Pereiti į pagrindinį turinį

Vairavimo instruktorius: 25,25 metrų „kelių traukiniai“ – ne problema

2013-07-05 10:20
Vairavimo instruktorius: 25,25 metrų „kelių traukiniai“ – ne problema
Vairavimo instruktorius: 25,25 metrų „kelių traukiniai“ – ne problema / DPA, Krone nuotr.

Artimiausiu metu planuojama leisti naudoti ilgesnius transporto priemonių junginius, nei tai yra dabar. Kalbama, kad jie galėtų siekti 18,75 metrų ilgį. Savo mintimis, apie ilgesnes transporto priemones ir jų vairavimo ypatybes bei pasiruošimą tam, pasidalino „MAN ProfiDrive“ instruktorius Hansas Joachimas Kirchvogelis.

Jis ruošia vairuotojus, kurie vairuoja 25,25 m ilgio transporto junginius ir jie yra maždaug 6,5 m ilgesnį už tradicinį vilkiką su puspriekabe. Ne visur leidžiama važinėti tokiomis transporto priemonėmis, tačiau ten kur leidžiama, vairuotojas turi būti papildomai pasiruošęs vairuoti tokią transporto priemonę.

Kalbėdamas apie ilgesnių transporto priemonių išskirtinumą, instruktorius pirmiausiai pamini gausybę elektroninių sistemų šiose transporto priemonėse. Dauguma vairuotojų su jomis jau yra susipažinę, tačiau bet kokiu atveju reikia priprasti prie transporto priemonės dydžio, kad jos būtų sėkmingai naudojamos.

Pagal Vokietijoje galiojančius reikalavimus, tolimųjų vilkikų vairuotojams reikia pravesti dviejų valandų apmokymus, prieš jiems pradedant vairuoti 25,25 m ilgio transporto priemonių junginius. Daugiausiai šie apmokymai susiję su praktiniais dalykais. Realiomis sąlygomis bandoma atbulomis privažiuoti prie rampų, apsisukti, įveikti posūkius, teisingai naudotis veidrodėliais.

Instruktorius pastebi, kad vairuotojams niekada nekyla problemų su tokiomis transporto priemonėmis, kuomet tenka judėti į priekį. Atbulinė eiga irgi retai sukelia problemų. Vairuotojai gerai įsivaizduoja transporto priemonės ilgį, turi nemažai praktikos su šiek tiek trumpesniais transporto junginiais ir tai smarkiai padeda.

25,25 m ilgio transporto junginys gali būti su viena arba su dviem puspriekabėm ar priekabom. Pastarojo varianto atveju atbulinis važiavimas ir manevravimas yra kiek sudėtingesnis. Tokiame junginyje yra nebe vienas, o du taškai, kuriuose transporto junginys sukiojasi. Čia ir būna kiek sudėtingiau, tačiau instruktorius pakartoja, kad šiek tiek praktikos leidžia nesunkiai išmokti manevruoti ir su tokiu transporto priemonių junginiu.

Paprastai vairuotojai, kuriuos tenka apmokyti „MAN ProfiDrive“ instruktoriui, būna aukščiausios klasės. Instruktorius akcentuoja, kad tokios transporto priemonės yra įmonės pasididžiavimas ir jas patiki tik ypatingai gerą reputaciją turintiems patikimiems vairuotojams. Visi jie rimtai žiūri į tokį iššūkį ir paprastai didžiuojasi tuo, kad būtent jiems buvo patikėta tokia transporto priemonė.

Parengta pagal „MAN Truck & Bus AG“ medžiagą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų