Bavarijoje (Vokietija) startavo sunkvežimių testas, kuriame bandomas naujas biodyzelino ir kitų rūšių degalų mišinys. Palyginus su tradiciniu biodyzelinu, naujasis mišinys savo sudėtyje turi ženkliai didesnę dalį degalų iš atsinaujinančių energijos šaltinių.
Pasak Vokietijos transporto ministro dr. Peterio Ramsauerio, šio projekto tikslas – rinkoje kuo greičiau pradėti plačiai naudoti ekologiškus degalus, kurie testo metu jau suka 280 transporto priemonių ratus. Naujasis mišinys pavadintas „Dyzelinas R33“ savo sudėtyje turi 26 proc. hidratuoto augalinio aliejaus, 7 proc. tradicinio biodyzelino (sočiųjų rūgščių metilo esterio FAME) ir 67 proc. dyzelino iš naftos žaliavos.
Kol kas joks kitas dyzelino mišinys, atitinkantis ES nustatytus reikalavimus degalams, neturi tiek daug biologinių priedų. Suomijos naftos verslovės „Neste Oil“ specialistų duomenimis, naujajam degalų mišiniui, skirtingai nei biodyzelinui, nereikia taikyti jokių techninių naudojimo apribojimų.
Dyzelino naudojimas su didele biologinių priedų dalimi leis ženkliai sumažinti kenksmingų išmetamųjų dujų emisiją, sukeliančią šiltnamio efektą. Vienerių metų trukmės bandymuose su nauju degalų mišiniu dalyvaujantys sunkvežimiai ir autobusai bus testuojami pagal įvairius parametrus, įskaitant ir jų galios bei energijos efektyvumą. Panašūs pirmieji bandymai su „Dyzelinu R33“ Bavarijoje jau buvo atlikti 2010 ir 2011 m. Jais nustatyta, jog pagal ženkliai sumažėjusią šių degalų išmetamųjų dujų emisiją, „Dyzeliną R33“ pirmiausia galima pritaikyti miestuose važinėjančiose transporto priemonėse.
Naujųjų ekologiškų degalų pritaikymo projektą remia Europos Sąjunga, Bavarijos žemės Aplinkos ir sveikatos ministerija, „Daimler“ ir „Volkswagen“ automobilių gamintojai, „Continental“ ir kiti partneriai.
Naujausi komentarai