Galingas lietuviškas žvejybinis traleris ketvirtadienį prisišvartavo Australijoje nepaisydamas to, kad tai padaryti jam trukdė „Greenpeace“ aktyvistai, kurie kaltina jį pernelyg eikvojant pasaulinius žūklės rajonus ir kurie ragino vyriausybę jo neįsileisti.
9,5 tūkst. t „Margiris“ išvengė „Greenpeace“ protestuotojų ir prisišvartavo Port Linkolne Pietų Australijoje, kad prieš plaukdamas žvejoti prie Tasmanijos krantų pakeistų vėliavą į Australijos vėliavą.
„Greenpeace“ atstovė Julie Macken (Džuli Maken) sakė, kad „Margiris“ įplaukė į uostą nepaisydamas pakartotinių aktyvistų bandymų blokuoti jam kelią pripučiama valtimi.
„Greenpeace“ valtis jūroje prie laivo „Margiris“ priplaukė anksti ketvirtadienį. Aktyvistai bandė įlipti į tralerį, bet jų virvės buvo nupjautos, o valtį nuo tralerio nuvijo iš uosto atplaukęs locmano laivas.
Tada aktyvistai grandinėmis prirakino savo valtį prie prieplaukos, kad „Margiris“ negalėtų prisišvartuoti, bet, kaip sakė J.Macken, jis nieko nepaisydamas dideliu greičiu plaukė į priekį.
„Jam plaukiant prisišvartuoti, viena mūsų pripučiama valtis įsiterpė tarp laivo ir prieplaukos, bet tas (manevras) buvo nesėkmingas“, - žurnalistams iš Port Linkolno sakė J.Macken.
„Buvo išties nepaprasta, kaip agresyviai “Margiris„ buvo nukreiptas į poziciją, kai mūsų aktyvistai tebebuvo jo kelyje - buvau išties priblokšta“, - sakė J.Macken.
Ji pridūrė vos spėjusi atsirakinti ir pasitraukti iš kelio, kai su Lietuvos vėliava plaukiojantis „Margiris“ „slinko artyn“.
143 metrų ilgio „Margiris“ išprovokavo aplinkosaugos organizacijų ir vietos žvejų protestus, kai anksčiau šiemet buvo paskelbta, jog jis atplauks žvejoti prie Tasmanijos krantų.
„Greenpeace“ aktyvistai vadovavo demonstracijoms prieš šį supertralerį, prisirakindami grandinėmis prie jo sraigtų ir pasikabindami ant laivo, kai jis birželį ruošėsi išplaukti į Australiją iš Nyderlandų.
Dabar, kai „Margiris“ prisišvartavo, J.Macken pareiškė, kad tolesni sprendimai yra Australijos bendruomenės ir vyriausybės rankose.
Kanbera dar nėra davusi „Margiriui“ galutinio leidimo žvejoti Australijos vandenyse, o aplinkos apsaugos ministras Tony Burke'as (Tonis Berkas) konsultuojasi su teisės ekspertais, ar jis gali įsikišti, kilus susirūpinimui, kad į žvejų tinklus gali įsipainioti delfinų ir kitų gyvūnų.
„Jis paprašė patarimo šiuo klausimo, ir mes laukiame patarimo“, - sakė T.Burke'o atstovė.
Tuo tarpu Australijos žuvų išteklių valdyba atmetė nuogąstavimus dėl per intensyvios žvejybos, pareiškusi, kad traleriui bus leista sugauti tik 10 proc. pasiekiamų žuvų ir kad tai padarys mažą įtaką platesnei ekosistemai.
Kaip praneša vietos žiniasklaida, „Margiris“ tikriausiai stovės Port Linkolne penkias dienas, kol bus atlikta Lietuvos vėliavos pakeitimo į australiškąją procedūra, taip pat bus atliktas remontas ir vyriausybės paskirti patikrinimai.
Organizacijos „Greenpeace Oceans“ aktyvistas Nathanielis Pelle'as (Natanielis Pelas) sakė, kad traleriai, tokie kaip „Margiris“, „tiesiogine prasme susiurbia ištisus žuvų guotus“, nors šiuo metu didėja susirūpinimas dėl per didelio pietinių žuvų išteklių eikvojimo ir padarinių jūriniams paukščiams, ruoniams bei delfinams.
„Per jo tinklo žiotis galėtumėt praskristi reaktyviniu laineriu, ir dar liktų vietos, - sakoma N.Pelle'o pranešime. - Jie išsekino žuvų išteklius Europos vandenyse, sužlugdė žvejybą Ramiajame vandenyne ir nuniokojo žvejų bendruomenes Vakarų Afrikoje. Paprasčiausiai negalime leisti, kad tas pats nutiktų Australijoje.“
Naujausi komentarai