Pereiti į pagrindinį turinį

„Latvijos geležinkeliai“ ir ministerija tikina neketiną perimti „Belaruskalij“ trąšų tranzito

2022-02-02 10:28

Latvijos susisiekimo ministerija bei „Latvijos geležinkeliai“ sklaido tarp Lietuvos politikų pasigirstančius nuogąstavimus, kad Latvija galėtų perimti Baltarusijos valstybinės įmonės „Belaruskalij“ kalio trąšų tranzitą, Lietuvoje įsigaliojus Vyriausybės sprendimui nutraukti „Lietuvos geležinkelių“ ir „Belaruskalij“ sutartį bei stabdyti trąšų gabenimą tranzitu per Lietuvą. Latvijos susisiekimo ministerija teigia, kad šalis bendradarbiauja su partneriais iš Baltarusijos ir atsižvelgdama į mažėjančias krovinių iš energijos šaltinių apimtis yra suinteresuota diversifikuoti tranzito srautus, pritraukti naujų partnerių bei aptarnauti naujas krovinių grupes, tačiau gerbia ir laikosi tarptautiniu lygiu pritaikytų sankcijų „Belaruskalij“ įmonei.

„Latvijos geležinkeliai“ ir ministerija tikina neketiną perimti „Belaruskalij“ trąšų tranzito
„Latvijos geležinkeliai“ ir ministerija tikina neketiną perimti „Belaruskalij“ trąšų tranzito / Scanpix nuotr.

„Latvijos uostai, geležinkeliai ir daugelis kitų transporto įmonių visada puikiai bendradarbiavo su Baltarusijos partneriais, valdydami įvairius krovinių srautus tiek iš Baltarusijos, tiek į Baltarusiją. Mineralinės trąšos yra svarbi krovinių grupė, kuri buvo perkraunama Latvijoje, ir mes išliekame suinteresuoti jas aptarnauti. Dėl „Belaruskalij“, kaip žinome, tarptautiniu lygiu sankcijos pritaikytos „Belaruskalij“ kaip įmonei ir kalio trąšų gabenimui iš Baltarusijos. Latvija gerbia šias sankcijas ir jų laikosi“, – Eltai komentavo Latvijos susisiekimo ministerijos komunikacijos skyriaus vadovė Baiba Gulbe.

Latvijos susisiekimo ministerijos pozicijai antrino ir „Latvijos geležinkeliai“. Jie pabrėžia, kad Latvijoje nėra vežami kroviniai iš įmonių, kurios yra įtrauktos į sankcijų sąrašą, o „Latvijos geležinkeliai“ griežtai laikosi Latvijos susisiekimo ministerijos, Užsienio reikalų ministerijos ir kitų kompetentingų institucijų nurodymų, susijusių su ES reglamentu ir JAV valdžios institucijų Baltarusijos įmonėms taikomomis ribojančiomis priemonėmis.

„Nei „Latvijas dzelzceļš“ („Latvijos geležinkeliai“ – ELTA), nei jos antrinės įmonės neveža krovinių, susijusių su įmonėmis, įtrauktomis į sankcijų sąrašą. 2021 m. gruodžio 8 d., įsigaliojus JAV OFAC sankcijoms, LDZ CARGO (Valstybinės akcinės bendrovės „Latvijas dzelzceļš“ pavaldi įmonė) su bendrove „Belaruskalij“ susijusių krovinių neveža. „Latvijas dzelzceļš“ ir jos priklausomos įmonės veikia pagal visus privalomus Latvijos ir ES norminius aktus ir kt. norminius dokumentus“, – Eltai teigė akcinės bendrovės „Latvijos geležinkeliai“ spaudos sekretorė Agnese Līcīte.

ELTA primena, kad atsižvelgiant į „Latvijos geležinkelių“ gruodžio 14 d. kreipimąsi, gruodžio 15 d. Geležinkelių transporto direkcijos faksograma įvedė konvencinį draudimą priimti gabenimui bet kokius bendrovių UAB „BELSHINA“, UAB „Grodno Azot“ UAB „Lakokraska“, UAB „Naftan“, UAB „Polock-Steklovolokno“ ir UAB „Belaruskalij“ krovinius iš visų Baltarusijos geležinkelio stočių į visas Latvijos geležinkelio stotis, visiems krovinių gavėjams ir siunčiamus tranzitu per Latvijos Respublikos teritoriją. Draudimas galiojo nuo gruodžio 20 d. iki sausio 15 d.

Lietuvoje antradienį nutrūko „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) sutartis su Baltarusijos valstybine įmone „Belaruskalij“ dėl trąšų tranzito per Lietuvą, todėl pastarosios įmonės produkcijos gabenimas per Lietuvą sustojo. Sutartis nutraukiama remiantis sausio viduryje priimtu Vyriausybės sprendimu, kad įmonių pasirašyta sutartis kelia grėsmę nacionaliniam saugumui ir nuo vasario 1 d. tranzitas turi būti sustabdytas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų