Dalį šio geležinkelio nutiesė sovietų Gulago kaliniai.
Dėl darbo jėgos stygiaus Rusijos vyriausybės pareigūnai svarsto planus pasitelkti kalinius įgyvendinant didžiulius statybos projektus, tačiau jie tvirtina, kad neplanuojama atgaivinti Stalino laikų Gulago praktikos.
Daugiau nei 4 tūkst. km ilgio BAM driekiasi nuo Baikalo ežero Sibiro rytuose iki Japonijos jūros Tolimuosiuose Rytuose.
Praėjusio amžiaus 4-ame dešimtmetyje pradėtas tiesti geležinkelis buvo vienas didžiausių ir brangiausių Sovietų Sąjungos projektų, pareikalavęs dešimčių tūkstančių Gulago kalinių, pasiųstų į priverčiamųjų darbų stovyklas valdant diktatoriui Josifui Stalinui, gyvybių.
„Buvo pasirašytas susitarimas dėl ketinimo panaudoti nuteistųjų darbo jėgą ir sukurti vietą, funkcionuosiančią kaip pataisos centras“, – sakė Federalinės bausmių vykdymo tarnybos (FSIN) atstovas, kurį citavo valstybinė naujienų agentūra „RIA Novosti“.
Vienai pagrindinių projekte dalyvaujančių bendrovių vadovaujantis Aleksandras Černojarovas pabrėžė, kad „labai trūksta darbo jėgos“, nes daugelis migrantų darbininkų negali atvykti į Rusiją dėl koronaviruso pandemijos.
Rusijos kariuomenė balandį nurodė, kad prisidės prie BAM modernizavimo, tačiau reikia daugiau darbo jėgos užpildyti 15 tūkst. laisvų darbo vietų.
Maždaug 40 tūkst. kalinių mirė tiesdami šį geležinkelį praėjusio amžiaus 4-ame dešimtmetyje. Visgi daugelis mokslininkų mano, kad tikrasis aukų skaičius yra gerokai didesnis.
„Tai nebus Gulagas“, – sakė FSIN direktorius Aleksandras Kalašnikovas žmogaus teisių pareigūnams gegužę, kalbėdamas apie planus panaudoti kalinių darbo jėgą.
Jis pridūrė, kad nuteistiesiems bus sudarytos „padorios sąlygos“ ir jie gaus algą.
Nauja BAM atkarpa bus 340 km ilgio. Statybos darbus numatyta pradėti pavasarį.
Kovą FSIN pareiškė svarstanti galimybę pasitelkti nuteistuosius užterštoms teritorijoms Arktyje valyti.
Naujausi komentarai