Pereiti į pagrindinį turinį

„Fiat“ taupymo strategija

2009-03-04 16:11
„Fiat“ taupymo strategija
„Fiat“ taupymo strategija / Fiat ir Ingos Juodytės nuotr.

„Fiat Automobilis“ įvykdė savo pažadą išlikti labiausiai aplinką tausojančiu automobilių prekiniu ženklu: 2008-aisiais parduotų automobilių CO2 emisijos vidurkis - tik 133,7 g/km, ir tai 3,6 g/km mažiau, nei 2007-aisiais, kai šis rodiklis buvo 137,3 g/km. 

Tarptautinės JATO organizacijos, įkurtos dar 1984 metais ir veikiančios daugiau, nei 40-tyje šalių, sąraše „Fiat“ su minėtu rezultatu aplenkė: „Peugeot“ (138,1 g/km), „Citroen“ (142,4 g/km), „Renault“ (142,7 g/km), „Toyota“ (144,9 g/km), „Ford“ (147,8 g/km), „Opel“/„Vauxhall“ (151,1 g/km), „Volkswagen“ (158,8 g/km), BMW (160,6 g/km), „Mercedes“ (185 g/km).

Bendras „Fiat Group“, kuriai be „Fiat“ dar priklauso ir „Alfa Romeo“ bei „Lancia“ prekiniai ženklai, rezultatas - 138,4 g/km - taip pat lyderio rezultatas, lenkiant PSA, „Renault“, „Toyota“, „Hyundai“ koncernus. 

Pasak „Fiat“ importuojančios bendrovės „Autobrava“ direktorės Astos Bagdonavičienės, toks rezultatas pasiektas jau bene dešimtmetį kryptingai kuriant naujus variklius bei pritaikant praktikoje pažangiausius technologinius sprendimus. Vartotojai gali įvertinti jų naudą ne tik sumažinto CO2 ir kitų aplinką teršiančių medžiagų kiekių pavidalu, bet ir pajusti realią naudą, išleisdami mažiau pinigų degalams.

„Šiuo metu „Fiat Group“ modeliai vienas po kito jau „apginkluojami“ inovatyviaisiais „Multiair“ varikliais, kurių du cilindrai atstoja keturių veiklą - pirmąjį pavyzdį Lietuvoje išvysime jau po kelių mėnesių „Alfa MiTo“ modelyje, o vėliau ir „Fiat“ automobiliuose“, - žada A.Bagdonavičienė.

„Start&Stop” sistema bei „ecoDrive“ programa - dar du sprendimai, kai naujausių technologijų pagalba taupomi degalai bei realiai mažinama aplinkos tarša. Abi šios priemonės šiandien jau yra įdiegtos ir akivaizdžiai demonstruoja savo teikiamą naudą „Fiat 500“ modelyje. Palaipsniui jos adaptuojamos ir į kitus „Fiat Group“ modelius. „Start&Stop“ sistema leidžia sumažinti įprastas degalų sąnaudas iki 15 proc., o kompiuterinė, kartu su „Microsoft“ sukurta, „ecoDrive“ programa pataria, kaip  efektyviai vairuoti, dar labiau mažinant sąnaudas. 

„Fiat“ - kompaktinio dydžio automobilių gamybos lyderis Europoje. Ir būtent šie automobiliai nuolat yra ekologinės temos plėtotojai bei užduoda tempą kitiems gamintojams. Dviem metais anksčiau, nei būtina, „Fiat 500” ir „Fiat Bravo” benzininiai ir dyzeliniai varikliai atitiko „Euro 5” reikalavimus. Maža to, 2009-ųjų pabaigoje dauguma „Fiat” gamos variklių jau gerokai lenks „Euro 5” standartus. 

Be to, „Fiat“ pirmauja automobilių gamintojų tarpe ir pagal metano dujų panaudojimą, keičiant įprastus degalus ekologiškesniais. Koncerno sprendimą ištisoje „Fiat“ gamoje integruoti suslėgtas gamtines dujas (CNG) bei benziną deginančius variklius A.Bagdonavičienė komentuoja taip: 

„Fiat“ koncerno vadovai tiki, jog suslėgtomis gamtinėmis dujomis varomi automobiliai - geriausias sprendimas mažinant miestų užterštumą. Ir šis tikėjimas pagrįstas faktu, jog tokie degalai į aplinką išskiria maždaug 23 proc. mažiau CO2, be to, visiškai neišskiria kietųjų kenksmingų dalelių“. 

Neseniai „Fiat“ pristatė ir gamą automobilių, varomų suskystintomis gamtinėmis dujomis (LPG) - šiems degalams pritaikyti varikliai montuojami į „Fiat Panda“, „Fiat Bravo“ ir „Grande Punto“. Be to,  pasiūlyta ir „žalioji“ automobilių linija, ženklinama „PUR-O2“ vardu: „Fiat 500“, „Fiat Bravo“ ir „Fiat Croma“ automobiliuose integruotos aukščiau minėtos „Start&Stop“ bei „ecoDrive“ sistemos bei naudojami kiti energiją taupantys elementai - ekopadangos, specialios alyvos, kėbulo aerodinamikos detalės bei modifikuotos pavarų dėžės. 

„Fiat“ yra ne tik revoliucinio dyzelinio „Multijet“ variklio kūrėja, bet jau pristatė ir sekančios kartos - sumažinto dydžio, tačiau išlaikantį didesniojo pirmtako galią - naują šios šeimos 1,6 l darbinio tūrio (vietoje 1,9 l) variklį bei benzininį 1,4 l (vietoje 1,8 l) „Turbojet“ technologijos variklį, pasiekiantį 150 AG

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų