Liepos – rugpjūčio mėnesį kiekvienas norintis sužinoti į praeitį nugrimzdusio istorinio Dangės uosto istoriją, turės galimybę išgirsti tai plaukiant upe muziejuje atstatyta motorine valtimi dore.
Jūrų muziejaus surengtoje ekskursijoje žurnalistams po Dangės upę žvalgantis į praeitį, Ryšių su visuomene skyriaus vedėja Nika Puteikienė pasakojo apie planuojamas ekskursijas miesto svečiams bei patiems miestiečiams. Kelionės metu patiriama dviguba istorija – plaukiama muziejuje atstatyta istorine motorine valtimi dore, turinčia kelių dešimtmečių senumo variklį ir sužinoma Dangės uosto praeitis.
Pasak N.Puteikienės, ši ekskursija – geriausias būdas parodyti Klaipėdą iš vidaus. Liepos mėnesį planuojamas trumpasis maršrutas – iki geležinkelio tilto. Jis truks apie 40 minučių. Ryšių su visuomene skyriaus vedėja šmaikštauja, kad iš pradžių nenorima per daug gasdinti būsimųjų keleivių. Vėliau planuojama plaukti iki Botanikos sodo. Ši kelionė truktų apie pusantros valandos.
Keleiviai bus plukdomi nuo dešiniojo upės kranto.Vienu metu dore galės plaukti dešimt keleivių, o kelionės kaina – 10 litų. „Grafikas priklausys nuo oro sąlygų“ – sako N.Puteikienė. Tačiau planuojama plaukti kelis kartus per savaitę.
Ekskursijos metu istorikas Dainius Elertas atskleidžia istorinio Dangės uosto praeitį. Pristatomas laivybos paveldas, apžvelgiama visų seniau buvusių pastatų bei Biržos tilto istorija, taip pat Pelenynas – dešiniajame upės krante veikęs potašo ir pelenų fabrikas. Beje, potašas buvo gaminamas iš kaulų pelenų. „Plaukiant toliau už senojo geležinkelio tilto atsiveria laukinė gamta, auga šimtamečiai ąžuolai, upėje plaukioja žalčiai“ – pasakoja istorikas.
Anksčiau upės pakrantėse švartuodavosi dideli laivai, plukdę žmones, stovėjo gražūs pastatai bei prašmatnios mašinos. Pasak N.Puteikienės, dabar Dangės pakrantė, lyginant su istorinėmis nuotraukomis labai tuščia.
Naujausi komentarai