Techniškai tvarkingiausi Lietuvos keliais važinėja Toyota ir Mercedes markių automobiliai, o daugiausiai įvairių trūkumų turi Rover, Renault bei Audi.
Techninę apžiūrą iš pirmo karto pereina tik kas antras automobilis, rašo autobild.lt.
Vidutinis mūsų šalies keliais riedančių mašinų amžius siekia net 14 metų. Todėl daugelio vairuotojų neturėtų stebinti tai, kad techninę apžiūrą (TA) iš pirmo karto pereina tik 54 procentai automobilių. Kitai daliai vairuotojų (46 proc.) į TA centrus tenka vykti antrą, o neretai ir trečią kartą. Šiame straipsnyje panagrinėsime, kokios ligos kankina Lietuvos keliais važinėjančias mašinas, bei pasiaiškinsime, kurie automobiliai yra patikimesni, o kuriuos kankina daug įvairiausių trūkumų. Beje, šią statistiką “Auto Bild Lietuva” žurnalui pateikė techninių apžiūrų stotis vienijanti asociacija “Transeksta”.
Citroen lenkia Mazda automobilius
Daugelis vairuotojų griebsis už galvos išgirdę faktą, kad Citroen automobiliuose randama mažiau trūkumų nei Mazdose. Iš pirmo karto techninę apžiūrą Lietuvoje perėjo 55,23 proc. Citroenų. Tarp Mazda automobilių tokių buvo 54,92 proc. Skirtumas nėra didelis, bet jis byloja prancūzų markės naudai.
Dar vienas iš kojų verčiantis faktas – Chrysler vairuotojai techninę mašinos apžiūrą iš pirmo karto pereina dažniau nei Honda savininkai (santykis yra toks: 58,77 prieš 57,61 proc.). Šį tikrai stulbinantį dalyką galima paaiškinti nebent tuo, kad Lietuvoje važinėja daug iš JAV pargabentų Chrysler automobilių, kurių amžiaus vidurkis mažesnis nei Hondų.
Mūsų šalyje itin mėgstami Audi ir VW automobiliai techninės apžiūros metu parodo turį nemažai įvairių trūkumų, todėl jie rikiuojasi mūsų pateikiamo dvidešimtuko pabaigoje. VW mašinos įsitaiso penkioliktoje, o Audi – tik 18 vietoje. Šioms itin populiarioms markėms pagalius į ratus kiša tas faktas, kad jų Lietuvoje įregistruota daugiausiai, o vidutinis šių automobilių amžius – vienas ilgiausių.
Pačią paskutinę, dvidešimtą, vietą užima jau bankrutavusių automobilių gamintojas “Rover”. Vos pusė (49,4 proc.) šios markės mašinų techninės apžiūros barjerą įveikia iš pirmo karto. Antra tiek jų į techninės apžiūros centrus tenka atvykti pakartotinai.
Daugiausiai problemų dėl šviesų
Nesureguliuoti žibintai, išklerusi priekinė pakaba bei netinkamai veikiantis ar visai neveikiantis rankinis stabdys – tai dažniausi trūkumai, kankinantys Lietuvoje eksploatuojamus automobilius. Tačiau mašinų vairuotojams kyla sunkumų ne tik dėl netvarkingai sureguliuotų žibintų, bet ir dėl gabaritinių bei priekinių rūko žibintų. Kitaip tariant, net 44 proc. visų techninės apžiūros metu randamų trūkumų sudaro nesklandumai dėl šviesų.
Taip pat randama gana daug įvairių stabdžių sistemos (16,9 proc.), pakabos (13,3 proc.) bei variklio ir išmetamųjų dujų sistemos (13,3 proc.) trūkumų. Šiek tiek mažiau vairuotojams tenka remontuoti kėbulą (5,9 proc.) ar vairo sistemą (3,2 proc.).
Gamintojas |
Perėjo TA iš pirmo karto (proc.) |
Įranga ir identify-kavimas |
Apšvie-timas |
Vairo sistema |
Stabdžiai |
Ratai ir pakaba |
Kėbulas |
Variklis ir išmetamųjų dujų sistema |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Toyota |
62,92 |
2,59 |
55,17 |
0,16 |
9,43 |
5,98 |
2,47 |
5,05 |
Mercedes |
62,67 |
0,64 |
52,2 |
4,08 |
16,41 |
8,74 |
2,57 |
8,02 |
BMW |
58,77 |
3,62 |
65,27 |
3,23 |
23,03 |
15,34 |
6,97 |
13,95 |
Chrysler |
58,77 |
3,84 |
74 |
5,58 |
20,87 |
10,68 |
2,42 |
13,9 |
Honda |
57,61 |
4,38 |
59,08 |
1,8 |
16,18 |
12,89 |
9,27 |
16,83 |
Volvo |
55,73 |
1,9 |
62,32 |
3,84 |
17,98 |
15,54 |
1,59 |
10,69 |
Citroen |
55,23 |
2,82 |
64,47 |
3,62 |
11,65 |
12,33 |
2,76 |
13,25 |
Mazda |
54,92 |
3,58 |
59,75 |
2,1 |
29,73 |
19,67 |
9,46 |
17,5 |
Mitsubishi |
54,82 |
3,67 |
68,64 |
3,77 |
15,16 |
15,64 |
7,42 |
17,22 |
Peugeot |
54,15 |
3,24 |
71,87 |
4,27 |
19,46 |
13,89 |
3,69 |
14,01 |
Seat |
53,44 |
2,39 |
70,69 |
3,96 |
15,88 |
12,99 |
4,74 |
11,72 |
Ford |
53,06 |
4,51 |
70,35 |
4,29 |
26,49 |
22,74 |
12,98 |
18,31 |
Nissan |
53,05 |
3,39 |
68,02 |
1,53 |
20,6 |
16,28 |
10,36 |
14,4 |
VW |
52,86 |
5,5 |
62,69 |
6,28 |
30,44 |
23,89 |
11,91 |
21,34 |
Fiat |
52,44 |
1,02 |
61,86 |
3,28 |
20,09 |
16,34 |
0,8 |
10,23 |
Opel |
52,32 |
1,02 |
61,86 |
3,28 |
20,09 |
16,34 |
0,8 |
10,23 |
Audi |
51,55 |
4,06 |
67,23 |
5 |
30,46 |
24,3 |
7,6 |
26,47 |
Renault |
51,04 |
4,52 |
72,11 |
6,52 |
20,72 |
19,4 |
7,62 |
22,38 |
Rover |
49,4 |
0,68 |
75,99 |
1,73 |
16,71 |
9,35 |
2,63 |
9,83 |
10 dažniausiai randamų trūkumų (proc.)
Nesureguliuoti žibintai | 16,6 |
Priekinė pakaba | 11,9 |
Rankinis stabdys | 6,8 |
Galinių ratų stabdžiai | 6,5 |
Gabaritiniai žibintai | 6,4 |
Priekiniai rūko žibintai | 5,6 |
Maitinimo sistema (dujomis varomi automobiliai) | 4,8 |
Išmetamųjų dujų sistema | 4,8 |
Netvarkingi žibintai (konstrukcija, nesertifikuoti, pažeisti ir pan.) | 4,7 |
Vairo sistemos šarnyrinės jungtys | 3,9 |
Naujausi komentarai