Pereiti į pagrindinį turinį

Siūlo griežtinti tvarką nemokantiems baudų: tai mažų mažiausiai keista

2023-11-02 03:00
DMN inf.

Daugiau nei 100 tūkst. gyventojų šiuo metu Valstybinei mokesčių inspekcijai skolingi beveik 100 mln. eurų. Administracinių baudų prisirinko, o susimokėti neskuba. Dalis piktybiškai nemoka už greičio viršijimą. Panašus ignoruojančių baudas skaičius buvo ir pernai. Šiuo metu už greičio viršijimą nesusimokėjęs vairuotojas negali pasikeisti vairuotojo pažymėjimo. Policija tvarką nori dar griežtinti, praneša LNK.

Siūlo griežtinti tvarką nemokantiems baudų: tai mažų mažiausiai keista
Siūlo griežtinti tvarką nemokantiems baudų: tai mažų mažiausiai keista / Asociatyvi Vytauto Liaudanskio nuotr.

„Mes siūlome, kad jis savo vardu negalėtų prisiregistruoti transporto priemonės, kad praėjus tam tikram laikui nuo to, kai turėjo susimokėti baudą, jam priklausančios transporto priemonės dalyvavimas viešajame eisme būtų stabdomas“, – pasiūlymus išsakė Policijos departamento viešosios tvarkos biuro viršininkas Vytautas Grašys.

Negana to, siūlo pagalvoti, ar nereikėtų imti pavyzdžio iš kaimynų latvių – išplėsti socialinių paslaugų paketą, kuriuo prasižengęs negalėtų naudotis.

„Giriasi, kad pas juos yra tokia sistema, kai asmuo, nesumokėjęs baudos, negali įsigyti bilieto skrydžiui ir išskristi. Tas labai veiksmingai veikia“, – sakė V. Grašys.

„Ne, nu kur jau? Čia per daug jau būtų“, – pasiūlymą pakomentavo pakalbinta praeivė.

Ir, žiūrėk, kitą kartą važiuoji lyg ir leistinu greičiu autostradoj ir jau kažkas pyp pyp pyp su šviesom.

„Sunku pasakyt. Aš prieš“, – teigė vyriškis.

„Žinoma, kad reiktų. Jeigu baudą paskyrė, reiškia nusikaltai, reiškia tu kaltas – turi sumokėti baudą. Nes paskutiniu metu mes pastebim, kad atvykę iš kitų šalių išvis nemoka baudų“, – kitokios nuomonės buvo dar vienas praeivis.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

Ekspertai sako, jog tokie siūlymai mažų mažiausiai keisti ir primena sistemą, egzistuojančią Kinijoje.

„Asocialus elgesys lemia tai, kad negauni socialinių balų ir paskui negali gauti kažkokios paslaugos. Tai čia atrodo labai panašiai“, – teigė ekonomistas Marius Dubnikovas.

Visgi, V. Grašio nuomone, tokie pakeitimai paskatintų labiau susimokėti baudas ir daryti išvadas, kelis metus nebedaryti tam tikrų pažeidimų.

Anot ekspertų, tokiu būdu išgaudyti nemokančius baudų brangiai kainuotų ne tik valstybei.

„Tai kainuos verslui. Nes supraskime, kad, pavyzdžiui, kalbant apie bilietus,  bilietų pardavėjas turės tikrinti kažkokiam registre, ar žmogus gali nusipirkti bilietą. Tai vėl kaštai. Niekas iš nieko neatsiranda. Visi šitie darbai bus įkainoti“, – aiškino M. Dubnikovas.

Pasiūlymų, kaip auklėti nedrausmingus vairuotojus, skambėję jau yra įvairių. Pavyzdžiui, baudos dydį nustatyti pagal pajamas ar grąžinti baudos balų sistemą. Nors visose sistemose akis bado trūkumai, gyventojai įsitikinę, kad taip, kaip yra dabar, palikti irgi negalima.

„Piko metu labai pasimato ir autostradoj. Nežinau, ar ten jaunimėlis mėgsta pasižaisti, bet autostradoj palaksto. Ir, žiūrėk, kitą kartą važiuoji lyg ir leistinu greičiu autostradoj ir jau kažkas pyp pyp pyp su šviesom“, – kalbėjo praeivė.

„Jaunimas taip laviruoja nelabai gražiai, kartais būna“, – teigė pakalbintas vyras.

Anot pareigūnų, norą iki galo spausti greičio pedalą numalšinti padėtų ir didesnės baudos. Pavyzdžiui, dabar už greičio viršijimą iki 20km/val. pirmą kartą galima apsieiti ir su šešiais eurais.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų