Vyriausybėje rengiami pakeitimai, kurie iš esmės sutvarkys vidaus vandens prieplaukų registravimo ir priežiūros tvarką.
Naikins nelegalias prieplaukas
Pripažįstama, kad vidaus vandenų prieplaukų naudojimo srityje iki šiol yra chaosas. Egzistuoja netgi dalis nelegalių prieplaukų, kurių savininkų niekas ir nevertė jų registruoti.
Dabar Vidaus vandens transporto kodekse numatyti ištisi skyriai pakeitimų, kurie įteisins prašymų registruoti prieplaukas pateikimą, jų registravimo esminius reikalavimus, prieplaukų eksploatavimo niuansus ir netgi prieplaukų registracijos sustabdymą.
Tai, kaip yra naudojamos prieplaukos, koks jų juridinis statusas seks Lietuvos saugios laivybos administracijos specialistai. Visos prie valstybinių vidaus vandens kelių steigiamos prieplaukos turės būti registruojamos Lietuvos saugios laivybos administracijoje, o esančios prie vietinių vidaus vandens kelių – savivaldybėse.
Esminė nuostata yra tai, kad bus draudžiama naudoti bet kokią neįregistruotą prieplauką.
Nurodoma, kad dabar jau įregistruotiems uostams pagal naujas nuostatas nieko keisti nereikės. Jos galios tik naujai įregistruojant uostą. Planuojama, kad naujojo pakeitimo nuostatos įsigaliotų nuo šių metų lapkričio 1 dienos.
Registravimas bus paprastesnis
Nauja ir tai, kad kodekse bus apibrėžtos sąvokos, kas tai yra komercinė ar nekomercinė, plūduriuojanti prieplauka. Detaliai pateiktos prieplaukų steigėjų nuosavybės formos. Jos praplečiamos. Išsamiau apibrėžiamos ir vidaus vandens uostų ir prieplaukų akvatorijos, teritorijos.
Tačiau tai nereiškia, kad prieplaukos ims dygti kaip grybai po lietaus. Numatyta, kad prieplaukų rengimo vietos turi būti pažymėtos išankstiniuose teritorijų planavimo dokumentuose.
Nustatytos ir vidaus vandenų uostų kategorijos, kurioms registruoti reikės Vyriausybės leidimų. Visų prieplaukų, esančių Kuršių nerijos teritorijoje, registravimas turės būti derinamas su Vyriausybės institucijomis.
Kitos prieplaukos bus registruojamos pagal vietos savivaldybių nustatytą tvarką. Privačių prieplaukų steigėjams visus prieplaukų registravimus bus privaloma suderinti su savivaldybėmis. Įsigaliojus naujajam Vidaus vandenų kodeksui savivaldybės pagal jį privalės pasirengti prieplaukų registravimo tvarką.
Krovinių gabenimo naujovės
Ypatinga naujovė, kad krovinių gabenimui vidaus vandenimis siūloma taikyti taip vadinamą „D“ modelį. Asmuo padavęs prašymą gabenti kokį nors krovinį, nepriklausomai nuo to ar išnagrinėtas prašymas, jau kitą dieną gali gabenti tą krovinį.
Tokia nuostata būtų taikoma gabenant krovinius sveriančius daugiau kaip 200 tonų ir naudojantis didžiausia leistina vidaus vandenų grimzle. Kaip žinia, Lietuvoje valstybės eksploatuojamuose vidaus vandens keliuose palaikomas 1,5 metro navigacinis gylis.
Tačiau norint pasinaudoti „D“ modeliu tiek krovininis laivas, tiek jo įgula turės atitikti tam tikrus reikalavimus.
Juridiškai įteisinama ir naują sąvoka „Tradicinis laivas“. Taip vidaus vandenų laivai yra apibrėžti pagal Londono memorandumą. Lietuvos vidaus vandenų laivams, kaip ir kitiems ES šalių laivams galios tos pačios apibrėžimo nuostatos. Bus parengti atskiri reikalavimai pagal kuriuos laivai bus pripažįstami tradiciniais. Tokių laivų įgulų nariai privalės turėti tradicinių laivų įgulų kompetencijos pažymėjimus.
Naujausi komentarai