Kinijos verslas baiminasi prekybos karo su JAV Pereiti į pagrindinį turinį

Kinijos verslas baiminasi prekybos karo su JAV

2025-03-04 15:47
Emilija Ferdmanaitė (ELTA)

Šurmuliuojančioje Šanchajaus prekybos mugėje pliušinių žaislų, iš metalinių grandinėlių nunertų bikinių ir kitų gėrybių eksportuotojai išreiškė augantį nerimą dėl JAV ir Kinijos prekybos karo eskalacijos, antradienį įsigaliojus naujiems JAV tarifams.

Kinijos verslas baiminasi prekybos karo su JAV
Kinijos verslas baiminasi prekybos karo su JAV / Scanpix nuotr.

Prezidentas Donaldas Trumpas pirmadienį padvigubino tarifus iki 20 proc. – negana jau anksčiau pradėtų taikyti muitų įvairioms kiniškoms prekėms.

Antradienį vykusioje mugėje buvo galima įvertinti itin platų Kinijos eksporto spektrą: pardavėjai, prekiaujantys viskuo, pradedant vonios kilimėliais ir baigiant kosmetika, AFP prisipažino nerimaujantys, kad jų verslas vienaip ar kitaip nukentės.

Apsilankius „Weiteng Gifts“ stende, prekiaujančiame šaldytuvų magnetukais, raktų pakabukais ir medalionais su užrašais „Red Rock Rave Las Vegas“, „Colorado Crossroads“ ar „West Texas Classic“, buvo akivaizdu, kad įmonė yra priklausoma nuo JAV rinkos.

„Šiek tiek nerimauju, bet nieko negaliu padaryti. Nebent mėginti apsidrausti nuo rizikos“, – AFP sakė įmonės atstovas Andy Dai. Jis teigė, jog apie 70 proc. įmonės prekių iškeliauja į Jungtines Valstijas, ir pridūrė, kad „Weiteng“ pardavimai per pirmuosius du 2025 m. mėnesius, lyginant su praėjusiais metais, susitraukė 15 proc.

„(Tarifų) poveikis iš tiesų gana stiprus, ypač mažoms ir vidutinėms įmonėms, – sakė Esther Ma, dirbanti logistikos bendrovėje, tarp kurios klientų yra elektroninės prekybos milžinai „Shein“, „Temu“ ir „Amazon“. – Šioje pramonėje visi labai nerimauja dėl prekybos karo... Jei nukentės mūsų klientai, tai turės didžiulį poveikį ir mums.“

Kalėdų eglutės ir kačių kraikas

Vaikštant tarp prekystalių, užverstų įvairiais gaminiais – nuo žvakių su užrašu „Protect Your Peace“ iki kalėdinių eglučių ir kačių kraiko, – prekiautojai, paklausti apie Kinijos ir JAV santykius, tik liūdnai šypsojosi.

A. Dai iš „Weiteng“ sakė, kad bendrovė pradėjo vystyti vietinį verslą ir aktyviau dalyvauti Kinijos prekybos mugėse.

„Tuo pačiu, aišku, negalime atsisakyti savo tradicinės rinkos. Europa ir Amerika tebėra svarbiausios mūsų rinkos, taigi dabar dirbame taip, kad paskirstytume riziką“, – sakė A. Dai.

Prekiautojams skundžiantis, kad prekybos karas paveiks jų veiklą, nuolat kartojosi klientų diversifikavimo tema.

Viena parodoje dalyvaujanti įmonė specializuojasi šventinės aprangos gamyboje: jos prekystalis nukrautas tinkliniais ir blizgučiais siuvinėtais apdarais, populiariais festivaliuose „Coachella“ ir „Burning Man“. Pardavėja pasakojo, kad įmonė dabar telkia dėmesį į Europos rinką, kad kompensuotų nuostolius, kuriuos jau patyrė Jungtinėse Valstijose.

Logistikos specialistė E. Ma minėjo, kad kai kurie jos klientai pereina prie Azijos rinkos arba šalių, priklausančių Kinijos „Vienos juostos, vieno kelio“ infrastruktūros ir prekybos iniciatyvai. Kiti teigė, kad kol kas tarifų poveikio nepajuto, tačiau baiminosi, jog ateityje jo išvengti bus neįmanoma.

Kitas logistikos specialistas teigė, jog papildomos išlaidos greičiausiai bus perkeltos JAV vartotojams, o ne Kinijos įmonėms.

„Eksportuojame į daugybę šalių ir JAV tėra viena iš jų, – sakė Jin Ziqin, kurios įmonė prekiauja valymo produktais. – O ką tas prekybos karas? Prekybos karas vyksta jau seniai. Manau, Kinijai netrūksta būdų su juo tvarkytis.“

Pekinas jau ėmėsi atsakomųjų priemonių ir pareiškė, kad įves 10 ir 15 proc. tarifus įvairiems JAV žemės ūkio produktams, įskaitant vištieną ir sojų pupeles.

„Jei ir toliau taip stumdysimės, manau, viskas tik eskaluosis, – sakė A. Dai. – Bet mes, kaip eilinis verslas, tikimės, jog abi vyriausybės galiausiai pereis prie dialogo ir derybų, sušvelnindamos prekybos nesutarimus.“

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra