Tyrimas dėl „Air India“ lėktuvo katastrofos sutelktas į kapitoną, kuris „išliko ramus“, kol antrasis pilotas „panikavo“ dėl degalų tiekimo nutraukimo likus kelioms akimirkoms iki nelaimės.
Kaip portalui „Daily Mail“ teigė tyrimui palankus šaltinis, juodosios dėžės įraše, kuriame užfiksuotas jų pokalbis, teigiama, kad jungiklius išjungė kapitonas Sumeetas Sabharwalis.
„The Wall Street Journal“ praneša, kad JAV pilotai, peržiūrėję Indijos tyrimo duomenis, mano, kad antrasis pilotas Clive Kunderis, greičiausiai dar bandė išlaikyti „Boeing Dreamliner“ stabilų.
Pagal oficialią ataskaitą, du svarbūs jungikliai buvo išjungti vienas po kito, lygiai sekundės skirtumu. Kaip teigė ekspertai, tą padaryti galima tik specialiai. Po dešimties sekundžių abu jungikliai vėl buvo įjungti.
Ataskaita pasirodė po to, kai tyrėjai sutelkė dėmesį į pilotų medicininius įrašus, kuriuose teigiama, kad vienas iš jų sirgo depresija ir turėjo psichinės sveikatos problemų.
Jungiklių „užrakinimo funkcija“ reiškė, kad pilotai turėjo juos pakelti prieš keičiant jų padėtį, tai nėra paprasti mygtukai, kuriuos galima atsitiktinai išjungti.
Kapitonas Mohanas Ranganathanas, Indijos aviacijos saugos ekspertas, atskleidė, kad „keli“ „Air India“ pilotai esą patvirtino, jog patyręs pilotas turėjo prastą psichinę sveikatą.
Kalbėdamas su „The Daily Telegraph“, jis tvirtino: „Per pastaruosius trejus ar ketverius metus jis buvo pasiėmęs atostogų nuo skrydžių. Tam jis buvo pasiėmęs medicininių atostogų.“
Manoma, kad kapitonas S. Sabharwalis taip pat buvo pasiėmęs gedulo atostogų po motinos mirties, nors ekspertas teigia, kad „Air India“ jį „medicininiu požiūriu pripažino tinkamu“ prieš mirtiną katastrofą.
Vienas iš kapitono S. Sabharwalio buvusių kolegų apibūdino jį kaip „tikrą džentelmeną“, sakydamas leidiniui, kad jis svarstė galimybę išeiti į išankstinę pensiją per artimiausius porą metų, planuodamas rūpintis savo 90-mečiu tėvu.
„The Telegraph“ teigė, kad nors „Air India“ atsisakė komentuoti, jie pridūrė, kad per pastaruosius dvejus metus abu lėktuvo pilotai išlaikė medicininę apžiūrą, kurios metu įvertinami jų psichofiziniai gebėjimai.
Sekmadienį Indijos valdžios institucijų paskelbta pirminė ataskaita sukėlė klausimų, kodėl pilotas galėjo rankiniu būdu išjungti jungiklius – ir ar tai buvo tyčinis veiksmas, ar katastrofiška klaida.
Ataskaitoje teigiama: „Pilotų kabinos balso įraše girdisi, kaip vienas iš pilotų klausia kito: kodėl jis išjungė? Kitas pilotas atsakė, kad to nepadarė.“
Pilotai įjungia ir išjungia degalų jungiklius tinkamu laiku kiekvieno skrydžio metu, tačiau šį kartą degalų tiekimas buvo nutrauktas iškart po pakilimo, o važiuoklė nebuvo pakelta.
Antrasis pilotas pakilimo metu pilotavo lėktuvą, o kapitonas stebėjo.
Prieš skrydį abu pilotai turėjo pakankamai poilsio ir po alkoholio matuoklio testo buvo pripažinti „tinkamais skrydžiui“, teigiama ataskaitoje.
Lėktuve nebuvo pavojingų krovinių, o svoris buvo „leistinose ribose“. Degalų pavyzdžiai, paimti iš bakų, buvo ištirti ir nustatyti kaip „patenkinami“, o „reikšmingo paukščių aktyvumo“ lėktuvo skrydžio trajektorijoje ir aplink ją nebuvo pastebėta.
Tačiau saugos ekspertas anksčiau teigė, kad tai galėjo būti tyčinis veiksmas: „Kiekviena svirtis turi būti patraukta aukštyn, kad būtų atrakinta, prieš ją perjungiant, be to, jos turi papildomas apsaugines laikiklius, apsaugančius nuo bet kokių smūgių ir stumtelėjimų.“
Aiškindamas, kad, jo nuomone, tai „turėjo būti padaryta rankiniu būdu“, ekspertas sakė: „Degalų selektoriai nėra slankiojančio tipo, jie visada yra tam tikroje padėtyje. Jie turi būti ištraukti arba perkelti aukštyn arba žemyn, todėl klausimas, ar jie netyčia pasislinktų iš išjungtos padėties, nekyla. Tai tyčinio rankinio pasirinkimo atvejis.“
Vėliau jis pasakė, kad „niekas kitas“ nepaaiškintų, kodėl abu jungikliai buvo perkelti į išjungtą padėtį iškart po pakilimo, teigdamas, kad tai turėjo būti padaryta tyčia.
Paklaustas, ar jis teigia, kad vienas iš pilotų „tyčia“ išjungė degalų svirtį, puikiai žinodamas galimos katastrofos galimybę, jis atsakė: „Visiškai“.
Tačiau kai kurie katastrofos aukų artimieji apkaltino oro linijų bendrovę ir Indijos vyriausybę bandymu kaltinti pilotus dėl katastrofos.
„Air India“ atstovas anksčiau sakė: „Air India“ palaiko solidarumą su avarijos aukų šeimomis ir nukentėjusiaisiais. Mes ir toliau gedime dėl netekties ir esame visiškai pasiryžę teikti paramą šiuo sunkiu metu.“
Naujausi komentarai