Pereiti į pagrindinį turinį

Kada e. bilietas pakeis popierinius?

2010-07-21 12:23
Kada e. bilietas pakeis popierinius?
Kada e. bilietas pakeis popierinius? / Antano Slavinsko nuotr.

E.bilieto paslaugų spektras plečiasi – Kaune jis galios nuo aktyvavimo momento, sostinėje valdžia svarsto e. bilietą įvesti ir privačiame transporte.

Naudosis tada, kai reikės

"Bilietai galios ne nuo tada, kai keleivis papildys bilietą platinimo vietoje, o nuo tada, kai pažymės jį troleibuse arba autobuse. Tikimės, kad šią naujovę palankiai įvertins ir keleiviai", – naujovę, kuri mieste bus įgyvendinama nuo rugpjūčio vidurio, pristatė bendrovės "Autrolis" generalinis direktorius Mindaugas Legas. Tai reiškia, kad Kauno miesto gyventojai elektroniniu bilietu, važiuodami troleibusais ir autobusais, naudosis nuo tada, kai to jiems reikės.

Pasikeitus tvarkai bus itin svarbu, kad keleivis transporto priemonėje nepamirštų aktyvuoti bilieto – priešingu atveju bus laikoma, kad jis važiuoja be bilieto ir kontrolieriai turės teisę jį bausti. Naujoji elektroninio bilieto tvarka keisis tik naudojantis 3 ir 7 dienų terminuotais elektroniniais bilietais. Pakeitimai nepalies terminuotų mėnesinių bilietų naudojimo tvarkos.

Nepaisant pokyčių elektroninio bilieto naudojimo sistemoje, kauniečiai vis dar galės naudotis ir vienkartiniais popieriniais bilietais, kurie kainuoja 1,8 lito. Ateityje planuojama juos perkelti į elektroninę formą.

Vilniuje – pažangiau

Vilniuje e. bilietas įdiegtas vėliau nei Kaune, tačiau sostinėje jis lengviau skinasi kelią – netrukus juo galima bus naudotis ne tik miesto viešajame, bet ir privačiame transporte.

Tokį norą miesto vadovai pagrindžia argumentu – tai esą leis skaičiuoti keleivių srautus. "Norime, kad Vilniaus transporto sistema būtų bendra. Jei e. bilietu naudosis tik miesto transportas, neturėsime tikslios informacijos apie vežtą keleivių skaičių. Netektume galimybės valdyti keleivių srautus, tyrinėti maršrutus ir jų sudarymą. Kitaip tariant, ekonomiškai ir efektyviai valdyti proceso būtų beveik neįmanoma. Todėl manome, kad visi, kurie dalyvauja keleivių vežimo procese, turėtų dirbti vienodomis sąlygomis ir principais", – sakė sostinės vicemeras Romas Adomavičius.

Privatūs vežėjai e. bilieto nesikrato, tačiau entuziazmu trykšta ne visi.

"Sutartį su savivaldybe dėl to, kad mus įleistų į bendrą bilietų sistemą, esame pasirašę dar prieš porą metų. Iš esmės mes tam nesipriešiname, nes niekas nepasikeis – vežėme ir vešime keleivius. Tačiau kol kas apie permainas iš savivaldybės neturime jokių žinių", – kalbėjo bendrovės "Kolegita" direktorius Vidas Barvidas.

Keleivių vežimu mikroautobusais užsiimančios įmonės "Zigvalis" laikinoji direktorė Jolanta Juchnevič naujojoje tvarkoje mato ir privalumų, ir trūkumų. "Iš vienos pusės matau pranašumų, pavyzdžiui, vairuotojai rankose neturėtų grynųjų pinigų, būtų lengva suskaičiuoti keleivius. Kita vertus, reikėtų viską gerai apskaičiuoti ir pažiūrėti, ar investicija atsipirktų", – aiškino J.Juchnevič.

Kauniečiams trūksta pinigų

Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo pavaduotojas Gintautas Degutis patvirtino: panašių tikslų turi ir kauniečiai, tačiau juos esą sunku įgyvendinti.

"Ši idėja yra sena ir tokių norų buvo visą laiką, tačiau iškyla problemų dėl bilietų nuskaitymo aparatūros privačiame transporte", – sakė G.Degutis.

Paklaustas, ar savivaldybė sutiktų paremti privačius vežėjus įsigyjant specialius nuskaitymo įrenginius, aiškaus atsakymo pašnekovas neturėjo.

"Visų pirma reikalingos lėšos, o vėliau galima svarstyti, kaip būtų naudingiausia atsiskaityti. Savivaldybė šiuo metu neturi tiek lėšų, kad galėtų kiekvienam privačiam vežėjui įdiegti įrangą", – sakė G.Degutis.

Miestas norėtų tokios naujovės, nes elektroninis atsiskaitymas atneštų nemažai naudos – būtų galima kontroliuoti grafikus, skaidresni būtų finansiniai srautai.

"Jeigu Kauno privačios transporto įmonės pageidautų įsivesti e. bilietą – mes tikrai svarstytume. Deja, kol kas sulaukėme tik privačių vežėjų pasipriešinimo", – reziumavo G.Degutis.

Verslininkams trūksta entuziazmo

Kaune dirbantys privatūs vežėjai popierinių bilietų keisti elektroniniais neskubėtų. Anot Gintaro Raižio mikroautobusų įmonės direktoriaus G.Raižio, Kaunas e. bilietui įvesti privačiame sektoriuje dar nesubrendęs. "Manau, kad mes tam esame per silpni ir per menki. Mus tenkina ir popieriniai bilietai", – sakė verslininkas.

Kitos mikroautobusų įmonės direktorė Zita Varnienė kalbų Vilniuje įvesti e. bilietą dar negirdėjusi, tačiau tokią galimybę reikėtų gerai apsvarstyti ir pasverti visus pliusus ir minusus. "Vis dėlto aš manau, kad tai Kauno mikroautobusams nebūtų naudinga, nes mes dirbame kitomis sąlygomis. Žinoma, reikėtų viską gerai išanalizuoti ir sudėlioti."

Kaune kiek įstrigo ir planai, kad e. bilietu būtų galima atsiskaityti už automobilio stovėjimą mieste.

"Dar svarstoma, kaip e. kortele atsiskaityti automobilių stovėjimų aikštelėse, šiuo metu vyksta derybos su kaimynais lenkais", – į detales nesileido G.Degutis.

Naujuosius automatus buvo žadama įrengti prie Kauno medicinos universiteto klinikų, Rotušės aikštėje, Vasario 16-osios ir L.Sapiegos gatvėse. Šiemet buvo ketinama įrengti iki dešimties naujų mokėjimo automatų, pritaikytų atsiskaityti monetomis arba e. kortele.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų