Saulė ne tik džiugina: suklusti turėtų vairuotojai Pereiti į pagrindinį turinį

Saulė ne tik džiugina: suklusti turėtų vairuotojai

2025-04-30 05:00
LNK inf.

Šiltesnis oras ir rytmečio saulė džiugina, tačiau vairuotojams priminimas – saulės spinduliai gali tapti rimtu pavojumi kelyje. Ekspertai ragina vairuotojus pasirūpinti visomis saugumo priemonėmis. Apie tai LNK žurnalistai kalbėjosi su „Gjensidige“ atstove Viktorija Katiliene.

Saulė ne tik džiugina: suklusti turėtų vairuotojai
Saulė ne tik džiugina: suklusti turėtų vairuotojai / freepik.com nuotr.

– Saulė ne tik džiugina, bet ir iš tiesų kelia pavojų vairuotojams, kai netikėtai apakina. Kokie pavojai dažniausiai pasitaiko, kokios situacijos nutinka?

– Dažna situacija – išvažiavus iš šešėlio į ryškiai Saulės apšviestą vietą įvyksta nenumatytas susidūrimas su kliūtimi. Pavyzdžiui, viena vairuotoja nepastebėjo kelkraštyje priparkuoto sunkvežimio ir į jį atsitrenkė. Taip pat nelaimių pasitaiko atliekant manevrus sankryžose – būta atvejo, kai vairuotojas, degant žaliam šviesoforo signalui, įvažiavo į sankryžą ir sukdamas į kairę nepastebėjo tiesiai važiuojančio automobilio, todėl įvyko susidūrimas.

– Tai čia – Saulės blyksniai?

– Taip, būtent. Dauguma tokių eismo įvykių fiksuojami pavasarį, kai Saulė dar būna gana žemai virš horizonto. Tuo metu, kai intensyviausias eismas – rytais arba vakarais – Saulė akina labiausiai.

– O kokia situacija, susijusi su Saule, yra pati pavojingiausia? Važiuojant iš tunelio? Ar tai viena iš dažnesnių priežasčių avarijoms?

– Taip, tai irgi kelia pavojų. Vis dėlto tuneliai nėra išskirtinė rizikos vieta, nors tam tikras avarijų skaičius ten fiksuojamas. Draudimo bendrovė pernai užfiksavo 53 atvejus, kai eismo įvykį sukėlė būtent Saulės apakinimas. Šis skaičius ženkliai padidėjo palyginti su 2023 metais – faktiškai dvigubai, nes tada tokių atvejų buvo tik 27.

– Kalbėjote apie statistiką, kad dažniausiai nelaimės įvyksta rytais. O vakare? Pavyzdžiui, važiuojant Saulės leidimosi kryptimi – ar tai irgi pavojinga?

– Taip. Kaip ir minėjau, pavojingiausi paros metai – rytas ir vakaras, kai Saulė yra žemai virš horizonto. Tokie įvykiai rečiau nutinka miesto teritorijose, bet važiuojant užmiesčio keliais kyla grėsmė – išvažiavus iš tunelio ar miškingos vietovės į atvirą, Saulės apšviestą kelią, vairuotojas gali nepastebėti kliūties ar kito automobilio ir susidurti. Deja, kai kurie tokių įvykių baigiasi ir žmonių sužalojimais.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

– Kokios priemonės gali padėti apsisaugoti nuo Saulės blyksnių? Ar pakanka tiesiog nuleisti apsauginį skydelį? Gal padeda ir akiniai nuo Saulės? Ką rekomenduotumėte?

– Taip, vienas iš paprasčiausių sprendimų – nuleisti Saulės skydelį. Beje, svarbu žinoti, kad jį galima ne tik nuleisti tiesiai prieš akis, bet ir pasukti į šoną, jeigu Saulė akinanti iš šono. Taip pat labai svarbu palaikyti švarius langus – tiek iš išorės, tiek iš vidaus. Nešvarūs stiklai labiau sklaido šviesą ir dar labiau akina. Ir pačioje žiemos pabaigoje ant automobilio stiklų tikrai būna prisikaupę įvairių nešvarumų, todėl sumažėja tikimybė, kad vairuotoją apakins kokie nors saulės blyksniai. Labai svarbi yra ir valytuvų būklė – po žiemos jie gali būti nusidėvėję, o jeigu vairuotojas pastebi, kad valytuvai palieka žymes ant stiklo, tai jau yra aiškus ženklas, kad juos būtina keisti. Be abejo, padėti gali ir akiniai nuo saulės, ypač jei jie yra su poliarizuotais stiklais arba fotochrominiai – šie reaguoja į staigius šviesos pokyčius ir sušvelnina blyksnius, ypač išvažiavus į ryškiai apšviestą kelio dalį.

–Taigi, svarbu atsakingai prižiūrėti tiek akinius, tiek automobilio stiklą. Tačiau saulė ne tik apakina, kai nieko nebesimato, ji taip pat gali sulėtinti vairuotojo reakciją, ar ne?

– Taip, iš tiesų. Kai vairuotojas nieko nebemato, jis natūraliai išsigąsta, sutrinka, ir jo reakcija gali būti neteisinga. Pavyzdžiui, staigiai stabdant, iš paskos važiuojantis automobilis gali nespėti sureaguoti ir atsitrenkti.

Nešvarūs stiklai labiau sklaido šviesą ir dar labiau akina.

– O ką daryti situacijose, kai saulė akina ir žinai, kad bent kelias sekundes tikrai nieko nematysi? Ką rekomenduotumėte tokiu atveju, ypač jei važiuojama greitkeliu nemažu greičiu? Staigiai stabdyti – taip pat pavojinga.

– Sutinku. Tokiu atveju rekomenduojama tiesiog sumažinti greitį, o jei yra galimybė – sustoti kelkraštyje ir palaukti, kol matomumas atsistatys. Tačiau dar prieš pradedant ilgesnę kelionę, verta įvertinti oro sąlygas ir tinkamai pasiruošti.

– Lietuvoje, žinoma, sunku tai padaryti ir nustatyti, ar čia saulės blyksnis bus ar ne. Kalbant apie draudimą – jeigu įvyksta eismo įvykis ir priežastis buvo ta, kad vairuotojas nepastebėjo kliūties dėl saulės blyksnio, ką svarbu žinoti? Ar yra kokių nors išskirtinių sąlygų, papildomų dokumentų, kuriuos reikia pateikti?

– Kaip ir visais kitais atvejais, svarbu nurodyti tikrąsias eismo įvykio aplinkybes. Tokiais atvejais draudimo išmoka vis tiek būtų mokama – tiek pagal privalomąjį transporto priemonių civilinės atsakomybės draudimą, tiek pagal savanoriškąjį, vadinamąjį Kasko draudimą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų