugiau nei 2022-aisiais.
„Nemuno pritaikymas laivybai – tiek kroviniams vežti, tiek pramoginei laivybai ir turizmui – vienas iš pagrindinių mūsų prioritetų vidaus vandens transporto srityje. Todėl tikrai džiugina, kad naująjį laivybos sezoną šioje didžiausioje šalies upėje pradedame su daug naujienų, naujovių, o laivyba kasmet aktyvėja. Jau metų viduryje baigsime esminius Nemuno vagos tvarkymo darbus, kurie padės pagrindus laivybai dešimtmečiams į priekį“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Sezono pradžios proga pristatoma pirma Lietuvos vandens kelių navigacinė programėlė „Vandens keliai“. Joje laivavedžiai ras visą reikalingą informaciją – navigaciniais ženklais pažymėtus laivakelius ir jų vidurio liniją, laivakelį formuojančių bunų vietas ir vandens kelių gylius, uostų, prieplaukų ir degalinių vietas, tiltus, turės galimybę susikurti maršrutus.
Vartotojams programėlė bus pasiekiama jau gegužės mėnesį.
„Pirmą kartą kiekvienas galės naviguoti, susikurti maršrutus su vandens kelių „waze“ programėle“, – sako Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas, minėdamas populiarią vairuotojų navigacijai naudojamą programėlę.
Be to, pasak direkcijos, pradedant sezoną yra atliktos teisės aktų korekcijos, reglamentuojančios mažmeninę prekybą degalais vandens keliuose, todėl pradės veikti degalinės ant vandens.
Jos veiks Nidoje, Svencelėje, Jurbarke ir Kaune.
Pasak direkcijos, šį sezoną kiekvienas degalų galės pasipildyti neišlipęs iš laivo ir be papildomų sutarčių, o tiesiog atsiskaitant bankine kortele.
„Kuro pasipildyti galės kiekvienas be išankstinių sutarčių net neišlipęs iš laivo degalinėse ant vandens. Tikrai žinome, kad to ilgai laukė laivybos entuziastai, – sako V. Vinokurovas. – Kaip ir sausumos infrastruktūroje, taip ir vandens keliuose – pagerinus sąlygas vartotojams, iškart pastebime ir didesnį eismo aktyvumą, išaugusį laivų skaičių upėje“.
Naujam navigacijos sezonui paruošti visi eksploatuojami vandens keliai: pažymėtas laivakelis, nuolatos tikrinami gyliai ir vykdomi valymo darbai. Visas vandens kelias nuo Kauno iki Klaipėdos pirmą kartą yra pažymėtas jau šviečiančiais navigaciniais ženklais-bujomis, tad galima plaukti ir naktį.
Šiuo metu vykdomas baigiamasis svarbaus Nemuno kelio E-41 modernizacijos projekto darbų etapas. Upėje šiuo metu pastatyta jau beveik 500 bunų, visi projekto darbai bus baigti liepos mėnesį.
Naujame sezone bus eksploatuojama vidaus vandens kelių atkarpos Kuršių mariose: Kintai – Ventė, Dreverna – Juodkrantė. Tokiu būdu šiemet bus naviguojamas jau visas rytinės Kuršių marios pakrantės laivakelis. Taip formuojamas žiedinis maršrutas visomis Kuršių mariomis, sujungiant vakarinės ir rytinės pakrantės vandens kelius.
Direkcija praneša, kad Kauno žiemos uoste paruošta daugiau negu 80 vietų pramoginiams laivams, taip pat baigti atnaujinti Uostadvario ir Nidos uostai.
Nidoje dėmesys buvo skiriamas krantinės kokybei ir švartavimosi saugumui, nes čia, pasak direkcijos, atplaukia ir pakankamai dideli keleiviniai laivai.
Lietuvoje yra daugiau nei 884 kilometrai valstybinės reikšmės vidaus vandens kelių, iš kurių šiais metais eksploatuojami 467 kilometrai.
Navigacija vidaus vandens keliuose tęsis iki lapkričio 27 dienos.
Naujausi komentarai