– Dabar pats kelionių metas. Bent jau prasidės per šventes. Sako, kelionės visos išpirktos. Ar jūs jau gaunate kažkokių pranešimų, skundų dėl sugadintos kelionės pradžios ar apskritai neįvykusios kelionės?
– Taip. Pastarąją savaitę tokių pranešimų srautas gerokai padidėjo. Pagrindinė priežastis to buvo prastos oro sąlygos, prasidėjusi rūsti žiema. Daug skrydžių įvairiose šalyse, tiek Airijoje, tiek Jungtinėje Karalystėje, buvo atidėta ar vėlavo. Mūsų regione dėl sutrikdytų skrydžių nusiskundimų irgi smarkiai išaugo.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Dėl ko labiausiai žmonės skundžiasi: dėl atidėto skrydžio ar dingusio bagažo?
– Pagrindinė problema – atšaukti skrydžiai, nes sutrikus oro uosto veiklai skrydžiai gali vėluoti arba būti atšaukiami. Keleiviai išskrenda vėliau nei planuota. Pastaruoju metu dėl to dažniausiai žmonės ir skundžiasi. Na, o dėl dingusio bagažo didelių problemų buvo kilę praėjusią vasarą. Pastaruoju metu situacija kiek normalizavosi.
– Ar įmanoma pasiruošti tokioms situacijoms, tokiems galimiems netikėtumams?
– Svarbu psichologiškai nusiteikti, kad keliavimas žiemą yra apskritai šiek tiek padidintos rizikos laikotarpis dėl oro sąlygų. Tai aviacijai, oro uostų veiklai daro didelę įtaką. Tad žmonės turėtų iš anksto nusiteikti, kad kelionė gali įvykti ne taip, kaip planuota. Kitas dalykas – esant sutrikimams, oro linijos turėtų suteikti apgyvendinimą laukiant kitos dienos skrydžio, bet jiems ne visada pavyksta tą užtikrinti.
Žmonės turėtų iš anksto nusiteikti, kad kelionė žiemą gali įvykti ne taip, kaip planuota.
Kartais būna situacijų, kad žmonėms patiems reikia pasirūpinti, susimokėti už nakvynę viešbutyje. Ir jie tik vėliau iš oro linijų susigrąžina tuos pinigus. Tad reikėtų pasiskaičiuoti ir tokias galimas išlaidas. Dėl bagažo, tai svarbu savęs paklausti, o kas bus, jei aš neturėsiu to bagažo tris ar penkias dienas, kol jį pasiklydusį atgabens. Ar turėsiu pakankamai pinigų, jei tektų įsigyti būtiniausių daiktų, drabužių toje šalyje, į kurią vykstu. Ypač jei žmonės keliauja žiemos pramogoms, tarkim, slidinėti į kalnus. Taigi pačius svarbiausius daiktus reikėtų turėti su savimi, ypač jei vykstama trumpesniam laikui. Būna, žmogus išskrenda pailsėti trims dienoms, o per tą laiką bagažas nespėja pasiekti. Šiuos niuansus reikėtų apgalvoti iš anksto.
– Kaip reikėtų elgtis tokiais atvejais, kokius dokumentus susirinkti, ką fiksuoti tam, kad vėliau galėtų reikalauti kompensacijos dėl patirtos žalos?
– Skrydžio atšaukimo ir vėlavimo atveju, jei dėl to patiriamos papildomos išlaidos, tenka mokėti už viešbutį ar transporto paslaugas, kurių prireikia belaukiant kito skrydžio, svarbu susirinkti visas sąskaitas, išlaidas pagrindžiančius įrodymus. Tam, kad vėliau ar iš draudimo bendrovės, ar iš oro linijų tuos pinigus būtų galima susigrąžinti. Jei dingsta bagažas, reikia nedelsti ir dar būnant oro uoste užpildyti specialias formas, kurios būtinos, kad būtų pradėtas bagažo paieškos procesas.
Naujausi komentarai