Pereiti į pagrindinį turinį

Lėktuvo katastrofą Maskvoje sukėlęs vairuotojas pripažino savo klaidą

2014-10-22 08:14
AFP-BNS inf.
AFP nuotr.

Maskvos oro uosto sniego valomosios mašinos, į kurią kildamas įsirėžė Prancūzijos naftos milžinės „Total“ vadovo privatus reaktyvinis lėktuvas, vairuotojas sakė įvažiavęs į kilimo ir nusileidimo taką, kai prarado orientaciją.

Žilaplaukis 60 metų vairuotojas sakė tyrėjams negalintis suprasti, kaip įvažiavo į taką priešais kylantį lėktuvą, matoma vaizdo įraše, kurį trečiadienį parodė valstybinė televizija „Pervyj kanal“.

Vairuotojas Vladimiras Martynenkovas, tebevilkintis Vnukovo oro uosto darbuotojo uniformą, sakė tyrėjams: „Praradau orientyrą – pats nepastebėjau, kaip įvažiavau į kilimo taką“.
Tyrėjai pirmadienį paskelbė, kad vairuotojas buvo girtas, tačiau vaizdo įraše, kuris veikiausiai buvo nufilmuotas mobiliuoju telefonu, V.Martynenkovas kalbėjo aiškiai ir atrodė ramus.

Jo advokatas sakė valstybinei televizijai, kad V.Martynenkovas nevartoja alkoholio dėl lėtinės širdies ligos, tačiau galbūt buvo išgėręs vaistų, kuriuose buvo „keli lašai“ alkoholio.

Vairuotojas buvo sulaikytas dviem paroms, o Maskvos teismas vėliau trečiadienį spręs, ar jam turėtų būti skirtas kardomasis areštas.

Vairuotojas tvirtino nematęs ir negirdėjęs lėktuvo dėl savo mašinos variklio keliamo triukšmo ir tamsos.

„Lėktuvas kildamas riedėjo, bet aš jo praktiškai nemačiau ir negirdėjau – (nebuvo) nei šviesų, nieko nebuvo, – sakė jis, gūžtelėjęs pečiais. – Aš jo nemačiau, ir įvyko susidūrimas.“

Kol kas neaišku, ar vairuotojas turėjo omenyje, kad nematė oro uosto žibintų ar nedidelio reaktyvinio lėktuvo „Dassault Falcon 50EX“ navigacinių šviesų.
Šis vairuotojas Vnukovo oro uoste dešimt metų, nurodė „Pervyj kanal“.

Per pirmadienio vakarą įvykusią katastrofą žuvo visi keturi tame lėktuve buvę žmonės: 63 metų „Total“ generalinis direktorius Christophe'as de Margerie (Kristofas de Maržeri), du prancūzai pilotai ir stiuardesė.

Tyrėjai iš pradžių kaip labiausiai tikėtinas priežastis įvardijo sniego valomosios mašinos vairuotojos arba oro dispečerių klaidas, tačiau taip pat nurodė, kad aiškinasi, ar katastrofą galėjo nulemti nepalankios meteorologinės sąlygos arba piloto klaida.

Tyrėjai taip pat perspėjo, kad atsakomybė dėl oro uosto darbininkų klaidų tenka aukštiems oro uosto pareigūnams, kurie gali būti pripažinti kaltais dėl „nusikalstamo aplaidumo“.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų