Pereiti į pagrindinį turinį

Ministras: grąžinti moksleivius į mokyklas nėra prievolė, tik galimybė

2020-05-14 08:49

Švietimo, mokslo ir sporto ministras Algirdas Monkevičius artimiausiu metu žada pateikti rekomendacijas mokykloms, kaip atnaujinti darbą su moksleiviais. Anot jo, aiškesnius nurodymus, kaip dirbti koronaviruso pandemijos akivaizdoje, tikimasi suformuoti birželį, jau kitiems mokslo metams.

Švietimo ministras Algirdas Monkevičius
Švietimo ministras Algirdas Monkevičius / P. Peleckio / Fotobanko nuotr.

Ministras ketvirtadienį žada diskutuoti dėl ugdymo proceso atnaujinimo kelioms savaitėms su savivaldybėmis ir švietimo atstovais – anot jo, savivaldybėms ir mokykloms bus pavesta išsiaiškinti, kiek vaikų nori grįžti į mokyklas.

A. Monkevičius pabrėžia, kad laikantis saugumo dėl koronaviruso pavojaus, mokyklos turės derinti kontaktinį ir nuotolinį ugdymą, rekomendacijos darbui bus panašios, kaip ir darželiams, bei bus pateiktos „artimiausiu metu“.

„Neformaliojo ugdymo ir bendrojo ugdymo sistemai tos rekomendacijos baigiamos derinti, gautos Pasaulio sveikatos organizacijos dar konkretesnės rekomendacijos, į kurias atsižvelgiant viskas koreguojama, detalizuojama ir šitos rekomendacijos pačiu artimiausiu metu bus pateiktos ir steigėjams, ir mokykloms“, – spaudos konferencijoje ketvirtadienį teigė A. Monkevičius.

„Tikimės, kad birželio viduryje mes surengsime platesnę konferenciją ir pasitarimą, kuriame jau būsime kartu su mokyklomis pabandę daugelį dalykų ir pateiksime aiškesnes rekomendacijas, kaip galėtumėme pradėti rugsėjo 1-ąją kaip galima sėkmingiau“, – pridūrė ministras.

Pasak jo, šiuo metu bus rekomenduojama „neleisti vaikų iš tų šeimų, kurios pačios mano, kad tai nesaugu“, arba yra duomenų, kad namuose yra rizikos grupės žmonių, ar užsikrėtusiu koronavirusu. Anot jo, kaip ir darželių atvejų, įstaigos privalės matuoti vaikų temperatūrą, neleisti jiems migruoti tarp klasių, tačiau apsauginių kaukių dėvėti nereikės.

„Mokykloje ketinama siūlyti (kai kurios tą ir nori pasibandyti), kaip būtų galima sudaryti klases, kuriose vaikai dirbs gyvai, o kartu vyks ir transliacija tiems vaikams, kurie liks namuose. Yra keletas variantų, kaip tai galima padaryti ir panaudoti tuos pedagogus, mokytojus, kurie yra rizikos grupėse ir kurie gali tokias funkcijas, darbą atlikti iš namų“, – svarstė jis.

Jo nuomone, gyvas pamokas galėtų vesti mokytojai, nepriklausantys rizikos grupėje, o namuose likusiems vaikams pamokas vestų į mokyklą atvykti dėl rizikos negalintys pedagogai, taip pat galėtų vykti „gyva transliacija iš pamokos“. Ministras svarsto, kad tokia tvarka leistų netgi mokyti vaikus mokykloms iš kitų savivaldybių, kai tai galinčių daryti pedagogų konkrečioje mokykloje trūksta.

Nemanau, kad procesas bus masinis, kad bus ženklios dalies vaikų grįžimas, bet bus grįžtama ir tai bus labai vertinga ir pačiai mokyklai.

„Turėtumėme pradėti tai greitai išbandyti, įteisinti tai, kaip gerą praktiką, kaip tai būtų galima realizuoti vaikų labui, užtikrinant, kad tas mokytojų stygius, kuris pasireikš, ir kiti dalykai, susiję su higienos normomis, netaptų kliūtimi sėkmingai įgyvendinti ugdymo procesą nuo kitų metų pradžios“, – aiškino ministras. 

Vyriausybė trečiadienį leido dėl karantino du mėnesius uždarytas mokyklas nuo gegužės 25-osios atsiverti pradinukams, o nuo birželio 1-osios dienos – ir vyresniųjų klasių mokiniams.

A. Monkevičius pabrėžė, kad grąžinti moksleivius į mokyklas „nėra jokia prievolė“, o „tik galimybė“ bei nesitiki didelio vaikų antplūdžio.

„Nemanau, kad procesas bus masinis, kad bus ženklios dalies vaikų grįžimas, bet bus grįžtama ir tai bus labai vertinga ir pačiai mokyklai, ir sistemai, nes galėsime pamatyti, kokios yra konkrečios problemos“, – tvirtino ministras.

Ministras teigiamai įvertino Klaipėdos savivaldybės sprendimą baigti mokslo metus nuotoliniu būdu, sakydamas, kad „Klaipėdoje yra tikrai padidinta rizika lyginant su kitais regionais“. Kitos didžiosios savivaldybės žada suteikti daugiau lankstumo mokykloms ir leisti pačioms apsispręsti, kaip baigti mokslo metus.

Mokytojams bus perkami kompiuteriai

Pasak A. Monkevičiaus, vidutiniškai apie penktadalis pedagogų priklauso rizikos grupei, tačiau jis pripažino, kad kai kuriose mokyklose tokių gali būti ir daugiau. Tad tokie mokytojai galės dirbti nuotoliniu būdu, o neturintys tam reikalingų priemonių, t.y. kompiuterių, jais bus aprūpinti. Kiek kompiuterių bus perkama, ministras kol kas negalėjo pasakyti.

Jei neįmanoma, reikėtų stabtelėti, tikrai neeksperimentuoti  ir baigti nuotoliniu būdu. Tą mes tikrai rekomenduojame.

„Iš esmės klausimas nemaža dalimi išspręstas, bet ne iki galo, ir tokiems mokytojams tikrai reikės padėti. Mano minėtas pirkimas yra numatytas įvertinus duomenis, kuriuos gavome iš savivaldybių, iš mokyklų, koks poreikis yra kompiuterinei technologijai“

Jis pripažino, kad kai kuriose klasėse kontaktinio darbo organizuoti nepavyks dėl per didelio vaikų skaičiaus – anot ministro, galutinius sprendimus turės priimti vadovai ir ragino juos „neeksperimentuoti“ rizikuojant darbuotojų ir vaikų saugumu.

„Jei neįmanoma, reikėtų stabtelėti, tikrai neeksperimentuoti  ir baigti nuotoliniu būdu. Tą mes tikrai rekomenduojame. Bet jei randami būdai, tikrai drąsintumėme tokią lyderystę, kartu ieškoti gerų sprendimų ir pagalvoti, kaip galima organizuoti mišrų būdą“, – tikino A. Monkevičius.

Jis informavo, kad ministerija po kritikos atsisakė anksčiau svarstytos idėjos, jog karantino metu abiturientams, nesieksiantiems studijuoti aukštosiose mokyklose, galėtų pakakti ir vieno brandos egzamino vietoje šiuo metu privalomų dviejų.

„Įvertinę visas aplinkybes, nusprendėme to nedaryti“, – tvirtino jis.

Konferencijos vaizdo įrašas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų