„Renault“ pirmininkas ir generalinis direktorius Karlosas Ghosnas pristatė naująjį koncepcinį automobilį CAPTUR, atskleidžiantį naują „Renault“ dizaino strategiją.
Sportiškas ir grakštus miesto visureigis sukurtas taip, kad sužadintų dviejų žmonių, tyrinėjančių pasaulį, vaizduotes ir atskleistų, kaip atrodys ateities automobilis. Koncepcinis automobilio Energy dCi 160 dvigubas turbo variklis leidžia suderinti smagų vairavimą, geras automobilio charakteristikas ir žemą CO2 emisiją.
2009 m. Frankfurto automobilių parodoje „Renault“ atskleidė naują savo prekės ženklo tapatybę, kuria siekiama didžiausią dėmesį skirti žmogui. Nauja, ambicinga dizaino strategija pagrįsta skirtingomis žmogaus gyvenimo ciklo stadijomis, kiekvienai jų pritaikant po specialų koncepcinį automobilį. Pirmasis dvivietis „DeZir“ kupe, išreiškiantis įsimylėjimą, simbolizuoja bet kokio naujo nuotykio pradžios aistrą. „Renault“ CAPTUR pristato antrą šio ciklo fazę – du žmones, tyrinėjančius juos supantį pasaulį.
Kaip ir jo pirmtakas, „Renault“ CAPTUR pasižymi paprastu, jausmingu ir šiltu stiliumi, kuris bus plėtojamas kuriant kitų „Renault“ automobilių dizainą. CAPTUR yra linksmas ir sportiškas miesto visureigis, idealiai tinkantis jaunai porai, besiruošiančiai atrasti pasaulį“, – teigia dizaino vadovas Laurensas Van den Ackeris.
„Automobilio pagrindas – fundamentali dizaino kalba, naudota kuriant „DeZir“ koncepcinį automobilį, tik naujojoje transporto priemonėje yra daugiau techninio aspekto – ji funkcionalesnė, bet vis tiek labai jausminga“, – prideda koncepcinių automobilių direktorius Axelis Breunas.
GALINGAS MIESTO VISUREIGIS
„Renault“ CAPTUR proporcijos ir grakščios linijos kuria judėjimo ir lengvumo įspūdį, tačiau kartu sufleruoja ir apie galią bei sugebėjimą įveikti bet kokias vietoves. Kaip ir „DeZir“, šio „Renault“ modelio kampai ir linijos kuria jausmingas bei natūralias formas. Eksterjero dizaineris Julio Lozano įkvėpimo sėmėsi iš atletų ir ekstremalių sporto šakų: „Kurti CAPTUR pradėjau nuo pasiruošusio startuoti sprinterio, jo įtemptų raumenų ir starto metu skleidžiamos energijos vaizdinio“,– paaiškina jis.
Automobilio dizainas taip pat atskleidžia, kad kaip įkvėpimo šaltinis pasitarnavo ir sportinis inventorius – šalmai, pirštinės ir kitos apsaugos, naudojamos ekstremaliose sporto šakose, kadangi čia puikiai dera aukštosios technologijos, pasitikėjimas savimi bei lengvumas.
„Renault“ CAPTUR išvaizda panaši į „DeZir“. Kaip ir „DeZir“, automobilio priekio centre yra didelis „Renault“ logotipas, įtaisytas ant tamsaus paviršiaus, kad išsiskirtų ir būtų aiškiai matomas. Tvirti, matiniai sparnai sustiprina vizualinę dizaino galią. Šviesios diodai, išdėstyti bangos forma per visą automobilio ilgį, pakeičia posūkio signalus.
„Renault“ CAPTUR ne tik kelia malonias emocijas – tai taip pat yra ir praktiška bei įvairiapusė transporto priemonė. Ji turi nuimamą stogą, po kuriuo yra anglies pluošto karkasas. CAPTUR gali transformuotis iš kupė į automobilį su nuimamu viršumi, iš miesto automobilio – į visureigį. Jo sportišką žavesį stiprina į viršų pakeliamos durelės ir didelės padangos, pritaikytos 22 colių baltai juodiems ratlankiams.
Automobilio kėbulas – ryškaus oranžinio atspalvio: taip CAPTUR tęsia raudonojo „DeZir“ pasufleruotą stilių. Skirtingais oranžinės atspalviais nudažytos įvairios automobilio interjero ir eksterjero detalės.
LENGVAS IR ŠILTAS INTERJERAS
Oranžinė tema išlaikyta ir automobilio salone, kuriame taip pat yra įrengti specialiu apšvietimu išryškinti fluorescenciniai akcentai. „Mano pagrindiniai įkvėpimo šaltiniai buvo žmogaus kūnas, lauko sporto šakos ir miesto maniera“, – paaiškina spalvų ir apdailos dizainerė Kana Watanabe. – „Norėjau, kad CAPTUR spinduliuotų šilumą ir dinamiškumą.“
„Renault CAPTUR“ interjeras sukurtas taip, kad būtų malonus ir patogus keleiviams.
Lengvumo įspūdis, kuriamas eksterjero, dominuoja ir čia, kur priekinės sėdynės yra taip pritaisytos prie centrinės konsolės, kad sukuria kybojimo ore įspūdį. Keleivių erdvė yra santūri ir gryna, be jokios nereikalingos įrangos. Naudojamos novatoriškos medžiagos leido dizaineriams eksperimentuoti su šviesa ir optiniais efektais. Centrinė konsolė, durelių gaubtai ir prietaisų skydelis yra suformuoti naudojant permatomą medžiagą. Salone matomos itin modernaus pluošto švytinčios gijos.
„Visas interjeras buvo kuriamas aplink ištemptų elastinių gijų tinklą, kuris teikia užuominas į buriavimą ar alpinizmą. Naudojama grafika ir šviesa suteikia tinkamą toną bendram dizainui ir sustiprina automobilio dinamiškumo jausmą bei lengvumą pačiame salone“, – paaiškina interjero dizainerė Magali Gouraud-Borgers.
Aliuminio pedalai, anglies pluošto priekinės sėdynės bei pilka oda aptrauktas vairas pabrėžia dizaino sportinę pusę, nenutoldami nuo pirminės idėjos.
Užpakalinė automobilio dalis yra daugiafunkcinė erdvė, kurioje yra trys sluoksniai pynių:- Ištemptos virvės yra išdėstytos taip, kad būtų apsaugoti daiktai, ir kartu sudaryta lanksti erdvė kroviniams.- Jos taip pat suteikia galimybę atsipalaiduoti – elastinga struktūra leidžia naudotis naujo tipo sėdynėmis, primenančiomis hamaką.- Iš automobilio šonų galima atlenkti normalaus dydžio galines sėdynes su saugos diržais ir atlošu galvai. Tai leidžia CAPTUR važiuoti keturiems keleiviams.
PAŽANGUS IR GALINGAS MIESTO VISUREIGIS, NAUDOJANTIS MAŽAI KURO
„Renault“ CAPTUR naudoja koncepcinį Energy dCi 160 dvigubą turbo variklį, sukurtą remiantis naujuoju Energy dCi 130. Variklių tobulinimas yra pagrindinis „Renault“ strategijos elementas, siekiant tapti pagrindiniu Europos automobilių gamintoju, itin atsižvelgiančiu į CO2 emisiją.
Elektra varomų transporto priemonių asortimentas bus gaminamas kartu su vidaus degimo variklius turinčiais modeliais, kuriuose dera galia ir mažesnės kuro sąnaudos. Energy dCi 160 dvigubas turbo variklis puikiai tinka šiai strategijai. 1,6 litro variklis generuoja 118kW galios (160 AG).
Aukščiausią sukimo momentą (380 Nm) galima pasiekti tik su 1 750 apsisukimų per minutę, tai leidžia sėkmingai greitėti bei gerai valdyti automobilį bet kokiomis sąlygomis bei esant žemam sūkių skaičiui. Kartu su dvigubos sankabos EDC pavarų dėže, ši transmisija garantuoja tikrai malonų važiavimą, kurio CO2 emisija siekia 99 g/km.
„Renault“ CAPTUR eksploatacines savybes pagerina ir RX2® – originali sistema, padidinanti sukibimo jėgą esant nedideliam greičiui. Jei vienas iš varančiųjų ratų praranda sukibimą, šis visiškai naujas, pats užsiblokuojantis mechaninis diferencialas perduodą visą ar dalį variklio sukimo momento į ratą su didžiausiu sukibimu. Važiavimas slidžiais keliais išlieka sklandus ir nereikalaujantis pastangų.
„Renault“ CAPTUR debiutuoja ir vairuotojui padedanti naujovė „Visio-system“. Tai – priekinio stiklo viršuje sumontuota priešakinio vaizdo kamera, gebanti įmontuoti turimus vaizdus į realaus laiko priešakyje esančio kelio atvaizdus, taip padedant vairuotojui geriau suvokti aplinką bei leidžiant vairuoti ramiau, labiau atsipalaidavus. Nauja dizaino strategija paremta ryšiais tarp prekės ženklo ir jo klientų, kurie per gyvenimą patiria daug įvairių pojučių: įsimyli, pradeda tyrinėti aplinkinį pasaulį, sukuria šeimą, dirba, atsipalaiduoja ir įgyja išminties.
Tai eina koja kojon su nauju žmogaus kūno kalbos įkvėptu dizainu, kurį kartu su prekės ženklo ateities vizija nusako trys raktažodžiai: paprasta, jausminga ir šilta. Laikantis šios strategijos, koncepciniai automobiliai bus šios vizijos realizavimo būdas, grindžiantis kelią gamybos planui su aiškiu ir nuosekliu modelių asortimentu.
Išmatavimai (mm)
Ilgis |
4,223 |
Plotis |
1,950 |
Aukštis |
1,586 |
Atstumas iki žamės (pakrovus) |
261 |
Tarpuratis |
2,624 |
Atstumas tarp priekinių ratų |
1,684 |
Atstumas tarp galinių ratų |
1,684 |
Techniniai duomenys
Variklis |
Energy dCi 160 dvigubas turbo |
Galia |
118kW (160 AG) |
Talpa |
1,598 cm3 |
CO2 emisija |
99g/km (NEDC kombinuotas ciklas) |
Aukščiausias sukimo momentas |
380Nm |
Aukščiausias greitis |
210kph |
Transmisija |
automatinė dvigubos sankabos transmisija |
Padangos |
250/40 R22 |
Svoris, nepakrautos (kg) |
1,300 |
Įsibėgėjimas iki 100 km/h (s) |
8 |
1 000 m įveikimo laikas (s) |
29 |
Naujausi komentarai