„Pakartotinės ir rimtos klaidos“ nulėmė dviejų „737 MAX“ modelio orlaivių avarijas, teigiama trečiadienį paskelbtoje 238 puslapių ataskaitoje, kurią parengė Atstovų rūmų Transporto komitetas.
Klaidas lėmė spaudimas gamybos procesams, įskaitant išlaidų mažinimą, ydingos prielaidos projektuojant autopilotą ir „slėpimo kultūra“, ar, kitaip tariant, orlaivių gamintojos vykdytas svarbios informacijos nuslėpimas nuo reguliuotojų.
Ataskaitoje nurodoma, kad „Boeing“ ir Federalinė aviacijos administracija (FAA) palaikė kenksmingus santykius, kuriuose būta „interesų konflikto, iškėlusio grėsmę skraidančių žmonių saugumui“. „Boeing“ taip pat esą turėjo nepagrįstos įtakos FAA priežiūros struktūroms.
Didžiąją daugumą anksčiau justo spaudimo ir lengviausio kelio pasirinkimų lėmė spaudimas konkuruoti su „Airbus“ ir Volstryto investuotojų pelno lūkesčiai, teigiama komiteto ataskaitoje.
Pirmoji avarija įvyko 2018 metų spalį, o kita – 2019 metų kovą, pagrindine nelaimių priežastimi laikius programinės įrangos trūkumus. Pilotai negebėjo perimti automatinių nustatymų kontrolės, dėl to abiejų lėktuvų nosys savaime pakrypo žemės link.
Ataskaita vainikuoja 18 mėnesių trukmės Atstovų rūmų komiteto vykdytą tyrimą, dėl kurio greičiausiai bus priimta naujų įstatymų.
JAV Senato prekybos komitetas trečiadienį surengs posėdį dėl stipresnės priežiūros lėktuvų sertifikavimo procesuose. Į siūlymus įtraukiamas FAA įtakos sustiprinimas ir galimų interesų konfliktų pašalinimas.
Naujausi komentarai