Prancūzijos sostinėje nuomai siūloma apie 15 tūkst. įrenginių, o pagal taisykles reikalaujama, kad elektriniais paspirtukais asmenys važinėtųsi po vieną ir ne didesniu nei 20 kilometrų per valandą greičiu, tik gatvėmis arba dviračių takais.
Kritikų teigimu, šių taisyklių praktiškai nesilaikoma, o paspirtukai dažnai aptinkami palikti ant šaligatvių ir aikštėse.
„Arba padėtis turi žymiai pagerėti, o paspirtukai turi rasti savo vietą viešosiose vietose nesukeldami problemų, ypač pėstiesiems, arba mes turėsime visiškai jų atsisakyti“, – antradienį naujienų agentūrai AFP teigė už transporto sektorių atsakingas mero pavaduotojas Davidas Belliardas (Deividas Beljardas).
„Kiti miestai jau tai padarė“, – pridūrė jis, remdamasis Paryžiaus priemiesčio Iso le Mulino, taip pat Niujorko ir Barselonos pavyzdžiais.
Šeštadienį policija apkaltino vieną asmenį netyčiniu nužudymu po mirtino susidūrimo šio mėnesio pradžioje, kurio metu buvo partrenkta Paryžiuje gyvenanti 32 metų italė, stovėjusi ant Senos kranto ir kalbėjusi su draugais.
Paspirtuko vairuotojas ir keleivis pabėgo iš įvykio vietos ir buvo surasti po 10 dienų trukusios paieškos.
Moters mirtis, po kurios mirtinai paspirtukais partrenktų žmonių Paryžiuje skaičius nuo 2019 metų išaugo mažiausiai iki trijų, atgaivino diskusijas dėl leidimo naudoti šią transporto priemonę miesto gatvėse.
D. Belliardo teigimu, jis iškvietė trijų elektrinių paspirtukų operatorių – „Lime“, „Dott“ ir „Tier“ – vadovus ir jiems pranešė, jog buvo gauta „daug neigiamų atsiliepimų apie ant šaligatvių paliekamus ir užmirštus paspirtukus bei jų naudotojų keliamą nesaugumo jausmą“.
Su minėtomis operatorėmis sudarytos sutartys, kasmet miesto iždą papildančios beveik milijoną eurų, galioja iki 2022 metų spalio, o tada gali būti nuspręsta jų nebeatnaujinti, kalbėjo D. Belliardas.
Jis pridūrė, kad nuo trečiadienio operatorės privalo užtikrinti, jog paspirtukų greitis neviršys 10 kilometrų per valandą keliose „lėtose zonose“ Paryžiaus centre, įskaitant populiarias Respublikos ir Bastilijos aikštes, kur miestas neseniai įrengė dideles pėsčiųjų zonas.
Operatorės gali įdiegti greičio ribotuvus, kurie įsijungs automatiškai, jei paspirtukas įvažiuos į lėtas zonas, užprogramuotas GPS įrenginiuose.
Naujausi komentarai