Garsiausiose Europos trasose kone kas savaitę vyksta istorinių, antikvarinių, užsienyje labiau žinomų kaip „oldtaimerių“, automobilių lenktynės, pritraukiančios minias įdomių asmenybių, galinčių pagrįstai didžiuotis nekasdieniais pasiekimais pačiose įvairiausiose gyvenimo srityse.
Rengiamos įvairiausios varžybos, kuriose šiems kelių dešimtmečių našta paženklintiems gražuoliams tenka atlaikyti nuo dar vienų kvapą gniaužiančių lenktynių tikrose trasose iki ramaus ir oraus pasivažinėjimo po egzotiškas viduramžių pilis.
Istorinių automobilių varžytuvės ateina ir į Lietuvą. Itin turtingoje renginiais „Omnitel 1000 km. lenktynių“, kurioms startas bus duotas jau po 12 dienų, programoje pirmą kartą rengiamos ir istorinių automobilių lenktynės.
„Per „Omnitel 1000 km lenktynes“, kurios šiemet atveria pirmąjį antrojo jų dešimtmečio istorijos puslapį, esame matę ne vieną senų, tikrai įspūdingų, išblizgintų, patrauklių akiai ir mielų širdžiai automobilių paradą, tačiau ne lenktynes, - sako vienas pagrindinių kasmetinio renginio Palangoje organizatorių, „Promo Sportas“ direktoriaus pavaduotojas Darius Grinbergas. - Šiemet, skirtingai nuo ankstesnių metų, šie automobiliai toje pačioje „Omnitel 1000 km lenktynių“ trasoje dalyvaus tikrose 12 ratų varžybose, pirmąsyk rengiamose pagal visas taisykles. Dėl geresnių starto pozicijų istorinių automobilių vairuotojai rungsis kvalifikacinėse lenktynėse, kurios prasidės penktadienį, liepos 16 d. 17 val., o pagrindinėms jų varžyboms startas bus duotas iškart po „Omnitel 1000 km lenktynių“ kvalifikacinių varžybų, apie 20 val.“
Paraiškos šioms lenktynėms bus priimamos iki pat liepos 16-osios. Organizatoriai tikisi, kad trasoje išvysime apie 15-18 automobilių, kurie pagal varžybų reikalavimus negali būti „jaunesni“ nei 25 metų, t. y. pagaminti iki 1985 m. gruodžio 31 d. Bene pagrindinis iš specifinių reikalavimų šiems automobiliams – privalomi saugos lankai. Jie gali būti originaliai sumontuoti automobiliuose, kurie buvo parengti ir dalyvavo savo ar vėlesnio laikotarpio lenktynėse arba turi atitikti LASF nacionalinius saugos lankų D kategorijos varžyboms keliamus reikalavimus arba FIA kodekso J priedo 253.8 straipsnio reikalavimus.
„Promo Sportas“ jau informuotas, kad su dviem pirmosios kartos „Ford Escort“ ir vienu „Ford Siera Cosworth“ į Palangą atvyksta DFDSDHR komanda iš Anglijos.
Kaimyninę Latviją atstovaus trys ekipažai iš „Dzintara Volga“ („Gintarinė Volga“) istorinių automobilių klubo. Maris Ozolinis, Italo Alsinis ir Aleksandras Sorokinas Palangoje lenktyniaus, kaip byloja jau pats klubo pavadinimas, su Rusijoje gamintais „GAZ 2410 Volga“ automobiliais, ilgą laiką buvusiais prieinamais tik partijos šulams ir kitiems tuometiniams veikėjams.
„Rudenį analogiškas varžybas rengiame Latvijoje, šalia Rygos esančiame Bikerniekų žiede, todėl lenktynės Palangoje mums bus pirmasis kovinis krikštas, - pasakoja šios trasos direktorius ir istorinių automobilių lenktynių Palangoje dalyvis M. Ozolinis. – Jei suspėsime restauruoti dar vieną automobilį, kurio markės iš anksto nenoriu įvardyti, į Palangą atvyksime keturiese. Iš mūsų komandos bene didžiausias viltis puoselėja A. Sorokinas, prieš daugelį metų atstovavęs garsiajai Rygos taksi parko komandai ir su ta pačia „Volga“, su kuria startuos ir Palangoje, laimėjęs 4-ąją vietą buvusios sovietų sąjungos pirmenybėse. Tačiau nereikia manyti, kad menkesnių ambicijų turi ir varžovai.“
Nuo latvių neatsiliko ir lietuvių „Garvitas Racing“ komanda, į pirmą kartą Palangoje vyksiančias istorinių automobilių lenktynes delegavusi irgi tris sportininkus. Šios komandos narys Povilas Petrulis išvairuos seniausią, tačiau atrodantį lyg ką tik nuriedėjusį nuo konvejerio 1974 metais pagamintą AZLK M-412, geriau žinomą legendinio „Moskvich“ vardu, automobilį. Įdomu, kad jo vairuotojas net 11 metų jaunesnis, nei jo vairuojamas automobilis.
„Garvitas Racing“ ekipos narys Sigitas Vilkas lenktyniaus su 1983 metų gamybos VAZ 2105, o jo komandos draugas Tomas Pumputis – su metais jaunesniu universalu VAZ 2102.
Lietuvos BMW klubo narys Linas Baltrušaitis varžyboms parengė ir į trasą išvairuos „BMW E30 325i“, o „Ekstremvitos“ sportininkas Artūras Pakėnas – antrosios kartos „Volkswagen Golf“ automobilį, kurio pirmasis modelis nuo surinkimo konvejerio nuriedėjo 1984 metais.
Kitą dieną po lenktynių varžybose dalyvavę istoriniai automobiliai bus demonstruojami atskiroje ekspozicijoje ir juos iš arčiau galės apžiūrėti visi norintys.
Naujausi komentarai