Norint taupyti kurą, nepatariama važiuoti laisva pavara - benzino taip nesutaupoma, o dar ir sukeliama grėsmė kitiems eismo dalyviams. Taip tvirtino portalo svečias, ekologiško ir ekonomiško vairavimo instruktorius Danas Brazauskas.
„Laisva pavara tikrai nesutaupo kuro - atvirkščiai, taupoma, kai važiuojama su įjungta pavara. Svarbu išnaudoti nuokalnes: važiuoti įjungus pavarą ir nukėlus koją nuo akseleratoriaus“, - ketvirtadienį "Eko bangos" būstinėje Vilniuje bendraudamas su portalo lankytojais patarė specialistas.
Vairuotojams, siekiantiems taupyti degalus, D.Brazauskas rekomendavo važiuoti kaip įmanoma tolygiau - tada degalų sąnaudos bus mažesnės. „Važiuojant didesniu nei 120 km/val. greičiu degalų sąnaudos išauga 10-15 proc. dėl oro pasipriešinimo“, - nurodė instruktorius.
Vyras pabrėžė, kad važiuojant ekonomiškai ir taupant degalus, kartu važiuojama ir ekologiškai - mažiau teršiama gamta. Specialistas leido suprasti, jog tai, ar gamta tausojama, priklauso ir nuo mašinos techninės būklės. „Labai svarbu, kad mašina būtų tvarkinga - tas taip pat prisideda prie ekologiško vairavimo“, - sakė D.Brazauskas.
Pateikiame įdomesnius portalo lankytojų klausimus ir specialisto atsakymus: Žodis „ekologiškas“ asocijuojasi su aplinkos neteršiančiais, neužterštais, švariais, sveikais dalykais: „ekologiškas maistas“, „ekologiškos sauskelnės“, „ekologiškas būstas“ ir panašiai. Tačiau nors vairuojama neva ekologiškai, vis tiek teršiama aplinka. Ar nemanote, kad terminas „ekologiškas vairavimas“ nėra tikslus? Kuo ekonomiškiau važiuoji, tuo ekologoiškiau. Kitas dalykas - šiuolaikiniai automobiliai turi pakankamai geras teršalų neutralizavimo sistemas. Daugiausia teršalų išmeta krovininis transportas, tačiau nuo 1975 m. sunkvežimių padidėjo dvigubai, o tarša sumažėjo trigubai. Kiek kuro galima sutaupyti važiuojant ekologiškai? Ekologiškai vairuojant galima sutaupyti apie 10 proc. kuro. Važiuodamas automobiliu įjungiu trumpąsias šviesas, priešrūkinius žibintus, „šildymo pečiuką“, radiją. Važiuoju atidarytu langu. Kiek padidėja kuro suvartojimas? Priešrūkinės šviesos reikalingos esant rūkui. Važiuojant iki 60 km/val greičiu atidaryti langai (kuro suvartojimui - red.past.) praktiškai įtakos neturi. Ar galima prieš šaltyje užvedant automobilį „išminti“ sankabą? Ar tai „nedrožia" automobilio? Užvedant automobilį, žinoma, reikia išminti sankabą, o užvedus - iš karto atleisti. Kai taip šalta, kiek minučių reikia „šildyti“ mašinos variklį ir tik tada pradėti važiuoti? Ar tai neprieštarauja ekologiškam vairavimui, kai įjungi variklį ir prieš važiuodamas jį „birbini“ 10 minučių? Užtenka pašildyti minutę - dešimties tikrai nereikia. Pradėti važiuoti reikia palengva, „nepersukant“ variklio, neleisti daugiau kaip 3 tūkst apsukų. Gal galite konkrečiai duoti patarimų - kaip vairuoti automobilį ir taupyti kurą? 1. Palikti emocijas nuošalyje. 2. Numatyti situaciją. 3. Automobilis turi būti techniškai tvarkingas. 4. Žinoti savo variklio sukimo momento charakteristikas. Važiuoti stebint tachometro parodymus. |
---|
Kaip D.Brazauskas atsakinėjo į klausimus, galite paskaityti čia.
Naujausi komentarai