Angliškos pilotų mokyklos studentas Cameronas Tayloras siekia gauti pirmą savo piloto licenciją, bet tą jis daro su kiek neįprastu lėktuvu – elektriniu „Velis electro“.
Vienintelė tarša iš šio lėktuvo – tik tai, kas susiję su jo gamyba, priežiūra ir utilizacija. Be to, mokinio nuomone, juo skraidyti lengviau.
„Įprastiniuose lėktuvuose gerokai daugiau judančių dalių. Norint skristi reikia turėti omenyje gerokai daugiau dalykų – variklio kuro mišinys, temperatūra ir slėgis, o čia tik keturi mygtukai, kurie viską valdo“, – šnekėjo pilotavimo kursų dalyvis C. Tayloras.
„Šio lėktuvo baterija yra maždaug tris kartus mažesnė nei įprastinio elektromobilio. Įkraunama beveik taip pat – prijungiate ir paliekate 45 minutėms“, – kalbėjo SKY reporteris Jonathanas Samuels.
Įkrovus bateriją šis slovėnų gamybos „Pipistrel Velis electro“ skris apie valandą.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Pašnekovas, į SKY reporterio klausimą, kai vairuotojai nusiperka pirmą elektromobilį, jie kalba apie nuvažiuojamą atstumą, ar ir pilotai taip pat, atsakė: „Ne šitame lėktuve. Jis parodo man daug informacijos – tiksliai matau abiejų baterijų talpą ir darbo laiką. Taigi, tai labai tiksli informacija, dėl kurios nebereikia jaudintis dėl atstumo.“
„Tai pirmas visiškai elektrinis lėktuvas, sertifikuotas skrydžiams Britanijoje ir Europoje. Beveik nereikia gėdytis tokio skraidymo, nes jis neteršia oro. Keleiviui skrydis gerokai švelnesnis, mažiau vibracijos, jis tylesnis“, – nurodė J. Samuels.
Slovėnų kompanija, gaminanti šiuos lėktuvus, dabar intensyviai dirba kurdama gerokai didesnį – 19 vietų elektrinį lėktuvą, bet jį varys ne baterijos, o gerokai galingesni suskystintą vandenilį naudojantys kuro elementai.
Naujausi komentarai